بازدید 3002

بیکاری عامل گرایش به مشاغل کاذب

کد خبر: ۳۶۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱ 05 January 2014
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه نیمی از مجموع آمارهای بیکاری کشور مربوط به افرادی است که دارای مدارک دانشگاهی هستند،گفت:راهکار مقابله با بیکاری و افزایش اشتغالزایی در کشور استفاده از تجربه افراد متخصص در زمینه اشتغال برای آسیب شناسی این موضوع است.

ابراهیم نکو ، با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: در شرایط کنونی متاسفانه تناسبی بین شغل‌های موجود در کشور و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی وجود ندارد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولین اجرایی کشور اخیرا اعلام کرده‌اند که بیش از 2 میلیون شغل در کشور وجود دارد، اما افراد جویای کار و جوانان ایرانی حاضر به پذیرش چنین شغل‌هایی نیستند ،که این موضوع باعث شده تا اتباع کشورهای بیگانه وارد چنین شغل‌هایی شوند.

وی تصریح کرد: مشاهده می‌شود افراد با تحصیلات عالیه در رشته‌های مختلف دانشگاهی در شغلی مشغول به فعالیت هستند که هیچ علاقه‌ای به آن نداشته و تنها از روی ناچاری آن‌را انتخاب کرده‌اند.
نکو اظهار کرد: راهکار مقابله با بیکاری و افزایش اشتغالزایی در کشور استفاده از تجربه افراد متخصص در زمینه اشتغال برای آسیب شناسی این موضوع است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه بیکاری عامل گرایش فارغ اتحصیلان دانشگاهی  به مشاغل کاذب است،عنوان کرد:‌ متاسفانه در کشور به دلیل ضعف نظام آموزش عالی، از افراد باتجربه، متخصص و دانشگاهی در سطوح مختلف شغلی کمتر استفاده می‌شود که این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ بیکاری در کشور است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، افزود: بسیاری از جوانان کشور در مشاغلی فعالیت می‌کنند که هیچگونه آتیه و آینده‎ای نداشته، اما برای فرار از بیکاری به چنین مشاغلی روی آورده‌اند.
 
وی با بیان اینکه  نیمی از مجموع آمارهای بیکاری کشور مربوط به افرادی است که دارای مدارک دانشگاهی هستند،گفت:نکته حائز اهمیت و در عین حال نگران کننده از آمارهای بیکاری در طول سال های گذشته، بالا بودن تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی نسبت به کل بیکاران است. کارشناسان بازار کار می گویند دستکم نیمی از مجموع آمارهای بیکاری کشور مربوط به افرادی است که دارای مدارک دانشگاهی هستند.
 
نکو در ادامه در واکنش به ارائه سبد کالا به اقشار مختلف مردم در ماه‌های پایانی سال توسط دولت، گفت: بدون شک ارائه سبد کالای با کیفیت و مرغوب به اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌تواند تا حدودی نیازهای اینگونه افراد را برطرف کند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که گفته می‌شود افراد پردرآمد کشور از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند شد، ارائه سبد کالا به این قشر، نادیده گرفتن حقوق افراد آسیب‌پذیر جامعه است، از این رو دولت باید سبد کالای رایگان خود را تنها به افراد کم درآمد کشور تخصیص دهد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطر نشان کرد: در صورتی که قرار باشد سبد کالای رایگان به تمامی افراد کشور تعلق گیرد، این موضوع اثرات منفی در بر خواهد داشت که نمونه آن کاهش قدرت خرید مردم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار