بازدید 3916

واکنش آخوندی به افزایش سقف تسهیلات مسکن

کد خبر: ۳۶۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲ 08 January 2014
وزیر راه و شهرسازی گفت: موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام خرید مسکن، نخستین گام دولت تدبیر و امید برای افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن بود.
 
به گزارش ایرنا، عباس آخوندی با بیان آن که، وظیفه دولت در حوزه مسکن افزایش قدرت خرید متقاضیان است، اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند با اقدامات و برنامه مناسبی قدرت خرید مردم برای خانه دار شدن را افزایش دهد.
 
وی با بیان این که، از سال 84 که سقف تسهیلات خرید مسکن 18 میلیون تومان تعیین شد، تاکنون سقف این تسهیلات افزایش نیافته بود گفت: دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن درصدد بود سقف تسهیلات خرید مسکن را افزایش دهد.
 
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بررسی های کارشناسانه این وزارتخانه نشان داد، تسهیلات 18 میلیون تومانی بانک مسکن، سهم بسیار کمی در افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن داشته است.
 
وی اظهار داشت: اگر ارزش وام 18 میلیون تومانی سال 84 را به نرخ امروز حساب کنیم، ارزش آن حدود 95 میلیون تومان است و این نشان می دهد وام 18میلیون تومانی هم اکنون برای خرید مسکن بسیار ناچیز شده است، لذا ضروری بود سقف وام خرید مسکن توسط بانک مسکن افزایش یابد.
 
یادآور می شود؛ شورای عالی پول و اعتبار روز گذشته با افزایش سقف تسهیلات خرید خودروهای عمومی و سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن بویژه برای زوج های جوان موافقت کرد.
 
بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به مبلغ 35 میلیون تومان افزایش یافت.
 
همچنین به منظور کمک به تامین مسکن زوج های جوانان، سقف تسهیلات خرید برای هر یک از زوجین که تاریخ وقوع عقد آنها از 17 دی ماه جاری باشد، تا سقف مبلغ 25 میلیون تومان و جمعا معادل 50 میلیون تومان برای یک واحد مسکونی قابل پرداخت است.
 
شورای پول و اعتبار در آخرین جلسه خود با افزایش سقف فردی تسهیلات خرید خودروهای عمومی مانند تاکسی، سواری و وانت کرایه حداکثر 80 درصد قیمت خودرو تا سقف 20 میلیون تومان موافقت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها