بازدید 10644

ورود دوباره ایران‌چک‌ ۱۰۰ هزار تومانی به بازار

کد خبر: ۳۶۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ 06 January 2014
دبیرکل بانک مرکزی از ورود دوباره چک ‌پول‌های ۱۰۰ هزار تومانی به بازار در سال آینده خبر داد و گفت: سکه‌های ربع و نیم با بسته‌بندی بانک مرکزی شب عید عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار ایران چک بانک مرکزی در سال آینده اظهار داشت: احتمالا طرح ایران چک 50 و 100 هزار تومانی از سال آینده تغییر خواهد کرد.

وی افزود: احتمالا ایران چک 100 هزار تومانی در سال آینده وارد بازار می‌شود. در لایحه بودجه اشاره‌ای به مبلغ ایران چک نشده و به طور کلی اجازه استفاده از ایران چک داده می‌شود.

وی با اشاره به مجوز یک ساله ایران چک‌ها برای انتشار گفت: با توجه به اینکه در مجوز صادره هیچ گاه اشاره‌ای به رقم آن نمی‌شود، بانک مرکزی می‌تواند در خصوص انتشار ایران چک با ارقام مختلف تصمیم‌گیری می‌کند.

دبیرکل بانک مرکزی در مورد پیشنهاد بانک مرکزی برای زمان واریز یارانه‌ها به دولت گفت:‌ پیشنهاد ما این است که بین روز دهم تا بیستم هر ماه و ترجیحا پنجشنبه‌ و یا جمعه یارانه‌های نقدی واریز شود، تا قابلیت مدیریت ترافیک شبکه برای بانک مرکزی وجود داشته باشد.

وی در خصوص حذف صفرها از پول ملی گفت: آن بخشی که در اختیار بانک مرکزی بوده انجام شده و باید حوزه‌های تصمیم‌گیر در این باره اعلام نظر کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار