بازدید 6164

لایحه روحانی کپی بودجه دولت احمدی نژاد است؟

کد خبر: ۳۶۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷ 06 January 2014
به گزارش صبحانه آنلاین مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی در آستانه بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مدعی شد که اولین لایحه پیشنهادی بودجه دکتر روحانی بسیاری از مفاد بودجه مشابه قانون بودجه 92 است که در دوره دولت احمدی نژاد تهیه شده بود.
 
در این گزارش که با عنوان بررسی بودجه پیشنهادی 1391 از منظر حقوقی در دی ماه جاری با شماره مسلسل 13409 از سوی معاونت پژوهشهای سیاسی - حقوقی مرکز پژوهشهای مجلس خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه شده و خبرنگار صبحانه به نسخه ای از آن دست یافت، با بررسی تفکیکی 19 تبصره اولین لایحه پیشنهادی بودجه دولت ادعا شده "با مقایسه لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 1393 با قانون بودجه 1392 این نکته قابل برداشت است که بسیاری از مفاد لایحه، مشابه بندهای قانون بودجه 92 است که گاه دقیقاً تکرار آن بندهاست و گاهی با تغییرات اندکی مواجه شده است.

 
در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه بر اساس قانون بایستی لوایح قانونی دولت دارای مقدمه توجیهی شامل مبانی، دلایل، مستندات و نوع نگرش و اهداف دولت باشد، نبود این مقدمه مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
"بندهای مختلف با ماهیت غیربودجه ای" و "بندهای ناقض قوانین دائمی" یکی دیگر از موارد گزارش انتقادی مرکز پژوهشهای مجلس است که در آن از وجود موارد متعدد اشکالات اینچنینی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت انتقاد شده است.

برای دسترسی و مطالعه متن کامل گزارش مرکز پژوهشهای مجلس خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار