بازدید 2819

محور سوال 6 نماینده مجلس از نعمت زاده

کد خبر: ۳۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ 05 January 2014
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مرواه تپه و گالیکش در مجلس عدم توجه وزارت صنعت به ظرفیت های صنعتی استان های محروم کشور را از محورهای سوال از نعمت زاده عنوان کرد و گفت: وزیر صنعت باید علت کم توجهی این وزارت خانه به مناطق محروم را شفاف کند.

عبدالکریم رجبی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به محور سوال 6 نماینده از وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد مربوط به مباحث اقتصادی و کاهش ظرفیت های اشتغال به ویژه در حوزه صنعت و معدن می شود.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مرواه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واحدهای صنعتی در کل کشور به ویژه در مناطقی که عمده اشتغال در حوزه صنعت است، با ظرفیت های بسیار پایین فعالیت می کنند، گفت: در این راستا تذکراتی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده اما تاکنون  نتیجه ای نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل اینکه سرمایه در گردش ندارند، نسبت به تعدیل نیروهای خود اقدام کردند؛ از طرفی علی رغم افتتاح واحدهای صنعتی جدید در برخی از استان های برخوردار، اما توجهی به شهرستان‌ها و استان‌‌های محروم که مشکلات خاصی در زمینه بیکاری دارند، نمی شود.

رجبی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن تجارت باید علت کم توجهی این وزارت خانه به مناطق محروم را شفاف کند، گفت: اگر وزارت صنعت واقعا با کمبود اعتبار مواجه است این موضوع باید برای همه مناطق کشور صدق کند؛ اما استان هایی در کشور وجود دارند که در زمینه تسهیلات و سرمایه در گردش در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارند.

بودجه صنعتی یک استان برخوردار، معادل بودجه چهار سال استان گلستان

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بودجه ای که برای یک صنعت در یکی از استان های برخوردار در نظر گرفته شده است، معادل بودجه چهار تا پنج سال  تمام صنایع استان گلستان است؛ دلیل این بی توجهی ها یکی از سوالات مطرح شده از وزیر صنعت، معدن و تجارت است که وی باید با حضور در کمیسیون صنایع و معادن در روز سه شنبه به آن پاسخ می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار امیدواری کرد وزیر صنعت، معدن و تجارت پاسخ قانع کننده ای برای دلایل عدم توجه به استان های محروم داشته باشد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مرواه تپه و گالیکش در مجلس ادامه داد: علاوه بر پیگری های جدی با معاونت برنامه ریزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اما تغییری در روند بودجه مشاهده نمی شود؛ نه تنها بودجه این بخش افزایش نیافته، حتی بودجه استانی در زمینه صنعت و معدن کاهش یافته است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

لازم به ذکر است، قرار است نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارتجهت پاسخگویی به سؤالات علی ایرانپور نماینده مبارکه، بدالکریم هاشمی نماینده میناب، رودان، جاسک، سیر، نادر قاضی‌پورنماینده ارومیه، قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم، عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، کلاله و مراوه تپه و  شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر روز سه شنبه هفته جاری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حاضر شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر