بازدید 6053
۲

مخالفت جلالی با حضور نمایندگان در مذاکرات

کد خبر: ۳۶۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱ 06 January 2014
ریس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان این که این مرکز گزارش های کارشناسی درباره مذاکرات هسته ای تهیه کرده و به مقامات ارشد نظام ارایه کرده است، گفت: دلیلی برای حضور تیم کارشناسی مجلس در مذاکرات و جلسات کارشناسی هسته ای وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش ملی پژوهش در قانونگذاری این مطلب را در پاسخ به این سوال که آیا نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس در زمینه مذاکرات هسته ای به مجلس ارائه شده است و آیا تیمی از مجلس و این مرکز در این مذاکرات حضور می یابند، مطرح کرد.

وی اظهارداشت: ما پیش از توافق نامه ژنو از متن آن با خبر نبودیم و در جلسات کارشناسی نیز حضور نداشتیم؛ اما دلیلی هم برای حضور مجلس در این مذاکرات و جلسات کارشناسی وجود ندارد. 

وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس پس از توافق نامه ژنو روی ابعاد حقوقی، سیاسی و اقتصادی این توافق از زوایای مختلف در قالب کمیته های پژوهشی بررسی هایی انجام داده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این پژوهش ها به دست مسوولان و مقامات رسمی کشور از جمله مسوولان وزارت امور خارجه رسیده است. 

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی 11 دی ماه در مصاحبه ای گفت: دو نفر به هیات نظارت بر مذاکرات هسته ای برای بررسی جز به جز مسایل در مذاکرات هسته ای افزود شده است. 

وی با تاکید بر فعالیت تیم مذاکره کننده هسته ای با هماهنگی تیم هسته ای، تصریح کرد، دلیل این اقدام این است که در مرحله اول آنطور که باید و شاید مذاکرات به نفع ما پیش نرفت. در مباحثی مانند غنی سازی و موارد مرتبط دیگر با این موضوع، تیم مذاکره کننده فعالیت های خود را با تیم یاد شده هماهنگ خواهد کرد. 

اما بعضی از نمایندگان از جمله ابراهیم آقامحمدی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و محمد رضا باهنر، نماینده تهران و عضو هیات رییسه مجلس از تشکیل چنین هیاتی اظهار بی اطلاعی کردند. 

در همین حال عباس عراقچی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای نیز گفت: روال تصمیم گیری و تصمیم سازی و نظارت بر اجرای موضوعات مثل بحث مذاکرات هسته ای تعریف شده و مشخص است. این روال از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد اما اینکه تیم نظارتی تشکیل شده باشد خبر ندارم و روال موجود روال معقولی است که ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
آنگاه دولت هم یک تیم نظارتی تشکیل دهد تا به نحوه بررسی و تصویب قوانین در مجلس نظارت کند.
آخه نمایندگان مجلس می خواهند آنجا چکار کنند ؟ قانون وضع کنند ؟چکار کنند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی