بازدید 5161

متهم شدن گروهي از امدادگران 11 سپتامبر

کد خبر: ۳۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ 08 January 2014
در آمریکا بیش از 100 نفر از ماموران بازنشسته پلیس ، آتش نشانی و نگهبان زندان که بسیاری از آنها جزو امدادگران اولیه در حوادث 11 سپتامبر 2001 بودند به کلاهبرداری برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی متهم شده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ، این عده متهم اند که به دروغ خود را مبتلا به اختلالات روحی و روانی معرفی کرده اند تا از مزایای بیمه تامین اجتماعی فدرال استفاده کنند.

باربارا پلت آشر خبرنگار بی بی سی در واشنگتن در این باره گفت ماجرای این عده که البته مشاغل دشواری داشته اند این است که گفته اند به سبب این مشاغل مبتلا به اختلالات روحی و روانی شده اند و قادر به ادامه کار نبوده اند و برای همین مدتها دهها هزار دلار مستمری دریافت می کرده اند. حالا دادستانی منهتن نیویورک متوجه این کلاهبرداری شده است که به گفته وی دهها سال ادامه داشته و به صورت سازماندهی شده اجرا می شده است. در این کلاهبرداری چهار نفر رئیس باند معرفی شده اند که به این گروه از متهمان آموزش می داده اند چگونه هنگام مراجعه به پزشکان ، به دروغ خود را بیمار و مثلا مبتلا به افسردگی و اختلالات روحی و روانی نشان دهند تا از مزایای بیمه بهره مند شوند. حدود نیمی از این 100 نفر گفته بودند به سبب حوادث 11 سپتامبر مبتلا به اختلالات روحی و روانی شده اند.

به نظر می رسد که دامنه این کلاهبرداری گسترده تر از این عده بوده است. مقامات دادستانی آمریکا می گویند حدود هزار نفر احتمالا در این نوع کلاهبرداری دست داشته اند. تاکنون 106 نفر از آنها متهم شده اند و رسیدگی به پرونده های بقیه نیز ادامه دارد. برخی از این افراد گفته بودند قادر به استفاده از رایانه نیستند اما بعدا معلوم شده است که آنها در فیس بوک و توییتر حساب های کاربری داشته اند و برخی گفته بودند که قادر نیستند از خانه بیرون بروند اما تصاویری از آنها در اینترنت مشاهده شده است که آنها را در حال استفاده از جت اسکی و خوشگذرانی نشان می دهد. تصاویر برخی نیز که گفته بودند قادر به کار کردن نیستند در حال خلبانی بالگرد در اینترنت مشاهده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار