بازدید 14714

آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران وضع کرد

کد خبر: ۳۶۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵ 07 January 2014
وزارت بازرگانی آمریکا با صدور دستوری نادر و اضطراری، صادرات غیرقانونی دو موتور جت‌های تجاری، ساخت آمریکا به ایران را منع کرد و شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد.
 
به گزارش رویترز، دیوید میلز، قائم مقام وزیر بازرگانی آمریکا بعد از اطلاع از اینکه شرکت هوانوردی و لجستیکی «3کا» ترکیه قصد دارد دو موتور جت ساخت شرکت جنرال الکتریک را با کمک شرکت باربری «پویا ایرلاین» به ایران صادر کند، جمعه فرمانی صادر کرد و مانع این کار شد.
 
بر اساس این گزارش، این ممنوعیت ظرف 180 روز این شرکت‌ها را از خرید، فروش و حمل کالاهای آمریکایی که در فهرست نظارت بر صادرات قرار دارد، منع می‌کند. فرمان وزارت بازرگانی آمریکا همچنین بر روی کار تجاری شرکت هوانوردی و لجستیکی «3کا» در ترکیه، پویا ایر در ایران، و شرکت تجارت بین‌المللی آدائرو در آمریکا، ممنوعیت و محدودیت اعمال می‌کند.
 
به گزارش رویترز، این فرمان هر سه شرکت و مقامات کلیدی آنها را از حضور در مذاکرات، معاملات، نقل و انتقال و سایر فعالیت‌هایی که مربوط به همه کالاهای صادراتی آمریکا و نه فقط موتور هواپیما باشد، منع می‌کند.
 
بر اساس این گزارش، این فرمان همه بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر طرف‌هایی را شامل می‌شود که احتمال دارد در حمایت مالی یا حمایت از چنین معاملاتی نقش داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل