بازدید 9282
۴
دبیرکل برخی از احزاب در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

علت عدم دعوت را از وزارت کشور بپرسید!

برخی در این جلسه ‌انتقاداتی ‌به ‌دعوت نشدن از این احزاب داشتند. البته دوستان گفتند که وزارت کشور مسئول نیست، بلکه قوه قضائیه باید پاسخگو باشد، چون قوه قضائیه حکم علیه این دو حزب داده ‌و این قوه باید درباره ادامه فعالیت آنها تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۳۶۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶ 05 January 2014
نخستین نشست هم‌اندیشی دولت روحانی با احزاب با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) این وزارتخانه برگزار شد. در این نشست پنجاه حزب فعال حضور داشتند که بنا بر ‌شاخص‌هایی همچون برگزاری منظم جلسات شورای مرکزی، برگزاری بموقع کنگره و داشتن ترکیب مشخص از بین احزاب و تشکل‌های کشور انتخاب شده بودند.

هدف از برگزاری این نشست ‌تبادل نظر، هم اندیشی و شناسایی موانع پیش روی فعالیت احزاب اعلام شد. در این نشست، علاوه بر نمایندگان احزاب سید کاظم میرولد، قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی و محمدعلی پورموسوی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیرکمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز حضور یافتند.

در همین راستا «تابناک» با برخی از مسئولان احزاب و تشکل‌ها که در این نشست حضور داشتند، گفت‌و‌گوی کوتاهی انجام داده است. در این بخش گفت‌و‌گوی «تابناک» با «رسول منتجب نیا»، قائم مقام و از اعضای مؤسس «حزب اعتماد ملی»، «حسن بیادی» دبیرکل «جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی» و «کمال سجادی» دبیرکل «جامعه اسلامی کارمندان» را می‌خوانید.
 
رسول منتجب نیا:

دبیرکل حزب اعتماد ملی، در مورد برگزاری نشست احزاب بیان داشت، این نشست کار مبارکی از سوی دولت بود و امیدوارم تداوم داشته باشد. وی ابراز امیدواری کرد که رابطه بین وزارت کشور واحزاب رابطه مناسبی شود.

منتجب نیا در ادامه بیان کرد، آقای روحانی و وزارت کشور نگاه مثبتی به احزاب دارند و دولت نشان داد که می‌خواهد تعامل مناسبی با احزاب داشته باشد. البته این تعامل مستلزم دادن میدان و فضا به احزاب است. امیدواریم در آینده رویکرد جدید دولت در قبال احزاب را در عمل ببینیم.
علت عدم دعوت را از وزارت کشور بپرسید!
وی افزود: من بر این باورم که باید خانه احزاب شکل بگیرید. این خانه محلی برای تضارب آرا‌ و هماهنگی احزاب است. البته مدتی است ‌این خانه دچار مشکل شده ‌و قرار است سازماندهی جدید شود. منتجب نیا همچنین پیرامون عدم دعوت از احزاب اصلاح طلب، گفت که این احزاب متأسفانه منحل اعلام شده‌اند و علت عدم دعوت را از وزارت کشور بپرسید.

حسن بیادی:


دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در رابطه با نشست احزاب در وزارت کشور بیان داشت: این نخستین دعوت و هم‌اندیشی میان احزاب و به ابتکار آقای رحمانی فضلی بود. وزیر کشور و آقای روحانی دیگاه مناسبی نسبت به احزاب دارند. دولت به نقش احزاب در رشد سیاسی کشور اعتقاد دارد.

بیادی پیرامون عدم دعوت از برخی ‌احزاب بیان داشت: باید بگویم ما دعوت کننده نبودیم ولی اکثریت احزاب بودند. حتی جالب اینکه اصلاح طلب‌ها بیشتر از اصولگرایان حضور داشتند.

وی در مورد تشکیل خانه احزاب گفت: یکی از کارهای مهمی که قرار است وزارت کشور انجام دهد و دولت بر آن خیلی تأکید داشت، تشکیل خانه احزاب بود. البته این خانه مستقل و وابستگی به وزارت کشور نداشته باشد.
علت عدم دعوت را از وزارت کشور بپرسید!
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی ادامه داد: احزاب باید مکانیزم‌های درست را به کار بگیرند و از قانون پیروی کرده و مستقل عمل نمایند. نکته مهم اینکه وزارت کشور نباید در میان میدان برای احزاب تکلیف معین نماید.

بیادی در مورد برنامه احزاب برای کادر‌سازی و ادراه کشور بیان داشت: هر حزبی به اندازه خود می‌تواند تإثیر گذار باشد. همه احزاب نمی‌توانند ‌‌صد درصد فعال باشد. متأسفانه ما در کشور احزاب قوی نداریم و همیشه احزاب در رابطه با سهم از قدرت فراز و نشیب داشته است.

کمال سجادی:

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان پیرامون جلسه خانه احزاب بیان داشت: در قبل جلسه احزاب در وزارت کشور تشکیل می‌شد، ولی سبک و سیاق این جلسه متفاوت بود. در این جلسه احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلی دعوت شده بودند که به زعم وزارت کشور فعال و یا نیمه فعال بوده‌اند. خوشبختانه در این جلسه، زمان به گونه‌ای تشکیل شد که همه نمایندگان احزاب توانستند نقطه نظرات خود را در مسائل گوناگون بگویند.

سجادی در ادامه گفت: در این جلسه، وزیر کشور قول داد که اولا نظام جامع حزبی تنظیم و قانون احزاب بازنگری و تکمیل شود. این اقدام دولت می‌تواند باعث قدرت احزاب می‌شود.
وی اضافه کرد، قرار شد، قانون احزاب در سایت وزارت کشور قرار گیرد، و پس از دریافت نظرات، قانون احزاب تصویب شود. نکته مهم اینکه این گونه جلسات استمرار داده شود و وعده‌های داده شده عملیاتی شود.

علت عدم دعوت را از وزارت کشور بپرسید!
سجادی درباره عدم دعوت از حزب مشارکت و مجاهدین گفت:‌ برخی در این نشست ‌ انتقاداتی ‌به عدم دعوت از این احزاب داشتند. البته دوستان اعلام کردند که وزارت کشور مسئول نیست، بلکه قوه قضائیه باید پاسخگو باشد، چون قوه قضائیه حکم علیه این دو حزب داد‌ه ‌و این قوه باید در مورد ادامه فعالیت آن‌ها تصمیم گیری کند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان پیرامون خانه احزاب‌ افزود: خانه احزاب از سال ۸۳ متأسفانه هیچ کاری انجام نمی‌دهد و مجمع عمومی برگزار نمی‌شود. خانه احزاب باید بر اساس احزاب قانونی که اساسنامه و مرامنامه دارند، تشکیل شود. هر حزبی نباید بتواند در خانه احزاب ‌باشد، زیرا برخی از احزاب کوچک و دفعتا به وجود می‌آیند.
اگر در خانه احزاب اختلاف و درگیری باشد،‌‌ همان بهتر که تشکیل نشود، ولی اگر بر اساس قانون و مقررات باشد تشکیل آن اشکالی ندارد.

متن کامل گفت‌و‌گوها را اینجا بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴
متشكريم
جناب آقاي روحاني
اگر افراطیون مذهبی وتفریط گراهای بی دین اجازه دهند؟
چی !!!!!!!!! مگه توی ایران حزب هم داریم ... !!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کجا ؟؟ چطوری ؟؟ کی ؟؟
بهتر است از همه احزاب دعوت شود تا فعالیت قانونی در داخل کشور داشته باشند واز توانمندی های آنان استفاده شود .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر