بازدید 7667

هشدار درباره فاجعه انسانی در فلوجه

کد خبر: ۳۶۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ 06 January 2014
یک رسانه عراقی در گزارشی به اوضاع نابسامان شهر فلوجه در استان الانبار به دلیل حضور گروه های تروریستی در آن پرداخته است.

به گزارش تسنیم،پایگاه المسله عراق در گزارشی با اشاره به اوضاع فلوجه آورده است: پس از تسلط گروه های وابسته به القاعده بر شهر فلوجه و اعلام دولت اسلامی در عراق فریاد های استغاثه ساکنان آن به سبب اوضاع بد انسانی در نتیجه قطع برق و آب و خدمات اساسی وکمبود مواد و اقلام غذایی و سوخت به هوا برخاسته است.

این پایگاه گزارش داد: شهر فلوجه در شصت کیلومتری غرب بغداد که تروریست های وابسته به دولت اسلامی عراق و شام بر آن مسلط شده اند وضع بدی را سپری می کند و خطر یک فاجعه انسانی وجود دارد.

صدها خانواده به ویژه از مناطق العسکری، الجغیفی،الشهداء و نزال در شرق فلوجه به سبب اوضاع نابسامان امنیتی به خارج از آن گریخته اند.تمامی ورودی های این شهر بسته شده است و این شهر تحت محاصره قرار دارد.

نیروهای ارتش و پلیس عراق آماده عملیات گسترده برای بازپس گیری شهر فلوجه ای که ترویست های داعش بر آن مسلط هستند می شوند و وزارت دفاع عراق از کشته شدن ده ها تروریست داعش در درگیری های الانبار خبر می دهند.

این رسانه عراقی می افزاید: گروه های مسلح مجهز به سلاح های گوناگون در خیابان های شهر با خودروهای غیر نظامی حضور دارند و نیروهای ارتش عراق در هفت کیلومتری این تروریست ها قرار دارند و منطقه المزرعه محل حضور لشگر اول و نیروهای ویژه موسوم به سوات عراق است.
خیابان های شهر فلوجه از رهگذاران خالی است و فقط خانواده‌هایی که در حال فرار به خارج آن هستند مشاهده می‌شوند.افراد مسلح در راه ها و بالای پشت بام ها مستقر هستند و همه مراکز تجاری بسته هستند.

این رسانه عراقی بیان کرد: مسئولان در الانبار درباره فاجعه انسانی در فلوجه در نتیجه تمام شدن مواد غذایی و دارویی و سوخت و اجبار ساکنان برای فرار از آن هشدار دادند.مسئولان شورای استان الانبار با ورود ارتش به شهر از بیم فاجعه انسانی و نابودی زیرساخت های آن مخالفت کرده اند.

این درحالی است که ساکنان فلوجه،مسئولان محلی را متهم به فرار به بغداد یا منطقه کردستان عراق و رها کردن آنها در محاصره کرده اند.

صالح العیساوی معاون شورای الانبار گفت: وضع انسانی در فلوجه بسیار نابسامان است زیرا مواد غذایی،دارویی،سوخت در این شهر در حال تمام شدن و جریان برق قطع است.آب آشامیدنی قطع شده است زیرا کارکنان اداره آب گریخته اند.قریب به سه هزار خانواده از مناطق الصقلاویه و عامریه مهاجرت کرده اند.

وی افزود: گروه های مسلح وابسته به دولت اسلامی عراق و شام به طور کامل بر فلوجه مسلط هستند وخبری از عشایر در آن نیست.شورای استان همه اقدامات نظامی را در فلوجه متوقف و با ورود ارتش به آن از بیم فاجعه انسانی و نابودی زیر ساخت ها مخالفت ورزیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان