صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

تاثیر رژیم‌غذایی پدر بر سلامت جنین

کد خبر: ۳۶۴۴۶۳
| |
4817 بازدید

همه ما به خوبی می‌دانیم که الگوی زندگی مادر در دوران بارداری و پیش از آن، تضمین‌کننده سلامت جنین است و وزن و نوع رژیم‌غذایی مادر تاثیر مهم بر رشد جنین دارد.

به گزارش ایسنا، اما پزشکان دانشگاه مک‌گیل در مونترال تاکید کردند: این تصور که فقط عادات تغذیه‌ای مادران بر سلامت جنین تاثیر دارد اشتباه است چرا که طبق مطالعات اخیر حتی نوع رژیم‌غذایی پدران نیز می‌تواند در سلامت فرزندانشان نقش حیاتی داشته باشد.

«سارا کیمینز»، محقق ارشد این مطالعه گفت: پدران در انتقال نیمی از فاکتورهای وراثتی به فرزندان مشارکت دارند و به همین خاطر تاثیر قابل توجهی بر رشد جنین می‌گذارند با این حال تاکنون تمرکز تمامی مطالعات انجام شده بر سلامت و وضعیت تغذیه مادران بوده است.

در این مطالعه کیمینز و گروهی از همکارانش بر اهمیت نقش ویتامین B9 که با نام اسید فولیک شناخته می‌شود و در برخی سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌ها و غلات وجود دارد تاکید کردند. در مطالعات پیشین بر این نکته تاکید شده بود که مادران به منظور پیشگری از سقط جنین و بروز نارسایی‌های مادرزادی باید مقدار کافی اسید فولیک در رژیم غذایی‌شان بگنجانند.

 با این حال پزشکان در یک بررسی آزمایشگاهی دریافتند که خطر ابتلا به نارسایی‌های مادرزادی در بچه‌موش‌های متولد شده از موش‌های والد نری که رژیم‌غذایی‌شان فاقد اسید فولیک است، 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

این یافته تایید می‌کند که حتی نوع تغذیه و الگوی زندگی سالم در پدران نیز روی تولد فرزندان سالم تاثیرگذار است.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟
آخرین اخبار