بازدید 4404

مرتضوی امروز به دادسرا می رود

کد خبر: ۳۶۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵ 05 January 2014
وکیل مرتضوی گفت : موکلم امروز راس ساعت در دادسرا حاضر می شود
 
سعید ایوبی وکیل پایه یک دادگستری که به عنوان وکیل شاکی از سوی مرتضوی پیگیر برخی پروندههای وی می باشد به  ایران خبر گفت : امروز ساعت16 جلسه رسیدگی به پرونده مربوط به سی دی فاضل لاریجانی برگزار می شود ، در این جلسه حسب اطلاع ، آقای مرتضوی و یکی دیگر از قضات نیز دعوت شدند .

وکیل مرتضوی گفت : در این پرونده هم آقای مرتضوی از آقای فاضل لاریجانی شکایت دارد و هم لاریجانی شاکی مرتضوی است.

ایوبی با یادآوری اینکه  این پرونده مربوط به یک سال پیش است  گفت : تحقیقات مقدماتی آن با توجه به اینکه  مرتضوی دارای پایه قضایی است باید توسط بازپرس انجام شود، سپس در دادگاه کیفری استان رسیدگی محاکماتی آن ادامه یابد .

منصوری 6 ماه است به عنوان معاون دادستان معرفی شده است

ایوبی  با بیان اینکه بازپرس قبلی پرونده، حجت الاسلام منصوری ، بازپرس شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت بود ، گفت : این پرونده نیز ثبت شعبه نهم است و ایشان حدود 6 ماه است که به عنوان معاون دادستان، سرپرست دادسرای ونک ، ویژه زمین خواری شده اند ، آقای مرتضوی به صلاحیت ایشان در ادامه رسیدگی اعتراض دارند ، چون معتقدند آقای منصوری دیگر بازپرس نیست تا بتواند در این پرونده ادامه رسیدگی داشته باشد .

وی درباره علت  اعتراض مرتضوی به صلاحیت منصوری گفت :  مرتضوی،  جمع سمت بازپرسی و معاون دادستانی به عنوان مدعی العموم در منصوری را  حتی با ابلاغ ویژه ، مغایر موازین قانونی و آیین دادرسی می داند .زیرا بازپرس ، یک مقام مستقل از دادسرا بوده و مطابق بند ( و) ماده 3 قانون تشکیل دادگاههای عمومی ، تحقیقات مقدماتی کلیه جرائم به عهده بازپرس می باشد و در بسیاری از موارد بازپرس می تواند با دادستان اختلاف نماید ، حال آنکه معاون دادستان چنین حقی ندارد .

بازپرس فعلی شعبه نهم صلاحیت رسیدگی به  پرونده را دارد

وکیل پایه یک دادگستری در ادامه گفت: مرتضوی  معتقد است بازپرس فعلی شعبه نهم دادسرای کارکنان دولت با توجه به انتقال جناب  منصوری و تغییر سمت ایشان ، صلاحیت ادامه رسیدگی به این پرونده را دارد .

ایوبی درباره اینکه آیا مرتضوی امروز در این دادگاه حاضر می شود گفت : این چهارمین بار است که آقای منصوری ، مرتضوی را برای رسیدگی به پرونده فاضل لاریجانی ، دعوت می کند و آقای مرتضوی راس ساعت در مرجع قضایی حاضر می شود .

مرتضوی شخصا پیگیر هر دو پرونده

ایوبی درباره محتوای شکایت مرتضوی و لاریجانی از یکدیگر گفت : من در این پرونده به عنوان وکیل آقای مرتضوی مداخله ندارم و خود مرتضوی شخصا  این دو پرونده را   پیگیری می نماید، اما تا جایی که مطلعم شکایت مرتضوی از فاضل لاریجانی بعد از پخش سی دی در مجلس صورت گرفته است ، چرا که ایشان مدعی شدند ، صدای پخش شده در مجلس جعلی بوده است و هیچ مراجعه ای به سازمان تامین اجتماعی نداشته اند ،  مرتضوی نیز با ارائه مستندات در همان جلسه اول رسیدگی از ایشان شکایت کردند.

وی در پایان  درباره احتمال حضول فاضل لاریجانی در این جلسه ، اظهار بی اطلاعی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی