بازدید 3851

دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری داخلی مس صادر شد

کد خبر: ۳۶۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ 06 January 2014
وزیر صنعت دستورالعمل جدیدی را برای قیمت‌گذاری و نحوه عرضه داخلی مس صادر کرد که به گفته فعالان صنعت این مسئله باعث افزایش قیمت مس می‌شود به طوری که قیمت مس تولید داخل ۲۵ درصد بالاتر از قیمت مس وارداتی خواهد بود.
 
به گزارش فارس، بر اساس دستور وزیر صنعت، دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری تولیدات شرکت ملی مس و نحوه عرضه داخلی صادر شده است.
 
مسعود کلانتر مجد، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن در این مورد به فارس گفت: تولیدکنندگان سیم و کابل، صنعت برق و سولفور مولیبدن جزء صنایع پایین دستی صنعت مس محسوب می‌شوند.
 
وی با اشاره به دستورالعمل جدید وزیر صنعت برای قیمت‌گذاری و نحوه عرضه مس برای فروش مواد اولیه بر مبنای ارز آزاد، تصریح کرد: این موضوع در مورد سولفور مولیبدن که ماده اولیه واحدهای تولیدکننده مولیبدن هستند نیز در حال پیگیری است.
 
علی ‌محمد ابویی، نای رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مولیبدن نیز در این مورد به فارس گفت: اخیراً وزیر صنعت دستوری برای افزایش قیمت مس صادر کرده و این در حالی است که قبلاً بحث گرانفروشی شرکت ملی مس مطرح بوده است.
 
وی با بیان اینکه بیش از 100 واحد در صنعت مولیبدن و مس، مصرف‌کننده تولیدات شرکت ملی مس هستند، گفت: در صورت افزایش قیمت این محصولات، این کارخانه‌ها با مشکل و تعطیلی روبرو خواهند شد.
 
ابویی ادامه داد: وزارت صنعت می‌گوید مصرف‌کنندگان مس باید مواد اولیه مورد‌نیاز خود را از واحد‌های داخلی بر مبنای ارز آزاد خریداری کنند و در واردات نیز قیمت بر اساس ارز مبادله‌ای محاسبه شود.
 
وی با بیان اینکه اجرای این دستورالعمل باعث می‌شود قیمت مس وارداتی 25 درصد ارزانتر از مس داخلی باشد، گفت: مس وارداتی باید از اروپا و یا کشوری مانند برزیل تأمین شود.
 
نایب ‌رئیس انجمن مولیبدن، هدف اصلی از این دستورالعمل را صادرات مس عنوان کرد.
 
نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به مدیر کل دفتر وزارتی به شرح زیر است:


انجمن تولیدکنندگان مولیبدن نیز در واکنش به این موضوع، نامه زیر را به نعمت زاده، وزیر صنعت زده است:



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار