بازدید 11816

فقط 80 عضو بنیاد نخبگان ، نخبه واقعی هستند!

کد خبر: ۳۶۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰ 05 January 2014
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه حدود 13هزار نفر تحت پوشش این بنیاد قرار دارند، گفت: از نظر ما فقط 80 نفر از افراد تحت پوشش بنیاد، نخبه واقعی محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، سعید سهراب پور روز یکشنبه در نخستین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: از 80 نفر نخبه ای که با مصداق واقعی استانداردهای بنیاد ملی نخبگان مطابقت دارند، 72 نفر از استادان بنام ایرانی در عرصه های بین المللی هستند که جایزه علامه طباطبایی را دریافت کرده اند و هشت نفر نیز پیشکسوتان و برجستگان هنری ایران بوده که جایزه شهید آوینی را دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از جوانانی که به دلیل موفقیت های تحصیلی به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده اند با اینکه عنوان نخبه به آنها اطلاق می شود اما از نظر ما جزو استعدادهای برتر کشور هستند و البته نباید سوء تفاهم در این زمینه به وجود بیاید.

**مقام معظم رهبری، پرچمدار نهضت علمی کشور هستند

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف به توفیق های علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران طی 10 تا 15 سال اخیر اشاره کرد و رمز این موفقیت را پرچمداری نهضت علمی از سوی مقام معظم رهبری خواند.

وی تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص طراحی و تهیه نقشه جامع علمی کشور، راه اندازی بنیاد ملی نخبگان، سند راهبردی نخبگان و توجه به استعدادهای برتر طی سال های گذشته را یادآور شد.

سهراب پور اضافه کرد: سند راهبردی نخبگان تهیه و ابلاغ شده و مراحل اجرایی را می گذراند اما از آنجا که بنیاد ملی نخبگان یک نهاد نظارتی به شمار می آید دستگاه های مرتبط همچون وزارتخانه های علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید برای اجرای این سند راهبردی با بنیاد همکاری داشته باشند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم تحقق مدیریت نخبگان در کشور تاکید کرد و گفت: تجربه نشان می دهد بخش های مختلف اعم از خصوصی یا دولتی به همان اندازه که در استفاده از نخبگان موفق بوده اند نتایج درخشان گرفته اند.

سهراب پور، تضمین آینده صنعت، تکنولوژی و اقتصاد کشور را در ایجاد و فعالیت شرکت های دانش بنیان و جذب نیروهای کارآمد عنوان کرد.

وی درخصوص راه های ورود به بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از راه های عضویت در بنیاد ملی نخبگان، کنکور سراسری است ، رتبه های اول کنکور به عضویت بنیاد در می آیند و کسب مدال طلای مسابقات بین المللی نیز یکی دیگر از راه های عضویت بنیاد ملی نخبگان است.

سهراب پور ادامه داد: نفرات اول تا سوم در رشته های المپیاد علمی دانشجویی نیز به عضویت بنیاد ملی نخبگان درمی آیند چرا که این المپیاد جزو رقابت های بسیار سخت و استاندارد است که در همه ساله از سوی سازمان سنجش در 17 رشته تحصیلی از مقطع کارشناسی برگزار می شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: نفرات برتر جشنواره های معتبر علمی همچون خوارزمی، فارابی و رازی و اختراعات مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیز از جمله افرادی هستند که می توانند به عضویت بنیاد درآیند.

نخستین گردهمایی دانشجویان ایرانی خارج از کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور استادان و دانشجویان ایرانی خارج به مدت یک روز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل