بازدید 3037

اعطای وام ساخت ، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

کد خبر: ۳۶۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰ 04 January 2014
رییس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش وام خرید و ساخت مسکن، گفت:‌ در شرایط فعلی وام خرید و ساخت مسکن جوابگوی نیاز متقاضیان نیست، هرچند افزیش وام خرید می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت‌ها شوداما اثرات مثبت آن بیش از آثار منفی خواهد بود.

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بانک مسکن ورشکسته بوده و دیگر نمی‌تواند تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار دهد، گفت:‌ اظهارات وزیر راه و شهرسازی در مورد بانک مسکن در حالی مطرح می‌شود که طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، این بانک را به دلیل درگیر شدن با طرح مسکن مهر سودآور عنوان می‌کند، لذا به نظر می‌رسد وزارت اقتصاد بهتر می‌تواند در این مورد اظهار نظر کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: بدون شک کمیسیون عمران مجلس، موضوع شکسته شدن انحصار بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن را در دستور کار خود قرار خواهد داد و به زودی نظر خود را نیز در این مورد اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در مورد بازنگری در لایحه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تصریح کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی چه اجرایی شود و چه نیاز به بازنگری داشته باشد باید از طریق دولت و ارائه لایحه صورت گیرد و هر آنچه نظر دولت باشد در مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

هاشمی، اظهار کرد: در صورتی که بازنگری در لایحه اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه به صورت کارشناسی و دقیق انجام نشود مشکلات بسیاری را بوجود خواهد آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش وام خرید و ساخت مسکن، عنوان کرد: در شرایط فعلی وام خرید و ساخت مسکن جوابگوی نیاز متقاضیان مسکن نیست، بنابراین، افزایش وام مسکن چه در خرید و چه در ساخت، می‌تواند تا حدودی مشکلات متقاضیان را برطرف کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: هرچند افزیش وام خرید و ساخت مسکن می‌تواند باعث بالا رفتن قیمت‌ها شود، اما به نظر می رسد افزایش نرخ وام ساخت بتواند از روند صعودی قیمت ها در بازار جلوگیری کند اما اثرات مثبت تصمیم بانک مرکزی  بیش از آثار منفی آن خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار