بازدید 5124

ریاض خواستار تحویل جسد ماجد الماجد شد

کد خبر: ۳۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱ 07 January 2014
سفارت عربستان سعودی در بیروت به طور رسمی از مقامات لبنانی خواستار تحویل جسد «ماجد الماجد» تروریست تبعه این کشور و سرکرده گروه تکفیری تروریستی گردان های «عبدالله عزام» شد.

به گزارش ایرنا، سفارت عربستان سعودی در بیروت ظهر سه شنبه از قاضی «سمیر حمود» دادستان کل لبنان خواست که جسد این تبعه سعودی را بر اساس درخواست برادرش به ریاض تحویل دهد.

منابع خبری لبنانی گزارش دادند که این درخواست سفارت عربستان سعودی به دادستانی لبنان تحویل شده است.

وزیر دادگستری لبنان قبلا گفته بود : در صورتیکه دولت عربستان سعودی و یا خانواده الماجد درخواستی برای تحویل جسد الماجد نداشته باشند، دولت لبنان برای دفن او در لبنان اقدام خواهد کرد.

براساس این گزارش عربستان سعودی به مقامات لبنانی اعلام کرد بود که این کشور با کالبد شکافی تروریست سعودی مخالف است.

این در حالی است که تلویزیون الجدید لبنان فاش کرده بود که یک دیپلمات سعودی 24 ساعت قبل از مرگ الماجد با او در بیمارستان نظامی بیروت دیدار و گفت وگو کرده است.

وزیر دادگستری لبنان روز یکشنبه ضمن گذشته با تایید خبر مرگ « ماجد الماجد» تروریست سعودی، گفت که براساس گزارش پزشکی قانونی لبنان این مرگ به دلایل طبیعی بوده است.

« شکیب قرطباوی» افزود : قاضی « سمیر حمود» معاون دادستان کل لبنان به پزشکی قانونی ماموریت داد که علت بحرانی شدن وضعیت جسمانی ماجد الماجد تبعه سعودی و رییس گروه گردان های « عبدالله عزام» را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

وی تصریح کرد: گزارش پزشکی قانونی مربوط به زمان ورود ماجد الماجد به بیمارستان نظامی تا لحظه مرگ او است و در آن آمده است که الماجد به دلایل طبیعی مرده است.

قرطباوی گفت که براساس این گزارش ، علت مرگ الماجد، نارسایی کلیه ها ، مشکلات ریه ها و آلودگی جسمی به ویروس بوده و او دو ساعت قبل از مرگ در حالت کما بوده است.

اگر چه در باره مرگ این تروریست سعودی سئوالات زیادی وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده و بویژه افزایش احتمال نقش عربستان سعودی در این مرگ مشکوک اما حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به «شکیب قرطباوی» وزیر دادگستری لبنان تاکید کرده است که ایران همچنان بر تمایل تهران جهت اعزام هیأتی به بیروت به منظور مشارکت در روند پیگرد قضایی این جنایت تروریستی تاکید دارد.

بعداز اعلام رسمی خبر بازداشت « ماجد الماجد» تروریست سعودی و سرکرده گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت انفجار تروریستی 28 آبان ماه گذشته مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفته است، تهران رسما خواستار شرکت در روند بازجویی از این تروریست سعودی شد.

این انفجار تروریستی به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین « ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار