بازدید 28631

نرم‌افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

همه کاربران رایانه این وضعیت را تجربه کرده‌اند. وقتی سیستم عامل جدید را نصب می‌کنید، یک دسکتاپ تمیز و خلوت دارید، ولی پس از چند روز یا چند هفته کار سخت، این دسکتاپ دوست داشتنی، با انواع آیکون‌ها، برنامه‌ها، فایل‌ها و لینک‌ها و... پر شده است و برای پیدا کردن یک آیکون سرگیجه ممتد می‌گیرید. با این نرم‌افزار برای همیشه از شر سر‌گیجه‌های خود رها شوید.
کد خبر: ۳۶۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 02 January 2014
نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!
همه کاربران رایانه این وضعیت را تجربه کرده‌اند. وقتی سیستم عامل جدید را نصب می‌کنید، یک دسکتاپ تمیز و خلوت دارید، ولی پس از چند روز یا چند هفته کار سخت، این دسکتاپ دوست داشتنی، با انواع آیکون‌ها، برنامه‌ها، فایل‌ها و لینک‌ها و... پر شده است و برای پیدا کردن یک آیکون سرگیجه ممتد می‌گیرید. با این نرم‌افزار برای همیشه از شر سر‌گیجه‌های خود رها شوید.

به گزارش «تابناک» در بسیاری از مواقع شلوغی دسکتاپ کاربران، برای همیشه و تا زمانی که سیستم عامل دوباره نصب شود، پا بر جا خواهد ماند. یکی از دلایل این امر، نیاز بیش از اندازه به دسترسی سریع به برخی ‌فایل‌ها و نرم‌افزار‌هاست و دلیل دیگر ‌اینکه کاربران متوجه این نکته شده‌اند که خلوت کردن دسکتاپ، بیهوده است، زیرا پس از مدتی به قول معروف، «آش‌‌ همان آش است و کاسه‌‌ همان کاسه»:

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

نرم‌افزار Stick ابزاری رایگان است که ‌‌خلاصه‌وار به شما این امکان را می‌دهد که با ساختن تب ‌روی دسکتاپ خود، فایل‌ها و آیکون‌ها و... را ‌روی آن مرتب کرده و آرایش دهید. اگر شما نیز به دنبال آن هستید که از سرگیجه در بین حجم انبوه آیکون‌ها بر ‌دسکتاپ خود رها شوید، این نرم‌افزار کمک فراوانی به شما خواهد کرد؛ اما این همه کار این نرم‌افزار کوچک و کاربردی نیست.

نصب و استفاده از Stick


دانلود نرم‌افزار با حجم ۴.‌۵ مگابایت انجام می‌گیرد و روند نصب آن بسیار ساده است. تنها در حین نصب نرم‌افزار در یکی از مراحل باید اقدام به انتخاب مجموعه ابزارهای نرم‌افزار برای نصب کنید که با انتخاب حالت Enhancd گزینه مناسب را برخواهید گزید:

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

پس از نصب نرم‌افزار، صفحه اصلی آن که مربوط به ساختن تب ‌روی دسکتاپ ویندوز است، نمایش داده خواهد شد. در این صفحه، نرم‌افزار از شما می‌خواهد که تب‌های جدید را برای ابزارهای موجود، همچون یادداشت، خبر‌خوان و مانند آن برگزیده و این تب جدید را نام‌گذاری کنید. در اینجا و برای هدف این گزارش، ما گزینه Navigator که مربوط به ساخت تب برای نمایش محتویات پوشه‌هاست، انتخاب کرده و آن را نام‌گذاری می‌کنیم.‌

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

پس از زدن دکمه Add متوجه خواهید شد که تب جدید ‌روی دسکتاپ شما و در حال Expanded اضافه شده ‌که برنامه نیز با یک پیغام این موضوع را به شما گوشزد کرده و درباره تمایل به ایجاد تب جدید از شما ‌می‌پرسد:

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

به همین ترتیب و به هر تعداد که نیاز دارید، می‌توانید ‌تب‌هایی برای موارد و دسته‌بندی‌های گوناگون ‌روی دسکتاپ خود بسیازید.

اما پس از ایجاد ‌تب‌ها، کار بعدی شما این است که به تعداد تب‌هایی که ساخته‌اید، ‌‌‌پوشه بسازید؛ برای نمونه، ما برای سه تب با نام‌های Icons، Photos و Others سه پوشه جداگانه درست کرده‌ایم و موارد مربوط به هر یک را از روی دسکتاپ به این پوشه‌ها منتقل کردیم.

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

پس از این کار‌ کافی است ‌با باز کردن هر تب با کلیک بر ‌آن، فولدر مربوطه را به داخل آن کشیده و رها کنید. به این ترتیب، مسیر پوشه در داخل تب قرار خواهد گرفت و محتویات آن به نمایش در‌خواهد آمد:

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

به این ترتیب، دسکتاپ شلوغ شما تنها حاوی چند پوشه خواهد بود و دیگر برای جستجوی گزینه مورد نظر خود ‌روی دسکتاپ، مجبور به زیر و رو کردن همه این محل نیستید. همچنین می‌توانید حتی این پوشه‌ها را نیز برای خلوت کردن کامل دسکتاپ از روی آن برداشته و مثلا به مکانی دیگر در سیستم منتقل ‌و سپس آدرس جدید را در تب‌ها وارد کنید.

اما چند نکته درباره این نرم‌افزار:

همانگونه که ذکر شد و شما نیز متوجه شده‌اید، یکی از قابلیت‌ها این نرم‌افزار خلوت کردن دسکتاپ سیستم است. قابلیت‌های دیگر از جمله اضافه کردن خبر خوان و تقویم و یادداشتهای روزانه از دیگر امکانات این نرم‌افزار است که در جای خود هر کدام می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد. همه این‌ها به شکل تب برای شما در صفحه دسکتاپ نمایش داده خواهد شد.

نکته دوم آنکه دسترسی به این تب‌ها، تنها منحصر به فضای دسکتاپ نیست. به عبارتی از آنجا‌ که به شکل پیش‌فرض این تب‌ها ‌‌همیشه نمایش داده می‌شوند یا به اصطلاح Always on top هستند، در هر برنامه و هر جای دیگری که باشید، همواره در دسترس شما خواهند بود:
نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

و نکته پایانی اینکه برای تغییر این گزینه و تغییر دیگر گزینه‌ها و دسترسی به تنظیمات، بر‌ آیکون Stick در قسمت Task Bar و در بین برنامه‌های Startup کلیک کنید. با این کار صفحه اصلی نرم‌افزار باز می‌شود که ‌می‌توانید در آنجا با انتخاب هر کدام از تب‌های خود، تنظیمات مربوط به آنها را تغییر دهید:

نرم افزاری برای همه دسکتاپ‌های شلوغ!

برای نمونه، می‌توانید با تنظیم گزینه‌های Auto Show و Auto Hide این امکان را فراهم کنید که با قرار گرفتن ماوس ‌روی تب‌ها، آنها ‌‌خودکار باز ‌و بسته می‌شوند. یا اینکه تم آن‌ها را تغییر داده و همچنین گزینه Always on top را غیر فعال کنید. همچنین از این صفحه ‌خواهید توانست که تب‌های جدید را ایجاد کرده یا تب‌های کنونی را پاک کنید.

این نرم‌افزار کوچک و رایگان، هرچند شاید در نگاه اول، کار چندان عجیبی انجام ندهد، پس از مدتی استفاده، متوجه نکات مثبت آن خواهید شد، به گونه‌ای که برای همیشه آن را ‌در سیستم عامل خود‌ نگه خواهید داشت.

دانلود Stick نسخه آخر: 2.8

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱۱
به این کار نیازی نیست. من توی دسکتاپم یه فولدر به نام شورتکات اضافه کردم و فایلهای شروتکات رو ریختم توش. البته اگه کسی نیاز داشت میتونه برای موضوعات دیگه هم فولدر درست کنه و از شر دسکتاپ شلوغ راحت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
کار عاقلانه همینه... از شر یه نرم افزار اضافی هم خلاص
برنامه TurboLaunch از این هم بهتر است.
تابناک جان سلام
مدتی است که دست به ابتکار جالبی زده‌اید و نرم افزارهای خیلی خوبی معرفی می‌کنید. از این کار تان بسیار متشکرم و امیدوارم که همین روند را ادامه بدهید
با تشکر فراوان
دم شما گرم خوب بود
سلام
خوب این کار که دوباره کاریه؟یه بار پوشه درست کنیم بعد پوشه رو انتقال بدیم به نرم افزار چه فایده ای برا ما داره؟
باتشکر
ضمن تشکر از زحمت شما بابت معرفی یک نرم افزار خوب خواستم بپرسم که تست هم شده است یعنی مثلا کیلاگر یا ... نباشد؟
چون من اساسا به نرم افزارهای خوب ولی رایگان با دیده ی تردید نگاه می کنم.
آیا توسط مراجع معتبر تایید شده است یا معرفی؟
ممنون اگر پاسخ دهید.
پس اگر ما یک مطلب یا فایل جدیدی رو بخواهیم به یکی از پوشه ها اضافه کنیم باید اون پوشه رو دوباره به نرم افزار انتقال بدیم یا خوش با پوشه وصله و این انتقالو صورت میده؟ اگر اینطور نباشه که دردسرش زیاده تابی جون به قول دوستان
خب چه کاریه چند تا فولدر توی دسکتاپ بسازید و فایلهای دسکتاپ رو دسته بندی کنید. اگر این برنامه خودش دسته بندی میکرد و مینداخت توی فولدرها خوب بود
نرم افزارهای بهتر از این هم وجود داره
مثلا نرم افزارهایی هست که دسکتاپ شما رو چهار بعدی می کنه و میتونید در واقع چهارتا دسکناپ داشته باشید و برای هر گروه از کارهاتون از یکی از اونها استفاده کنید که اینطوری از شلوغ کاری جلوگیری میشه
با سلام.از اینکه به معرفی نرم افزارهای کاربردی می پردازید ، سپاسگذارم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها