بازدید 6624

رونق بازار مسکن با افزایش وام

کد خبر: ۳۶۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹ 05 January 2014
عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: هرچند بانک مسکن تاکنون تسهیلات بسیار مناسبی در اختیار متقاضیان قرار داده، اما بهتر است انحصارگرایی این بانک شکسته شده و بانک‌های دیگر نیز وارد میدان شوند و به ارائه تسهیلات به بخش مسکن بپردازند.

کمال علی‌پور خنکداری، با اشاره به اینکه بهتر است انحصار بانک مسکن در ارائه تسهیلات وام مسکن شکسته شود، گفت: هرچند بانک مسکن تاکنون تسهیلات بسیار مناسبی در اختیار متقاضیان مسکن قرار داده، اما بهتر است انحصارگرایی این بانک شکسته شده و بانک‌های دیگر نیز وارد میدان شوند و به ارائه تسهیلات مسکن بپردازند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات آخوندی وزیر راه و شهرسازی که عنوان کرده، بانک مسکن به بانکی ورشکسته در کشور تبدیل شده است، افزود: مرجع رسمی اعلام ورشکستگی بانک‌ها در کشور بانک مرکزی است، لذا یک وزیر به راحتی نمی‌تواند در مورد ورشکستگی بانک‌ها اعلام نظر کند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز با این سخن وزیر اقتصاد و دارایی که بانک مسکن به دلیل درگیر شدن با طرح مسکن مهر سودآور بوده، کاملا موافق است.

علی‌پور خنکداری، با بیان اینکه افزایش وام مسکن راهکاری برای بهبود بازار ساخت و سازمسکن است، ‌عنوان کرد: هرچند در شرایط فعلی و با توجه به تورم موجود اقتصادی، وام 50 میلیون تومانی مسکن نیز جوابگوی افراد متقاضی و فاقد مسکن نیست، اما تا حدودی می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بالا رفتن میزان وام مسکن هرچند در افزایش نرخ مسکن تاثیرگذار خواهد بود، اما باعث رونق ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: شکست انحصار بانک مسکن در ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن و همچنین افزایش وام ساخت و ساز و خرید و فروش، دو مقوله‌ای هستند که می‌توانند موجب تحول بازار مسکن شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل