بازدید 61935

وقت تماشای برجسته‌ترین فیلم سینمایی تاریخ درباره حسین (ع)

تدوین فیلم سینمایی «روز رستاخیز» توسط «طریق انور» تدوینگر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام شد‌. موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» Stephen Warbeck آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» صورت گرفته و انجام ‌خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴ 16 November 2013
انتشار تصاویر فیلم «روز رستاخیز» در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، این امید را پدید آورد که برای نخستین بار شاهد تولید فیلمی درباره متن واقعه عاشورا باشیم که به جزئی‌ترین شکل ممکن و در عین حال با استانداردهای جهانی تولید شده باشد؛ اثری که بار دیگر نام احمدرضا درویش را ‌پس از دوئل بر سر زبان‌ها خواهد انداخت؛ اما نه صرفاً در ایران، بلکه حداقل در جهان اسلام و این اتفاقی است که در جشنواره بین‌المللی فجر ‌سی‌و‌یکم رونمایی خواهد شد، ولی این فیلم چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

به گزارش «تابناک»، تدوین فیلم سینمایی «روز رستاخیز» توسط «طریق انور» تدوین‌گر معروف و نامزد دریافت اسکار (برای فیلم سینمایی سخنرانی پادشاه) در لندن انجام شده است.

موسیقی فیلم توسط «استیفن واربک» Stephen Warbeck آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم «شکسپیر عاشق» صورت گرفته و همه مراحل فنی این فیلم در استودیو «مولینر» لندن انجام گرفته است.

این فیلم تاریخی، مذهبی و حماسی به نویسندگی و کارگردانی «احمدرضا درویش» ساخته شده ‌و از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند.

بنا بر این گزارش، فیلمبرداری پروژه سینمایی «‌روز رستاخیز‌» که از شانزدهم بهمن‌ماه سال ۸۸ همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود‌، پس از پشت سر گذاشتن بیش از ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری در شهرهایی چون بم و شهداد کرمان‌، شاهرود، اصفهان، رباط کریم، کاشان، قلعه رودخان و تهران، در چهاردهم شهریور‌ماه سال ۹۰ به پایان رسید.

این فیلم به ‌سه زبان و با ‌سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم سینمایی «روز رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران می‌شود.

افزون بر «‌روز رستاخیز‌» که نام فارسی فیلم است، یوم الحُرّیه (روز آزادی‌) نام عربی فیلم و He who said no (آن که گفت نه‌) نام انگلیسی فیلم خواهد بود و زیرنویس فیلم به زبان‌های گوناگون پیش‌بینی‌ شده است.

فیلم سینمایی «روز رستاخیز» از بازیگران ایرانی و جهان عرب بهره برده است. آرش آصفی با «روز رستاخیز» به سینما معرفی می‌شود که ‌ایفای نقش «بُکِیر» فرزند حر بن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم بر عهده دارد.

پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی‌، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی‌فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، کوروش زارعی، محمود محکمی، سعید علیپور، امیر مولوی، علی‌جاویدفر، می‌رطاهر مظلومی، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، علی عباسی، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری‌ارطه، ابراهیم سلطانی، خلیل‌الله خواجه‌نظام، پژمان جعفری سمرقندی، شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌ حمیدی و... از بازیگران فیلم سینمایی «روز رستاخیز» هستند‌.

بازیگران مرد مهمان فیلم را پرویز پورحسینی‌، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی تشکیل می‌دهند که البته از سطح متوسطی برخوردارند.

در کنار بازیگران ایرانی، بازیگرانی مهمی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان و کویت نیز جلوی دوربین «روز رستاخیز» رفته‌اند که می‌توان از «جمال سلیمان‌»، «طلحت حمدی»، «رضوان عقیلی»، «فواز سرور‌» از کشور سوریه، «داوودحسین» از کشور کویت، «یوسف شکرچی‌» ازکشور‌ عراق، «فادی ابراهیم‌» از کشور لبنان نام برد که زمینه اکران بین المللی این فیلم را به ویژه در کشورهای اسلامی کاملاً فراهم می سازد و همین انتخاب ها از هوشمندی کارگردان خبر می‌دهد.

فیلم برای اکران سال 93 آماده نمایش خواهد شد‌. این فیلم از تکنیک‌های بر‌تر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض «اسکوپ» و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است. مدت‌‌زمان این اثر که احمدرضا درویش در «‌مؤسسه فرهنگ تماشا» آن را تهیه کرده، دو ساعت و سی دقیقه برای نمایش است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۲۱
بی صبرانه منتظر اکران هستم...البته نه دانلود...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کسایی که منفی میدن مدیونن اگه فیلمو ببینن
درود بر دست اندرکاران این پروژه ی عظیم و فاخر
اکران 92

انشاالله که در شان آقا باشه و کار حرفه ای کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
من نمیدونم منفی به چه دلیل بوده؟؟؟
بعضیا ....
امیدوارم مثل مختارنامه انقدر حالگیری نداشته باشه
فیلمهای پرخرج لزوما فاخرنیستند بلکه فقط پرخرجند
با توجه به اسامی بازیگران نمی توان گفت فیلم از سطح بالایی برخوردار است
براى نظرات فوق منفى دادن يعنى ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا
مشكل تصوير سازي از ائمه را چه كرده اند؟
به نظرم حساس ترین و سخت ترین فیلمی باشد که تاکنون دیده ام.
باعث افتخار ماست ساخت این آثار فاخر
مطمئنم پوریا پورسرخ فيلم رو خراب كرده.آخه اونو چه به ژانر تاريخي
چشمم آب نمیخوره. کارگردان های ایرانی تکنیکهای مدرن فیلم سازی را بلد نیستند.
قابل توجه دست در انکاران! پروژه سینمایی لاله
با عرض پوزش،خواهش می کنم برای احترام به سالار شهیدان از امام یا حضرت امام قبل از نام مبارک ایشان استفاده کنید.با تشکر
خیلی عالیه.. خصوصاً که به زبان های دیگه هم اکران میشه
كسان بسيار در آرزوي ساخت اثري براي حضرت مولا بودند. قرعه به نام درويش افتاد
آسمان بار امانت نتوانست كشيد
قرعه فال به نام من ديوانه زدند
اميد كه اثري ماندگار باشد
امیدوارم بازهم این راه ادامه یابد. و سینما هم نقش تاریخی خود را در اعتلای فرهنگ عاشورا هرچه پررنگ تر ادامه دهد.
خدا قوّت
هیچ تلاشی درراه حضرت حسین {ع} بی اجرنمیماند.
خسته نباشی میگوییم به احمد رضا درویش و همکاران محترمشان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی