بازدید 77001

سخنان تکان‌دهنده ابتکار در نشست غیر علنی چه بود؟

ابتکار از نمایندگان درخواست کمک داشت‌ و اینکه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا هر چه زودتر تصویب شده و به اجرا درآید. مسائل زیست محیطی باید در کنار مسائل مهم دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۳۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ 03 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!وضعیت محیط زیست در کشور، یکی از معضلاتی است که در چند سال اخیر، بسیار از آن سخن به میان ‌آمده ‌و کمتر برای بهبود وضعیت آن کار ‌شده است. هم‌اکنون وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست در کشور، روزگار خوبی ندارد و همین، باعث نگرانی مسئولان و دوستداران طبیعت شده است.

به گزارش «تابناک»، امروز در کشور بیش از هر زمان دیگری، شاهد خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها‌ هستیم؛ قطع درختان، جنگل‌سوزی‌های اخیر، شکار حیوانات نادر، افزایش و زایش کویر، همه و همه حکایت از حال بد محیط زیست کشور دارد، ولی آیا این امر ‌مهار شدنی نیست؟ متولی این کار کدام نهاد است؟

شکنندگی طبیعت و محیط زیست کشور وضعیت نگران کننده‌ای پدید آورده است. ایران در ساختار‌ها و قوانین وضعیت بدی ندارد، ولی محیط زیست و منابع طبیعی با چالش‌های بسیار جدی مواجه است. سفره‌های زیرزمینی آب در کشور به دلیل خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌ها افت مستمری داشته، آلودگی سفره‌ها، آلودگی روان آب‌ها، آلودگی منابع آب کشور مسأله‌ای جدی است؛ افزون بر این بحث آلودگی سواحل و خاک نیز بسیار مهم است.

همین وضعیت را در رابطه با آلودگی هوا می‌بینیم؛ هرچند با برنامه‌های اجرا شده در دولت‌های گذشته هوای شهرهای بزرگ رو به بهبودی گذاشت و در چند سال اخیر هم آثار آن برنامه‌ها را دیدیم، ‌به دلیل چرخشی که در این زمینه رخ داد، متأسفانه خیلی از آن برنامه‌ها عملا متوقف شد. اجرای مستمر آن برنامه‌ها طی یک دوره پانزده تا بیست ساله می‌توانست به بهبود کامل کیفیت هوای شهرهای بزرگ منتهی شود.

از سویی در بحث تنوع جانوری و پوشش گیاهی، کشور‌ وضعیت خوبی ندارد و شاید در مقایسه با همه شاخص‌های جهانی، ما از متوسط جهانی قدری عقب‌تر باشیم. علت این مشکل را باید در چند نکته جستجو کرد: مسأله اول، بحث فرهنگ عمومی جامعه و رفتارهای فردی و اجتماعی ماست. مسأله دوم، نوع نگاه دولت‌ها و در واقع ارتباط بین بحث توسعه پایدار و نگرش‌های سیاسی حاکم بر کشور است. تغییر و تحولات ناگهانی در سطح سیاست‌ها به تغییر رویکرد نسبت به بحث مهم توسعه پایدار منتهی شده است.

به هر حال اوضاع محیط زیست در کشور حال خوبی ندارد، هفته گذشته ابتکار در مجلس شورای اسلامی حاضر شد و در جلسه غیر علنی مجلس جملات تکان دهنده‌ای را به زبان آورد و پشت پرده اوضاع بد محیط زیست را به آگاهی نمایندگان رساند.

کمال الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل در باره این جلسه ‌گفت: در جلسه غیر علنی مجلس خانم ابتکار اشاره نمودند که هشت سال است برنامه‌های محیط زیست تعطیل شده است. هفته آینده برنامه و وظایف دقیق همه دستگاه‌ها را در خصوص مسائل زیست محیطی و بخصوص آلودگی هوا جمع‌بندی  کرده و در حضور رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست مطرح خواهد شد و با جدیت سازمان و رئیس جمهور پیگیر خواهند بود و از دستگاه‌ها مراتب حل مشکلات محیط زیست را در سه موضوع استاندارد سازی سوخت، استاندارد سازی خودرو و واحد‌های آلاینده پیگیری خواهند کرد.

این نماینده افزود: ابتکار مسائلی را مطرح کردند که واقعا تکان دهنده بود. رئیس سازمان محیط زیست گفت: فرسایش خاک ایران شش برابر میانگین جهانی است. وی به سوء‌مدیریت منابع آب اشاره کردند که باعث برداشت بی‌رویه و فرسایش خاک شده است.

این نماینده افزود: خانم ابتکار بر برنامه‌هایی که در خصوص سازمان‌های مردم نهاد داشتند تأکید کردند. ما نمی‌دانستیم که حتی از جانب افغانستان نیز تحت تأثیر پدیده ریز‌گرد‌ها هستیم. این مسأله تمام کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

موضوع دیگری که اشاره کردند، این بود که ۲۵ میلیون ‌در خصوص مسائل زیست محیطی در سطح کشور تحت آسیب هستند. مسائل زیست محیطی یک سوم مردم کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

این عضو فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: ابتکار از نمایندگان درخواست کمک داشتند و اینکه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا هر چه زودتر تصویب شده و به اجرا درآید. همچنین مسائل زیست محیطی باید در کنار مسائل مهم دیگر کشور مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷۶
انتشار یافته: ۸۴
چرا هر چی برای ما مهمه غیر علنه؟
پاسخ ها
قربانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
مهاجرت به مرکز کشور به هرقیمتی باید مهار بشه ولو قوانین جبری چراکه صرف نظر از وضع اشتغال داخل شهرستانها شهر تهران ظرفیت پذیرش جمعیت جدید رو نداره
خانم دکتر ابتکار در این زمینه سابقه خوبی دارند از مسئولین به عنوان یک ان جی اوی محیط زیستی خواهش میکنم به مسئله محیط زیست توجخ ویژه بشه چون اثرات جبران ناپذیری به مملکت ایران میزنه که جبرانش خیلی سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
آقای قربانی بفرمائید خودتون از کجا مهاجرت کردید به تهران
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
وضعیت فعلی محیط زیست ، مثل جوانی ست که ورزش نمی کند ، انواع اعتیاد هم را دارد و دائما فست فود میل می کند ! . طبعا عمر این جوان به 40 سالگی نمی رسد .
قربانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
بنده گیله مردم واهل گیلان زمینم.
ایشان حق دارند مسائلی را مطرح کنند که واقعا تکان دهنده باشد از جمله بفرمایند:که 8 سال است برنامه های محیط زیست تعطیل شده است ولی هیچوقت به علت آن اشاره نمی کنند. جهت یاد آوری به خانم ابتکار باید گفت وقتی سکان هدایت سازمان محیط زیست به کسی داده شده که تخصصی در این زمینه نداشته است نتیجه همین است که ایشان می فرمایند حالا متوجه شدند عیب کار کجاست!!!!؟؟؟؟؟
وقتی 8سال، ساده ترین مسائل مملکت با بی برنامگی روبرو شده بود، محیط زیست که قطعا به فراموشی سپرده می شد.درود بر خانم ابتکار.
پاسخ ها
kia
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
تورو خدا یکی به من بگه در عرض این 8 سال چه کسی باید متوجه میشد و جلوی این همه بی برنامگی و خرابی را میگرفت؟
افرادی که در چند سال گذشته باید از این مشکلات تکون میخوردن کجا بودن حالا پایه های سلامتی جامعه به لرزه دراومده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
زودباوری و بی انصافی تا چه حد؟؟؟؟؟
نه بابا! اینجوری هم که شما میگید نیست! همه چیز خوبه و همه کباب می خوریم!!! من که هر روز در سایتها و کتابها عکس جنگلهای شمال و پلنگ و خرس و شیر ایرانی رو می بینم ! هیچ غباری هم در عکسها نیست!
گرچه: غبار رو بر روی کتابهای کتابخانه ها زیاد می بینم که بحث دیگری است!!!!
پاسخ ها
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
همانطور که مستحضرید مطالعه ورزش ذهن است،چرا که تاثیر آتی مطالعه قابل اندازه گیری نیست.
از طرفی ملتی که کتاب نمی خواند باید هزینه دوباره تکرار تاریخ را بپردازد(چه بسا بیشتر...).
پس توی این 8 سال گذشته چکار میکردند؟! این همه سفر استانی چه دستاوردی در زمینه محیط زیست که تاثیر مستقیم روی حیات مردم داره داشته؟
هوا، آب و خاک پاک حق ماست.
من رودخانه کارون هستم.
تروخدا نجاتم دهید
پاسخ ها
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
چه زیباتر میشد که به مسائل آنگونه که میتوانند باشند می اندیشیدیم تا اینکه آنگونه که هستند.بخاطر اینکه هنگامی که در باره غیره ممکن بودن یک موضوع می اندیشیم به غیرممکن بودن آن موضوع نیرو بخشیده ایم...
لطفاً در برنامه های محیط زیست به ساختمان سازی در سطح تهران توحه فرمایید , درصدی از آلودگی هوای تهران مربوط به ساخت و ساز است , گرد و خاک گچ و سیمان که یکی از آنها دارای آزبست می باشد. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
نکته خوبی اشاره شده ضمن به هدر رفتن منابع ( برق ؛ آب مصالح و....، افزایش زباله های ساختمانی که تخلیه آن در هر جا که باشد باعث آلودگی آب زیرزمینی می شوند و افزایش بی دلیل قیمت مسکن بدلیل نو بودن
ای کاش خانم ابتکار درمورد حقوق قانونی وضعف قوانین در مورد محیط بان ها هم صحبت می کردند .چون در حال حاضر چند محیط بان بخاطر انجام وظایف قانونیشون حکم اعدام دارند. وضع حقوق پرسنل این سازمان هم از کلیه ادارات دیگه کمتر هست حتی از آموزش و پرورش که همیشه مینالند. هیچ کارانه یا افزایش بحشون تعلق نمی گیره چون سازمان درامد زا نیست !!
دریاچه ارومیه هم که کلاملا فراموش شده
فقط شعار
افزایش احداث جاده و یزرگراه در کلانشهرها = افزایش تردد خودروها =
افزایش آلودگی هوا = افزایش شیوع سرطان و سایر بیماری های خطرناک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
بزرگراه کمه حالا دو طبقه میکنند
مزحک است
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
مضحک
آیا این آلودگی فقط در عرض 8 سال بوجود آمده؟ شما در طول دوره ریاست قبلی خود چه کرده اید؟ و در این چند ماه چطور؟ برنامه تان برای آینده چیست؟ بعد از دیدار از دریاچه ارومیه چه تدابیری اندیشیده اید و آیا عملی شده اند؟
خواهش می کنم قانون جامع کاهش آلودگی هوا را هم در اختیار کارشناسان قرار دهید تا ببینیم واقعا جامع است یا نه

بالاخره همه میتوانند بعدی ازمشکل را بررسی کنند. ما دوساله معطل داده ها هستیم. ببینیم آیا کسی ایده بهتری داشت یا نه
درود بر ابتکار که از دل ما سخن می گوید
مشکل زیستگاه بدون کاهش جمعیت حل نشدنیه.
پاسخ ها
سعید تمر
| United Kingdom |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
درست می فرمایید ولی همیشه اینجوری نیست
یعنی
مگر اینکه تکنولوژی شرایط را مساعد کند، آنگاه زیستگاه ظرفیت تحملش بیشتر می شود
ترا بخدا آیا کشورهای دیگر هم همیگونه از منابع طبیعی خدادشان بهره برداری میکنند.پس چرا آقایون پاسخ گو نیستند مگر همین آقایون پز مردمی بودن سر نمیدادند پس چرا توضیح نمیدهند که چه بر سر آب و خاک این سرزمین دارد میاید.آه و حسرت .آقایون ازدیاد جمعیت منابع سازی میخواهد نه منابع سوزی....
قطع بی رویه درختان و نابودی جنگلها در دوره ریاست قبلی ایشون هم وجود داشته.
به نظرم دغدغه های ایشون راجع به محیط زیست که البته نباید فقط شامل آلودگی هوای پایتخت باشه و
می بایست جنگلها و محیط زیست کل کشور را شامل بشه، در حد شعار هست.
باز هم به مردانگی خانم ابتکار که شجاعت بیان واقعیات را دارند.
جنگلهاي شمال را در يابيد حداقل يك جاي درست و حسابي داشته باشيم . اين طلاي سبز هم تا چند وقت ديگر از دست ويلاسازان و چوب برها و دامها صاف خواهد شد.
دو صد گفته نیم کردار نیست همه خوب حرف میزنند اما کو عمل .بیان معضلات و مشکلات که هنر نشد
خشکسالی هم در نابودی طبیعت ایران موثره ولی بیش از هرچیز انسان باعث نابودی طبیعت ایران میشود،قطع درختان بلوط در زاگرس توسط انسان وتبدیل آنها به زغال،کشتار بی رحمانه ی پرندگان وحیوانات توسط تفنگ های که ساچمه ای که براشون مجوز صادر شده،گرد وغبار عربی که ناشی از عدم مالچ پاشی توسط مسئولین محیط زیست ایران وعراق...
در مورد هواي تهران
بنابه پيشنهاد خوب خانم دكتر براي شهرهاي بزرگ بنزين خوب وارد شود.
_ و كاركنان دولت حتما از وسايل عمومي و سرويس ادارات استفاده شود .
این که نیاز به غیرعلنی نداشت!
خبری رو شبکه خبر فقط یکبار اعلام کرد در مورد آلودگی جدیدی که پیدا شده .
وقتی پایه و اساس برنامه ها و تبلیغات یک دولت برپایه مسایل کوتاه مدت باشه نتیجه ایی غیرازاین نخواهد داشت،
وقتی قرارباشد همه چیزخودرابرسرلجاجتی کور ببازیم محیط زیست هم جزئی ازآن است !!!!!
دریاچه بختگان را هم در یابید
واقعا 8 ساله که هیچ خبری از برنامه در این سازمان مهم نیست. آقایون چرا انقد تهران براشون مهمه تمام جنگلهای شرق گلستان رو از بین بردن داخل جنگل کارخانه سیمان زدند! نمیدونم بازم باید سیل بیاد تا 1 سال حرف جنگلارو بزنن که قطع کردند رفتند
وقتي زير ساختهاي محافظت ومراقبت از طبيعت وفضاي سبز مهيا نشده احداث بزرگراه تهران شمال جز نابودي طبيعت بكر وسالم شمال نتيجه اي نخواهد داشت ،وقتي حمل ونقل عمومي توسعه نيابد وكيفيت توليدات خودور داختلي تصلاح نشود وبنزين غير استاندارد توزيع شود بايد هجوم انواع سرطان ،بيماريهاي ريوي ، عقيمي ،و.... ناشي از آْودگي هوا را به انتظار نشست
خانم ابتکار: بابا یه فکری به حال مردم بکنید محیط زیست ایران رو به فناست
مهمترین حقی که در مسائل حقوق بشری امروز مطرحه حق محیط زیست سالمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
محیط زیست سالم حق مسلم ماست
گازسوز کردن خودروها و ساخت موتور دیزلی برای خودروهای سواری وایجاد جایگاههای سی ان جی و... ازاقداماته دولت قبله چرا به جای کار کردن دولت قبل را زیر سوال میبرید
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
جنابعالی هیچ خبر دارید گه گازسوز کردن خودروها یکی از روش های قدمی و ناکارآمد است؟ فکر می کنید اضافه شدن گاز SO2 به مجموعه گازهای آلوده کننده هوا در ایران بخاطر چیست ؟ بخاطر وفور گوگرد در گاز مصرفی اتومبیل است که تصفیه نشده به خلق الله داده می شود!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اگر گلزسوز کردن خودرو ها مشکل آلودگی را حل می کرد اروپا و آمریکا قبل از ما می کردند. دقیقا برعکس هست. آلودگی گاز بیشتر از بنزین و گازوئیل خوب هست
ناشناس
| United States |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
اینها که شما میگویید مربوط به دوره قبل مسئولیت خانم ابتکار است به جز بحث دیزل که آلوده کننده است و البته کار دولت قبل همین طور که می فرمایید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
منظورتون گازسوز کردن غیرعلمیه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
بله لصفاً ذکر بفرمایید که بنزین پتروشیمی هم از شاهکارهای دولت قبل است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
گاز سوز کردن؟ موتور دیزل؟ ساخت جایگاه سی ان جی؟
برادر من چند درصد از ماشینهای ما اینا که میگی را دارند
اون وقت تلید سوخت نا سالم و ... کار کی بود
خشگاندن رودخانه ها و .. چطور حال شاید بگی خوشک سالیه خوب باشه ولی حدعقل مدریت منایع ابی باید داشته باشیم یا نه ؟
تا وقتی که کار کارشناسی نشه و با هوچی گری کارا پیش بره همینه که میبینی
پیشنهاد عاجزانه دارم تا وضع محیط زیست و منابع طبیعی به حالت خرابی کامل در نیامده به عنوان اولین قدم به مدت ده سال هرگونه شکار و تخریب جنگل ها متوقف و ممنوع گردد تا طبیعت فرصت نفس کشیدن و باز سازی خود را پیدا کند .
به نظر من باید سطح فرهنگ مردم رو بالا برد تا خودشون هم از محیط زیست مراقبت کنند
خانم ابتکار اگه راست میگن به داد سازمان محیط زیست برسند پایین ترین میزان حقوق وکم تعداد ترین پرسنل در بین دئایر دولتی دارا می باشد وضعیت محیط زیست ایران ربطی به هشت سال نداره ما به سرعت به سوی اقلیم خشگ پیش میرویم وبه زودی مهاجرت عظیم شروع خواهد شدخالی شدن مناطق شرقی روستا ها و کلیه منطق کم اب شروع شده ولی نمایندگان ودولتمردان فقط نگران هوای تهرانند. با این نگرش وقتی ما پی می بریم که خیلی دیر است
تو رو خدا به داد مردم اصفهان برسید داریم از دود خفه می شیم
باسلام فلات مرکزی ایران و رودخانه زایتده رود را نیز دریابید واون را بک جوری زنده اش کنید
قبول دارم تو این زمینه ضعیف عمل شده اوا طبیعیه که هر مدیر جدیدی کارهای مدیران قبلی رو ببره زیر سوال . تا ببینیم خانم ابتکار چه خواهد کرد
مجددا تکراروخواهش کلیه اسلحه های شکاری جمع آوری گردد بااین اوضاع شکار چه معنی دارد؟ حداقل برای ده دوازده سال شکار بطور کلی ممنوع گردد برای تائید موضوع توسط هموطنان محترم روز طبیعت باپلاکارد ازخانم ابتکار پشتیبانی شود شکار درایران باید ممنوع شود
نميدونم مسولان ما كجا زندگي ميكنند ؟ كه نميبينند يا خودشان رابه خواب زدند .تمام زمينهاي مرغوب و كنار رودخانه تبديل به ويلا شده . بيشتر جنگل هاي شما تبديل به ويلاهاي خصويصي شده .تمام خط ساحلي خزر تبديل به ويلا شده . زمينهاي حاصلخيز تبديل به شهرك شده و... يعني تو اين همه سال كسي اين ها را نميبينه ؟ من بعنوان يك دوستدارمحيط زيست حاظرم بطور افتخاري با همين سايت شما هم كاري كنم و از مواردي كه در فوق ذكرشد عكس و فيلم ارسال كنم . بخدا همه مطع هستند كه چه فاجعه زيست محيطي نزديك است ولي خودرا به خواب زده اند
برای محیط زیست باید اقتصادی فکر کرد با دستور و بگیر و ببند نمی توان کار محیط زیستی انجام داد
ما طرحهای اقتصادی برای محیط زیست داریم ولی کسی حاضر به گوش دادن و اقدام نیست شعار شعار
برای نمونه خوشه زمین سالم را برای یک مورد ببینید
در خصوص تصفیه فاضلاب طرح مصوب شده استاندارد داریم ولی در ادارات خاک می خورد ایمهاف تانک که با سه سال دوندگی استاندارد آن را در سازمان استاندارد تصویب کردیم حالا باید الزامی شود همانند پنجره دو جداره
ببینید
عزیزم آلودگی گازبیشترازبنزین هست
چرا این مسائل باید بطور پنهانی عنوان بشه از کی تا حالا ملت نامحرم شدن؟؟
خانم دکتر احسن بر شما خسته نباشید من مطمئنم شما میتوانید اثرات فوق العاده ای در اصلاح محیط زیست داشته باشید . عباس از هامبورگ
مهم در ایران خودرو سازی است و ساخت و ساز مسکن و قیمت طلا و دلار و بس!!!
باسلام و تشکر از خانم ابتکار:
چرا همه مسئولین لقمه را چرخانده و بعد میل میفرمایند چرا هیچکس به بنزین های الوده اشاره نمی کند بنده به عنوان یک شهروند کوچک راهکاری دارم که طی یک هفته آلودگی شهرهای بزرگ مثل تهران برطرف بشه مگه میشه مسئولین از این راهکارها بی خبر باشند پس چرا اقدامی نمی شود هیچ کس جرات طرح مسئله را ندارد
برای قطع درختان و آتش سوزی عمدی قانون قوی نداریم جریمه ها باید در حد دیه انسان باشد و اطلاع رسانی دقیق هم شود.
بیائید ازنیروی توان کارزندانیان درمهارشنزازهاوریزگردهااستفاده کنیم وبابرنامه ریزی دقیق وحساب شده ریگزارهارا به جنگل تبدیل کنیم وازگیاهان ودرختانی که برای زنده ماندن به آب کمتری نیازدارند استفاده کنیم.چراقبل ازقرارگرفتن درعسرازنیروی کاران هزاران جوان بیکاربرای این منظور استفاده نشود
امیدوارم خانم ابتکار به همراه مشاوران باسواد خود مانند آقای دکتر اسماعیل کهرم به راه حلی جامع برسند. توکل به خدا
سدهای بی رویه که روی رودخانه ها زده شده که باعث خشک شدن باغهای مسیر و کم شدن آبهای زیر زمینی شده را کاری کنید چون فقط باعث تبخیر بیشتر میشود.
در بخش آلودگي منابع آب و خاك بايستي اذعان نمود كه موقعيت احداث تصفيه خا نه هاي فاضلاب در كميته اي با حضور نماينده محيط زيست تصويب مشود لذا انتظار اين بوده كه مشكلي براي محيط زيست نداشته باشد ،‌طبق قانون نظارت بر فرايند تصفيه خانه هاي فاضلاب هم به عهده محيط زيست ميباشد، ولي خسارت ناشي از عدم كنترل ها را در اثر بيماريهاي عجيب وقريب توسط مردم ووزارت بهداشت(تامين دارو ،پزشك، ساخت بيمارستان وتامين تجهيزات) پرداخت شده ، در خصوص آب وخاك مصوبه مجلس شوراي اسلامي در دادن مجوز صدور پروانه به چاهاي غير مجاز براي برداشت بيشتر از منابع محدود آب هاي زير زميني منجر به فاجعه اي در آينده نزديك ميشود (نشست زمين ،نابودي سفر هاي زير زميني ،انفجار خطوط گاز در اثر نشست ، خسارت غير قابل جبران به تاسيسات اصلي آب وگاز ونيروگاه هاي برق و كارخانجات مسقر در محل نشست )
برادر عبدالرسول سوخت سی ان جی به هیچوجه سوخت مناسبی نیست بلکه بیشتر باعث آلایندگی محیط زیست می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
اقای ناشناس شما می توانید اگه پستی دولتی توی یک شهرستان داشتین 10 نفر از فامیلاتون را هم ببرید اونجا؟؟؟؟؟ مشکل مهاجرت به تهران اینه که کل پول یک کشور تو تهران هزینه میشه و متعاقب با ان کار در این شهر بسیار بیشتر از بقیه نقاط است
درود بر خانم دكتر ابتكار.اگر جلو مهاجرتهاي بي رويه به تهران گرفته مي شدحا لا مشكلات اينقدر انباشته نمي شد .هركس در دستگاهاي دولتي پستي گرفت ده نفر را از شهرستان با خودش به تهران آورد.كه اين ده نفر حد اقل يك خانواده چهار نفره را تشكيل مي دهد.؟؟؟؟؟؟؟
اميدوارم كه خانم ابتكار و دلسوزان محيط زيست از پسش بر بيان . اميدوارم
امیدوارم تکان این سخنان آنقدر قوی بوده باشد که مسئولان را به حرکت وادارد. در مساله محیط زیست بنظرم اصلی ترین موضوع افزایش سطح آگاهی های مردم در توجه و حفظ محیط زیست از اولویت اصلی برخوردار ات. در کنار آن طرح های جامع محیط زیست استانی باید تعرف شوند و بسیار قوی اجرا شوند که هیچ دولتی امکان عدم اجرای طرح را نداشته باشد. در اجرای کلیه طرح های صنعتی نیز باید مطالعات زیست محیطی بدقت و وسواس انجام شوند در حال حاضر بسیاری از طرح های مشکل دار صنعتی را می بینیم که مطالعات زیست محیطی آنها بصورت فرمالیته انجام شده است.
کی قرار است به وضع زباله ها رسیدگی شود؟ تا کی قرار است زباله ها دفن شوند؟ در خیلی از شهرها هیچ اقدامی جهت بازیافت و یا جدا سازی زباله انجام نمی شود.
مشکلات سوخت ، و زیانهای پارازیت که موجب افزایش سرطان شده از اولین اقدامات برای بهبود محیط زیسته که متاسفانه تشدید هم شده
از مركز طبي كودكان بازديد شود
با بحث مالی و حقوقی و معیشتی پائین محیط زیست موافقم. «تابناک یان» خواهشمندم شما به داد منطقه ای از شمال غرب کشور برسید . کارخانه آلاینده ای در حال تجهیز امکاناتش با مجوزهای لازم(؟) در حیاتی ترین نقطه منطقه از لحاظ محیط زیستی از هر جنبه انسانی و دامی و گیاهی و محور مهم گردشگری وپتانسیل و ظرفیت بالای منطقه برای ارتقاء درآمد و فرهنگ با جذب توریسم و اکو توریسم و گردشکر داخلی و خارجی برخوردار است و یک اتفاق بد زیست محیطی در شرف رخ دادن است. و جالب آن سرمایه گذار محترم در ۵ - ۱۰ کیلومتری آن منطقه( البته در صورت داشتن دغدغه های مذکور ) مکان بهتری از لحاظ عدم تهدید میتوانست بیابد.
خانم ابتكار! تا نمرديم يك فكري به حال آلودگي هوا علي الخصوص آلودگي تهران بكنيد. سرطان شده نقل و نبات
سرکار خانم ابتکار
موضوع را مستقیما با مردم در میان بگذارید
اتوبوسها و تاكسيها بايد حجم موتورشون كم بشه و هيبريدي بشن . نه دوگامه سوز. سيستمهاي گازسوز در صورت تنظيم نبودن آلودگي زياد ايجاد ميكنند.
به نظر من ما مي تونيم هر كدوممون به تنهايي در حفظ محيطمون موثر باشيم بجاي اين همه ايرادگيري مثلا هنگام خريد يك سبد همراه داشته باشيم تا براي هر خريد كوچك به ما يك نايلون ندهند ميدونين اگر همين موضوع ساده اگر رعايت بشه چقدر زباله كه قابل بازيافت هم نيست از محيط زيستمون كم ميشه يا هركس به تعداد اعضاي خانواده اش روز درخت كاري يك درخت بكارد وامثال همين كارهاي ساده وبدون هزينه ميتونه كمك بزرگي به محيط زيستمون باشه بايد هميشه اول از خودمون شروع كنيم از تو حركت از خدا بركت
میزان فرسایش خاک کشور کمتر از یک میلیارد تن در سال و کمتر از بسیاری از کشورهای دنیا میباشد. اعلام شش برابر بودن فرسایش خاک ایران بدون منبع معتبر مورد قبول نمی باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی