بازدید 19366

دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند

کد خبر: ۳۶۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ 04 January 2014
در حالی که مسئولان آموزش و پرورش به فکر هوشمند سازی مدارس و احداث استخر و.... برای ارتقاء سطح آموزشی مدارس هستند، در روستای چاه غربال استان هرمزگان دانش آموزانش از ابتدایی ترین امکانات آموزشی هم محروم هستند و کلاسهایشان در انبار تشکیل می شود.

به گزارش مهر، زمانی که همه مسئولان آموزش و پرورش به فکر هوشمندی مدارس و احداث استخر و طرح های رنگ و وارنگ برای ارتقاع سطح آموزشی مدارس هستند، گوشه ای از این سرزمین دانش آموزانی هستند که از ابتدایی ترین امکانات آموزشی هم محرومند.

روستای چاه غربال

روستای چاه غربال یکی از قدیمی ترین روستاهای هشت بندی شهرستان میناب و در فاصله 20 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد. این روستا با جمعیتی قریب به چهار هزار نفر دارای چهار مدرسه در مقاطع راهنمایی و ابتدایی است.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
به گفته رئیسی رئیس شورای اسلامی روستا از 30 سال پیش هیچ مدرسه ای از طرف دولت در این روستا ساخته نشده و همگی این مدارس به همت اهالی احداث شده اند.

دبستان شهید محمد باقر جعفری


این دبستان در سال 64 از طرف اهالی روستا برای تحصیل و استفاده تقریبا 20 دانش آموز احداث شد و الان قریب به 29 سال از ساخت آن می گذرد و جمعیت مدرسه بالغ بر 250 نفر دانش آموز است. علاوه بر کمبود فضای آموزشی، بافت قدیمی و فرسوده آن باعث نگرانی و دلهره دانش آموزان و اولیای انان نیز شده است
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
این دبستان تنها دارای 4 کلاس درس است در حالیکه این تعداد آمار دانش آموزی نیاز به 9 کلاس درس دارد، به خاطر این کمبود فضای آموزشی، علاوه بر شیفت صبح وظهر، کلاس پنجم آن در انبار مدرسه و کلاس دیگری هم در مدرسه راهنمایی مجاور برگزار می شوند. در طول سال های گذشته مدیران مدرسه دست به تعمیر ،مرمت و رنگ آمیزی آن برای سر پا نگه داشتنش کرده اند.

10سال اجاره نشینی عمار یاسر


دبستان شهید عمار یاسر یکی دیگر از مدارس این روستاست. این دبستان دارای 80 نفر دانش آموز است که دانش آموزان آن در یک خانه اجاره ای و کلنگی در بدترین فضای آموزشی ممکن تحصیل می کنند.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
فضای  تاریک مدرسه، باعث شده دانش آموزان برای تحصیل دراین مدرسه با مشکل مواجه باشند. وجود تنها دو کلاس درس، دیوار های ترک خورده، کنده شدن درب ها، سقف چوبی و پوسیده و دانش آموزان معصومی که بی توجه به همه این مسائل در حال انجام تکالیف شان بودند تنها بخشی از مشکلات این مدرسه محسوب می شود.

اینجا داشتن آزمایشگاه، کتابخانه، نمازخانه، حیاط و سرویس بهداشتی مناسب از آرزوهای این دختر و پسر بچه های معصوم است.

بی توجهی مسئولان به نوسازی مدرسه

وقتی پای صحبت های محمد رئیسی رئیس شورای اسلامی روستای چربال غربال نشستیم وی از عدم همکاری و توجه مسئولان منطقه و شهرستان به این روستا گلایه کرد.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
وی گفت: برای نوسازی این مدارس تا به حال چندین بار با بخشداری و دیگر ارگان های ذیربط مکاتبه و ملاقات داشته و همگی هم بر لزوم تخریب و نوسازی این مدارس تاکید داشته اند. اما تا به حال هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده اند.

احمد سهرابی دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دکه از فرهنگیان و اعضای شورای روستاست و خود در یکی از این مدارس تدریس می کند در گفتگو  با خبرنگار مهر با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تخریبی بودن مدارس روستا از نبود دبیرستان دخترانه گلایه کرد.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
وی با بیان این که نزدیک ترین دبیرستان دخترانه در فاصله 20 کیلومتری از این روستا یعنی مرکز شهر هشت بندی است. از سختی ها و مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان سخن گفت.

وی با بیان این که این روستا دارای 23 نفر فرهنگی آموزش و پرورش نیز هست خواستار توجه بیشتر مسئولان به این روستا شدند.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت مدرسه روستای چاه غربال بیان داشت: متاسفانه بیش از 500 مدرسه در شرق هرمزگان فرسوده و نیازمند بازسازی است. این موضوع را بارها از طریق مجلس به گوش وزیر دولت گذشته و حال رسانده ایم.

وی عنوان کرد: تحصیل در این مدارس هیچگونه امنیتی ندارد و هر لحظه باید منتظر حادثه ای باشیم. از طریق تذکر، نطق پیش از دستور، سوال و احضار وزیر آموزش و پرورش این موضوع پیگیری شد.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس اظهارداشت: اگر روند تخصیص اعتبارات به این گونه ادامه پیدا کند تا 20 سال آینده هم نمی توانیم مدارس فرسوده را ترمیم و مهیا تحصیل کنیم.

وی با انتقاد از بی توجهی به مدارس شرق هرمزگان خواستار تخصیص اعتبارات ویژه به منطقه شد.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند
به گزارش مهر، چند روز پیش رئیس جمهور در دیدار با وزیر آموزش و پرورش و روسای ادارات کل به نقش برجسته و مهم معلمی در جامعه اشاره داشت. همچنین توصیه های برای معلمان در ایفای بهتر نقش معلمی بیان کردند.
دانش‌آموزانی که در انبار درس می‌خوانند

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۴
انتشار یافته: ۱۰
باعث خجالت و شرمساری همه ماست
واقعا" تاسف آور است .
کاش انقدری پول داشتم که می تونستم حداقل 2 تا 3 کلاسو واقعا کلاس درس کنم اما حیف که ندارم اما دلم میگه از بین بچه ها ، دکتر و مهندس و ... زیاده
ما سبد کالا نمی خواهیم . برای این بچه ها و دیگر مناطق محروم کلای درس درست کنند
واقعا متاسفم . این ها هم مثل بقیه از حق مساوی در استفاده از امکانات برای تحصیل برخوردارند
با تاسف خوردن که کاری درست نمیشه
ا
تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته...جهانی که هر انسانی تو اون خوشبختِ خوشبخته...!!!
این کلاس که پناه بر خدا با یک زلزله نابوده!
در مدارس مراکز تهران و استانها کمبود امکانات یعنی نداشتن اینترنت . پروژکتور . حرارت از کف کلاسها و ...
و در اینجا ...
منطقه هشت بندی شهرستان میناب با بیش از 8 هزار دانش آموز از اداره مستقل آموزش و پرورش محروم می باشد ، سال هاست که از کمبود معلم رنج می برد و از ابتدای انقلاب تاکنون سرباز معلمان ، معلمان نهضتی و حق التدرس اقدام به تدرس می کنند و از سوی دیگر بسیاری از مدارس این منطقه کلنگی ، فرسوده و دونوبته می باشند از مسئولان وزارت اموزش و پرورش درخواست می گردد فکری به حال دانش اموزان این منطقه بکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار