بازدید 6474

واکنش‌ رسایی به تذکر هیأت‌ نظارت‌ بر مطبوعات

کد خبر: ۳۶۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸ 07 January 2014
مدیر مسئول هفته‌نامه 9 دی، با بیان اینکه تذکرات هیأت‌نظارت بر مطبوعات با سؤال من از علی جنتی بی‌ارتباط نبود، گفت: تذکرات این هیأت به هفته‌نامه 9 دی مسخره است.

حمید رسایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تذکر روز گذشته هیأت نظارت بر مطبوعات به هفته نامه 9 دی، گفت:‌ هم‌اکنون اظهارنظر درباره این موضوع زود است و من باید پس از بررسی به این تذکرات پاسخ دهم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دلایل تأخیر یک روزه هیأت نظارت بر مطبوعات در اعلام نتایج نشست روز گذشته خود، افزود:‌ در این رابطه افرادی به من گفتند که باید سؤال خود از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را پس بگیری.

مدیر مسئول هفته‌نامه 9 دی، با اشاره به رابطه تذکرات هیأت نظارت بر مطبوعات به هفته‌نامه 9 دی با سؤال او از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: قطعا این تذکرات با سؤال از جنتی بی ارتباط نبوده است، در غیر این صورت چگونه ناگهانی یک نشریه را می‌زنند، از طرف دیگر موارد تذکرات این هیأت به هفته‌نامه 9 دی مسخره است.

در نشست روز گذشته (دوشنبه، 16 دی‌ماه) هیات نظارت بر مطبوعات، هفته‌نامه‌ی «9 دی» نیز براساس بندهای 8 و 11 ماده‌ی 6 قانون مطبوعات تذکر گرفت و پرونده‌ی تخلفات این هفته‌نامه به مرجع قضایی فرستاده شد.

بر اساس ماده 6 قانون مطبوعات نشریات جز درمورد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که دراین فصل مشخص می شوند آزادند:

بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات: افترابه مقامات، نهادها، ارگانها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد.

بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات: پخش شایعات و مطالب خلاف واقع ویا تحریف مطالب دیگران.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل