بازدید 3686

ارائه سبد کالایی دولت ادامه خواهد یافت

کد خبر: ۳۶۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ 06 January 2014
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: پرداخت یارانه ها به هیچ وجه قطع نخواهد شد و بر اساس دستور رییس جمهوری هر نود روز یک سبد کالایی به اقشار کم درآمد ارایه خواهد شد.

به گزارش ایرنا ˈمحمد باقر نوبختˈ یک شنبه شب در برنامه پایش شبکه یک سیما افزود: وضع موجود هدفمندی یارانه ها قابل استمرار نیست و باید برای اجرای دقیق قانون روش موجود را تغییر بدهیم.

سخنگوی دولت با بیان این که از 29 آذرماه 89 قرار شد قانون هدفمند کردن یارانه ها برای حل سه مشکل حامل های انرژی، آلودگی محیط زیست و قاچاق سوخت به جهت تفاوت قیمت با کشور های همسایه اجرا شود.

وی میزان برگشت ما به ازای افزایش قیمت ها را پرداخت 50 درصد به صورت مستقیم به مردم ،اختصاص 30 درصد به تولید و اختصاص 20 درصد به طرح های عمرانی نام برد.

*سفره غدایی مردم، هزینه درمان

نوبخت با بیان این که یارانه ها در هر صورت پرداخت می شود، گفت: دولت خودش را موظف می داند ضمن این که به مسایل بین المللی از جمله بحث توافق نامه ژنو فکر می کند از سفره غذایی مردم مغفول نباشد.

سخنگوی دولت افزود: بخش تولید ما بسیار آسیب دیده است و مردم باید هزینه زیادی را برای درمان پرداخت کنند و این درحالی است که اگر قیمت ها افزایش پیدا می کنند می بایست ما به تفاوت افزایش به خود مردم برگردد.

وی با بیان این که افزایش قیمت بنزین باعث کاهش رشد و حجم مصرف شد که این از نقاط مثبت هدفمندی یارانه ها است، افزود: سال های بعد حجم مصرف بنزین پس از گذشت آثار آن دوباره افزایش یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: یکی از معضلات بوجود آمده مربوط به خود نیروگاه ها است که هر کیلو وات برق 42 تومان بفروش می رسد ولی قیمت واقعی و تمام شده آن 68 تومان می باشد.

وی به مشکلات پالایشگاه ها اشاره کرد و افزود: برای هرلیتر گازوییل 1800 تومان در آن طرف مرزها به فروش می رسد ولی در داخل 150تومان به فروش می رسد.

*نگاه ویژه دولت به بستک

نوبخت گفت : هیات وزیران مصوبه مطلوبی در خصوص رفع مشکل آسیب دیدگان بستک داشت.

وی افزود: 337 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای احداث و تعمیرات واحدی تخریبی و 66 میلیارد ریال بصورت بلاعوض پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: برای ترمیم زیرساخت ها از قبیل برق، آب و بیمارستان ها اعتبارات لازم تخصیص یافته است و بنیاد مسکن نیز مقرر شد سریعا شروع به کار کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان