بازدید 4301

اخطار کمیسیون اصل 90 به 6 دستگاه

کد خبر: ۳۶۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱ 06 January 2014
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از اخطار این کمیسیون به 6 دستگاه به دلیل اجرا نکردن طرح جامع کاداستر خبر داد و گفت: اگر این دستگاه ها دلایل سهل انگاری خود را اعلام نکنند، اسامی آنها رسانه ای می شود.

مصطفی افضلی فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل 90 مجلس درباره سیستم های کاداستر(نظامی که طی آن کمیت، مقدار، نوع ملک و کیفیت مالکیت آن برای تمامی املاک کشور تعیین می شود) و ضرورت صدور اسناد رقومی مالکیت دستگاه های اجرایی بود،بحث شد.

وی یادآور شد: 6 دستگاه در این زمینه مرتکب خلاف شدند که کمیسیون اصل 90 مجلس برای آنها مهلت زمانی تعیین کرده است تا دلایل قصور و سهل انگاری خود را برای اجرایی نکردن طرح جامع کاداستر اعلام کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین به جلسه این کمیسیون با اعضای سازمان بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد دستگاه های فوق هماهنگ عمل کنند و از پراکندگی در پرداخت کمک های مالی به مستمندان بپرهیزند.

افضلی فرد با بیان این که در این جلسه مقرر شد از طریق نمایندگان مجلس کمک مالی مستقیم به مستمندان پرداخت نشود، ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد مبلغی مشخص به حساب اداره کل سازمان بهزیستی هر استان واریز شود و این اداره کل در نامه ای به نمایندگان این استان ها در مجلس اعلام کنند که مقدار واریزی به حساب بانکی چقدر بوده است تا آنها نیز افراد نیازمند را معرفی کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قرار شد تا هماهنگی بیشتری برای پرداخت این مبالغ به مستمندان بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و هلال احمر از طریق اداره کل سازمان بهزیستی استان ها انجام شود و مبالغ موجود نیز از طریق همین اداره کل به افراد نیازمند پرداخت شود.

وی درباره پرونده فروش خودروهای مگان که در اجلاس سران جنبش عضو عدم تعهد در تهران استفاده شد، گفت: تمامی دستگاه های ذیربط اسناد خود را تحویل کمیسیون اصل 90 مجلس داده اند و فقط یک دستگاه است که امروز و فردا می کند و اسناد را تحویل نمی دهد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهارامیدواری کرد که این دستگاه تا فردا اسناد مربوط به فروش این خودروها را به کمیسیون اصل 90 ارسال کند.

افضلی فرد همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره شکایت از ایرانسل در زمینه واگذار نکردن 21 درصد از سهام خود در بورس، افزود: کمیته ای که در این کمیسیون برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است در حال بررسی و یادداشت دفاعیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتور دوم (ایرانسل ) است.

وی تصریح کرد: البته هنوز در حال بررسی مدارک ارسالی آنها هستیم و از شرکت ایرانسل و وزارت ارتباطات برای حضور در کمیسیون اصل 90 دعوتی نشده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: البته در سازوکار کمیسیون اصل 90 دعوت و توضیحات حضوری آنها وجود دارد که در حال بررسی این دعوت از آنان برای شرکت در جلسه این کمیسیون هستیم.

افضلی فرد درباره پرونده بابک زنجانی نیز گفت: کمیته ای شامل اعضای کمیسیون های اصل 90 و انرژی مجلس به همراه کارشناسان بانک مرکزی در جهت تسریع پرداخت بدهی وی به وزارت نفت تشکیل شده است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده ساخت وساز در پارک جمشیدیه اظهارداشت: دیوان عدالت اداری حکم توقف ساخت و ساز در این منطقه را صادر کرده و تا بررسی کامل پرونده، این حکم جاری است.

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان دیوان عدالت اداری از منطقه جمشیدیه بازدید کرده اند و در حال بررسی مستندات این پرونده برای نتیجه گیری نهایی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل