بازدید 8042

واكنش نمايندگان به گلايه روحاني

کد خبر: ۳۶۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵ 06 January 2014
روزنامه اعتماد نوشت: حسن روحاني هفته پيش در جلسه مشتركي با نمايندگان مجمع استان گيلان نسبت به افزايش طرح سوال انتقاد كرد و مجلس را به تعامل بيشتر با دولت فراخواند تا ضمن تقويت تعامل بين دو قوه از هزينه‌هاي اقتصادي و سياسي بر كشور جلوگيري شود.

با اين وجود، روز گذشته در نخستين جلسه علني مجلس بعد از تعطيلات، تعدادي از نمايندگان اعتراض خود را نسبت به سخنان روحاني اعلام كردند و گفته‌هاي رييس‌جمهور را نا اميد‌كننده خواندند.

قاسم جعفري، عضو كميسيون آموزش و يكي از مخالفان جدي وزير علوم، طي تذكري در صحن علني مجلس، خطاب به رييس‌جمهور اعلام كرد: رييس‌جمهور در سخنانش مدام بر اين نكته اصرار مي‌كند كه گويا شرايط نظام و دولت و ملت خاص است و اين شرايط خاص به‌طور طبيعي يأس و نااميدي را در جامعه تزريق مي‌كند.

او همچنين در ادامه با اشاره به شعار دولت يازدهم، تاكيد كرد: شعار اساسي دولت بسيار خوب است اما آقاي روحاني در ابتداي سخنان خود شرايط كشور را خاص عنوان كرد كه به نظر مي‌رسد اين نوع صحبت كردن يأس و نااميدي را در جامعه تزريق مي‌كند. قطعا آقاي رييس‌جمهور راه خداي رحمان را دنبال مي‌كند و راه شيطاني حتما متعلق به غربي‌هاست اما اينكه مدام گفته شود خزانه كشور خالي است و مشكلات چنين و چنان است خوب نيست و بهتر است آقاي رييس‌جمهور موضوع را به گونه‌يي در سخنان خود تدبير و مطرح كند كه مشكلات كشور حل شود.

علاوه بر او، تعداد ديگري از نمايندگان نيز همچون قاسم جعفري نسبت به سخنان روحاني معترض بودند.

عبدالوحيد فياضي، سخنگوي كميسيون آموزش، در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد: اينكه گفته مي‌شود طرح سوال‌هاي ما براي مانع‌تراشي در كار دولت است درست نيست. او همچنين به موضع جدي كميسيون متبوعش نسبت به وزارت علوم اشاره كرده و اعلام مي‌كند: شايد از نظر برخي مسوولان در اين كميسيون طرح سوال‌هاي زيادي عليه وزير علوم صورت مي‌گيرد ولي اينكه ما به دنبال مخالفت با ايشان هستيم به هيچ‌وجه درست نيست لذا بنده نيز سخنان آقاي روحاني را مردود مي‌دانم. او در پايان تاكيد مي‌كند: اگر طرح سوال حق نماينده است كه ديگر نبايد اعتراضي داشت و اگر حق نماينده نيست بگويند كه ديگر سوالي طرح نكنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار