بازدید 25873

بازداشت یهودیان در کانادا به هنگام فرار به ایران

کد خبر: ۳۶۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷ 25 November 2013
شبکه خبری آمریکایی از بازداشت یهودیان ارتودکسی خبر داد که به علت تبعض دولت کانادا و ترس از مقامات امنیتی این کشور قصد فرار از کانادا به ایران را داشتند.
 
به گزارش ایرنا، رادیو فردا نوشت: این نخستین بار است که از ارتباط نزدیک میان یهودیان گروه ˈلو طاهورˈ (قلب مطهر) با ایران، تا حد برنامه ریزی برای پناهندگی آنها به آن کشور، خبر می رسد.
 
ˈپلیس کانادا شماری از اعضای یک گروه یهودی اولترا ارتودکس را که برای حفظ فرزندان خود از دست نهادهای اجتماعی این کشور می خواستند به ایران بگریزند، دستگیر کرده است.
 
بر اساس گزارشی که ˈیشیوا ورلد نیوزˈ به تازگی آن را منتشر کرد، یهودیان فرقه لو طاهور در نظر داشتند از کوه های اطراف ایالت ˈکبکˈ به ایران پناهنده شوند.
 
ˈبنا بر گزارش های منتشره از سوی برخی رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی ، پلیس کانادا با رهگیری این افراد که حدود چهل خانواده ارزیابی شده اند، آنها را پیش از عملی کردن نیت خود بازداشت کرد.ˈ
 
این گزارش می افزاید: اعضای این گروه نگران بودند، با متهم شدن به کودک آزاری، حضانت فرزندان خود را از دست بدهند و نهادهای دولتی کانادا به زور فرزندانشان را از آنها بگیرند.
 
ˈاین گروه از یهودیان معتقد به خاطر باورهای مذهبی و وفاداری کامل به زندگی و ساده زیستی، سعی می کنند از برخی مظاهر زندگی مدرن دوری کرده و تنها به خداوند توکل کنند.
 
نهادهای کانادایی خدمات اجتماعی و حامیان کودک به این گروه هشدار داده بودند که نظر به دریافت گزارش هایی در مورد وضعیت کودکان آنان، فرزندانشان را از آنها جدا خواهند کرد.ˈ
 
این گزارش حاکی است: اکثر این خانواده ها، یهودیانی از اسرائیل هستند که به دلیل مخالفت با صهیونیسم از سرزمین های اشغالی به کانادا می روند.
 
پلیس کانادا مدعی است اقامت برخی از اعضای این فرقه در کانادا نیز قانونی نبوده و آنها اسناد لازم را نداشته اند.
 
این یهودیان به علت مخالفتشان با صهیونیست حاضر به گرفتن پاسپورت و شناسنامه اسرائیلی نیستند و از اساس خود را از داشتن این نوع مدارک از اسرائیل بی نیاز می بینند.
 
ˈیهودیان به شدت معتقدند که اعتقاد به صهیونیسم، گناه است و اسرائیل تا ظهور ماشیاح (موعود یهودیان) نباید حیات داشته باشد. آنها علت وجودی اسرائیل را نیز از اساس باطل می دانند و نمی خواهند در اسرائیل زندگی کنند.ˈ
 
بنا بر این گزارش، یهودیان فرقه ˈناتوره کارتاˈ در سال های اخیر ارتباط های دوستانه ای با ایران برقرار کرده و چند بار نیز به این کشور دعوت شدند.
 
ˈاما، این نخستین بار است که از ارتباط نزدیک میان یهودیان گروه لو طاهور با ایران، تا حد برنامه ریزی برای پناهندگی آنها به آن کشور، خبر می رسد.ˈ
 
تارنمای رادیو فردا به نقل از یشیوا ورلد نیوز، نوشت: از زمانی که نهادهای کانادا بررسی مسئله قانونی اقامت این یهودیان در کانادا را آغاز کردند، رهبران این فرقه در صدد انتقال اعضای این گروه از کانادا برآمدند.
 
بر اساس همین گزارش، رهبران فرقه از سه شنبه گذشته یهودیان را با اتوبوس از تپه های کبک به ˈاونتاریوˈ منتقل کرده و آنها را در اتاق های اجاره ای در این ایالت مستقر کرده اند.
 
این منبع خبری آمریکایی می افزاید: نام ˈربای شلومو هلبرانزˈ یکی از رهبران این گروه در این رابطه مطرح شده است.
 
ˈربای هلبرانز خود از موقعیت پناهندگی در کانادا برخوردار است. او به نهادهای کانادایی ثابت کرد که از سوی دولت اسرائیل مورد تعقیب است چرا که در سال 2000 میلادی از اسرائیل اخراج شد و از سال 2003 میلادی کانادا به وی پناهندگی اعطا کرد.ˈ
 
بنا بر این گزارش، خاخام هلبرانز در سال 1994میلادی به خاطر بردن یک پسر نوجوان یهودی از آمریکا به اسرائیل جهت انجام مراسم ˈبرمیتصواˈ (جشن تکلیف سیزده ساله شدن پسران یهودی)، در دادگاهی در آمریکا به کودک ربایی متهم و به دوسال زندان محکوم شد.
 
ˈزمانی که پلیس نیویورک خاخام هلبرانز را برای گذراندن دوره محکومیت به زندان منتقل کرد او طبق رویه معمول ملزم بود ریش خود را بتراشد تا عکس بدون ریش از او گرفته شود. ربای هلبرانز مقامات زندان را متقاعد کرد به عکس کامپیوتری بدون ریش او بسنده کنند، زیرا مردان مذهبی یهودی بر اساس باورهای دیرینه، ریش خود را باید حفظ نمایند تا به سبک اجداد خود زندگی کنند.ˈ
 
این منبع خبری بیگانه افزود: ماجرای عکس فتوشاپی ربای هلبرانز در آن زمان مورد توجه بسیاری از رسانه های آمریکایی قرار گرفت و حال به میان آمدن نام او در نیت برنامه ریزی برای انتقال شماری از یهودیان این فرقه به ایران، می تواند اتهام سنگینی را متوجه او کند.
 
ˈاز واکنش هلبرانتز به این ماجرا خبری در دست نیست و مقام های امنیتی کانادا نیز که کشورشان با ایران روابط دوستانه ای ندارد، در این باره مطلبی منتشر نکرده اند. معلوم نیست که خانواده های یهودی دستگیر شده در کجا نگهداری می شوند.ˈ
 
بر پایه این گزارش، اسرائیل یا سازمان های یهودیان آمریکای شمالی و کانادا نیز بدون توجه به منشور حقوق بشر به سرنوشت این یهودیان واکنشی نشان نداده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان