بازدید 4742

وضعیت معاملات بورس انرژی در هفته‌های اخیر

کد خبر: ۳۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱ 06 January 2014
مجموع ­معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی در سه بخش برق، فرآورده های نفت و گاز و سایر حامل های انرژی به حدود 381 میلیارد ریال رسید و رشد 21 درصدی داشت.
 
به گزارش ایرنا، از ابتدای دی ماه جاری انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فرآورده های نفتی در تابلو فیزیکی داد و ستد شد. در بازه زمانی دو هفته اول دی ماه معاملات برق با رشد قابل توجهی همراه بود، بطوری که 7 هزار و 885 قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش بیش از 48 میلیارد ریال معامله شد. معاملات برق در این دو هفته از نظر حجم 29 درصد و از نظر ارزش 76 درصد نسبت به هفته های پیش از آن رشد داشته است.
 
همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی، انواع حلال شرکت های پالایشگاهی، محصول آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول سه مجتمع پتروشیمی عرضه شد و به فروش رسید.
 
عرضه محصولات جدید از جمله اکستراکت و برش سنگین نفتالین دار و داد و ستد آنها شاید جدی ترین تحول دو هفته اول زمستان در بورس انرژی بود.
 
با تثبیت بازار میعانات گازی، خریداران حجم خرید این محصول را افزایش داده و متقاضی مقادیر بیشتری از این محصول شده اند. همچنین در این مدت حواله تحویل این محصول از سوی شرکت ملی نفت ایران برای خریداران صادر شد تا چرخه تامین خوراک پالایشگاه های بخش خصوصی تکمیل شود.
 
با داد و ستد 17 هزار و 699 تن انواع فرآورده های نفتی و پتروشیمی در نیمه اول دی ماه ارزش این بازار بورس انرژی به 324 میلیارد و 600 میلیون ریال رسید که رشد 15 درصدی را نسبت به دو هفته پیش از آن نشان می دهد.
 
به گزارش بورس انرژی، در بخش سایر حامل های انرژی هم هزار تن از محصول قطران و بنزول به ارزش 8 میلیارد و 100 میلیون ریال داد و ستد شد که نسبت به هفته های پیش حدود 40 درصد رشد در دو هفته منتهی به نیمه دی ماه ارزش معاملات در سه بخش برق، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی مجموعا به حدود 381 میلیارد ریال رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار