بازدید 83537
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

ادامه تلاش مقامات دولت آمریکا، از حمله شخص اوباما برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران، بازتاب انتشار گزارش جدید آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران و واکنش نخست وزیر رژیم اسرائیل به این گزارش، و افشاگری وزیر خارجه روسیه درباره علت به توافق نرسیدن ایران و 1+5 در ژنو، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۵۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 15 November 2013
افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو
ادامه تلاش مقامات دولت آمریکا، از حمله شخص اوباما برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید علیه ایران، بازتاب انتشار گزارش جدید آژانس درباره فعالیت های هسته ای ایران و واکنش نخست وزیر رژیم اسرائیل به این گزارش، و افشاگری وزیر خارجه روسیه درباره علت به توافق نرسیدن ایران و 1+5 در ژنو، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، تشدید تلاش های دولت آمریکا برای جلوگیری از وضع تحریم های جدید علیه ایران، مهمترین موضوع مورد توجه مطبوعات بین المللی طی 24 ساعت گذشته به شمار می رود. در این راستا، پس از جان کری و جو بایدن، این بار نوبت به خود اوباما رسیده تا درخواست توقف روند وضع تحریم ها را از کنگره مطرح کند.

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

در ادامه موضع گیری های وزیر خارجه آمریکا در این زمینه، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بخشی از جدیدترین اظهارات وی را بازتاب داده که گفته توافق مورد نظر هسته ای با ایران، «مصون از شکست» خواهد بود. به نوشته این خبرگزاری، جان کری اظهار داشته هرگونه توافق مورد مذاکره با ایران، مصون از شکست خواهد بود و تضمین خواهد کرد که ایران توانایی ساخت سلاح هسته ای را به دست نمی آورد. با این حال، وی گفته به نگرانی های عمیق رژیم اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران «احترام می گذارد» و در همین راستا، با نخست وزیر این رژیم به صورت تلفنی گفت و گو کرده تا به وی اطمینان دهد که آمریکا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد.

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار داده که نسبت به وضع تحریم های جدید علیه ایران، به کنگره هشدار داده است. به نوشته این روزنامه، اوباما ضمن درخواست عدم تصویب تحریم های جدید، به نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داده استفاده از گزینه نظامی به عنوان جایگزین دیپلماسی، «پیچیده و دشوار» است و نمی تواند لزوماً جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بگیرد. وی همچنین به نمایندگان اطمینان داده که پس از امضای توافق مقدماتی با ایران، به مدت چند ماه تعهد ایران به این توافق مورد سنجش قرار خواهد گرفت و در صورتی که ایران به تعهدات خود پایبند نباشد، می تواند تحریم ها را دوباره بر سر جایشان برگرداند. وی تأکید کرده که حتی در صورت شکست این روند، آمریکا «چیزی را از دست نخواهد داد». 

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، موضوع دیگری است که در شمار زیادی از مطبوعات بین المللی بازتاب داشته و از جنبه های مختلف به آن پرداخته شده است. «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و ضمن اشاره به گزارش آژانس مبنی بر توقف پیشرفت سریع برنامه هسته ایران می نویسد این امر کمک قابل توجهی به روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 می کند. به اعتقاد این روزنامه، متن گزارش اخیر حاکی از آن است که ایران به صورت یکجانبه و داوطلبانه، بخش مهمی از درخواست کشورهای غربی را که همان توقف توسعه برنامه هسته ای در طول مذاکرات باشد، انجام داده است.

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به سرعت به این گزارش واکنش نشان داده و گفته از محتوای آن تحت تأثیر قرار نگرفته است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، نتانیاهو مدعی شده از آنجا که برنامه هسته ای ایران هم اکنون نیز در حد لازم برای ساخت سلاح هسته ای پیشرفت کرده، توقف موقت آن تأثیری بر اصل ماجرا نخواهد گذاشت. بر همین اساس، نتانیاهو شب گذشته در بیانیه ای اظهار داشته: «من تحت تأثیر گزارشی که امروز عصر منتشر شد، قرار نگرفتم. ایران نیازی به توسعه برنامه هسته ای خود ندارد، زیرا هم اکنون نیز زیرساخت های لازم برای ساخت یک سلاح هسته ای را در اختیار دارد».

افشاگری روسیه درباره علت عدم توافق ایران و 1+5 در ژنو

در نهایت، برخی سایت ها و خبرگزاری ها، از جمله «ریانووستی»، اظهارات وزیر خارجه روسیه را مورد توجه قرار داده اند که به ادعاهای مطرح شده مبنی بر عدم پذیرش متن توافق هسته ای ژنو از سوی ایران واکنش نشان داده است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی لاوروف گفته ایران در ابتدا با طرح پیشنهادی از سوی آمریکا برای محدود کردن برنامه هسته ای خود موافق بود، اما پس از آنکه در دقیقه آخر در این طرح تغییراتی داده شد، مذاکرات بدون موفقیت پایان یافت. به گفته وی، این تغییرات در دقایق آخر و درست در زمانی مطرح شده که قرار بوده وزرای خارجه ژنو را ترک کنند. لاوروف اشاره نکرده که این تغییرات به درخواست کدام کشور در طرح مذکور لحاظ شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷۷
انتشار یافته: ۲۴
خیلی جالبه که اسرائیل که زرادخانه مملو از سلاح هسته ای داره و عضو npt نیست از1+5 بیشتر خواستار محدودیت و در واقع تعطیلی فعالیت هسته ای صلح آمیز ایران است و هیچ کشوری به خود اجازه نمی دهد از او بازخواست کند
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
من هر چی فکر میکنم یه جواب قانع کننده واسه این همه حمایت غرب از اسرائیل پیدا نمی کنم / انگار طلسم کردن رهبران غرب رو /جادو کردن تمام دنیا رو /
ما نباید خون شهدا را پای مال کنیم.مذاکر باید به صورت برابر و برد برد باشد
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اون که بعله اما خیلی چیزای دیگم حق مسلم ماست
آرمین فراهانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اینایی که منفی میدن یعنی به نظرشون انرژی هسته ای حق مسلم ما نیست؟!
تا چندی که مقامات آمریکای به نگرانی اسراییل احترام میگذارند وغلام حلقه بگوش آنها هستند .توافق با ایران صورت نمی گیرد. چون یاوه گویی های نتانیاهو تمامی ندارد. اگر چه بعضی ها با خوش خیالی از این حرف بدشان میاید
چقدر از این جز و ولز کردن نتانیابو لذت میبرم .
سلام
چرا باید اسرائیل راضی باشه و تعیین کنه که مشکل نداره . حتی عضو سازمان انرژی اتمی هم نیست ! من نمیدونم , از دوستان اگه میدونن بگن . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اسرائیل مورد حمایت کشورهای غربی است و اقتصاد دنیا و نظام سرمایه داری و سیاستهای کلان بسیاری از کشورهای غربی تحت تاثیر عمیق گروه های اسرائلی هستند و این یک واقعیت است. فراموش نکنید کشورهای غربی نه تنها با اسرائیل بلکه با پاکستان و هند که تسلیحات هسته ای دارند نیز مشکل چندانی ندارند. اصولاً مشکل ایران با غرب بیشتر ایدئولوژیک و راهبردی است. اسرائیل هم سمبل این اختلاف است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
آمریکا همه کاره ی دنیاست و اسراییل هم همه کاره آمریکاست . به همین سادگی
سلام به نظر بنده جناب اقای نتان یاهو احمق تشریف دارند چونکه این همه دروغ این همه تفرقه برای چیست اگر ایران بخواهد کاری بکند برایش کازی ندارد نیازی به فتنه افکنیه شما ندارد
پاسخ ها
علوان
| United Kingdom |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
رهبر فرزانه براساس آیات قرآن نظرمیدهند
ایشان فرمودند من چشمم آب نمیخرد ولی تجربه ای خواهد شد
فرمایش ایشان این آیه قرآن کریم بوده که میفرمایند :لاتتخذو الیهود والنصارا اولیا بل بعذهم اولیا بعض
والسلام علی عباد الله المنتظرین
اینا کی هستند خدا وکیلی، روسیه داره قدرت وحشتناکی پیدا میکنه اینا فکر ایرانند.
نتانیاهو مثل کنیز کفگیر خورده بالا و پائین میپره و این برای ما خیلی مسرت بخش است.
در چنین شرایط بسیار حساسی فقط وفقط باید با استفاده از منطق و هوشیاری متولیان ارشدکشور دستهای پشت پرده توافقات هسته ایران را شناخت و کشورهای دشمن (پنهان) را هم ناکام گذاشت...متاسفانه اطراف ما کشور دوستی پیدا نمیشود وهمه دنبال نابودی و انزوای ایران بزرگ هستند این اصل ماجراست که باید به هر قیمتی از انزوای ایران باهوشیاری و منطق ایرانی جلوگیری نمود.....و گرنه برنده دشمنان هستند. به امید توفیق ایران
نتانیاهو یک دروغگوی هست ومثل یک روانی مخالف هرچیز هست . فکر نمی کنم شب هابتونه بخوابه. به خاطر همین چیزای دروغگوی که می بافه وخودش هم باور کرده شب و روز اسایش نداره این وسط فرانسه وعربستان هم خیلی ارزون خودشون رو لو دادند کلوخ انداز را جواب سنگ است
من تعجب میکنم یکی به من جواب بده که نتانیاهوی نفهم که رژیم او عضو npt نیست و مملو از سلاح های هسته ای نیز هست چرا باید در مورد ایران تصمیم گیری کند ؟ اصلا" کدام مرجعی به آنها اجازه داشتن سلاح های هسته ای داده است ؟ در صورتی که تعدادی از کشور ها هم رژیم صهیونیستی را یک رژیم غاصب میدانند.
گفتگو و توافق راه بسیار خوبی است با نگرش و محوریت برد برد اماحواسمان جمع باشد که ایران مثل گوشت قربانی میدان کشمکش و تاخت و تاز آمریکا و روسیه بر سر تثبیت قدرت در جهان قرار نگیرد و از طرف دیگر اسرئیل این غده سرطانی و ننگین تعیین کننده سیاست توافق نباشد به نظر من ایران با توان هسته ای صلح آمیز گسترش دهنده اسلام است و این تنها نقطه نگرانی استکبار در جهن می باشد.
سلام به نظر بنده چند نکته می رسه که اشاره می کنم 1.سلاح هسته ای اگه بده واسه همه بده چرا چند کشور داشته باشه ما نداشته باشیم؟ 2.بهانه می گیرن که جامعه بین الملل به ایران اعتماد نداره هسته ای شه بعد خیلی ببخشید چطور به کشوری مثله پاکستان و هند اعتماد داره اصلا این جامعه بین الملل کیه؟ 3.اسراییل از مقابله با ایران چه سودی می بره جز اینکه دنبال منافعشه و دوست نداره امریکا به جز اسراییل به ایران هم باج بده و منافعش تو دنیا به خطر بیوفته.
فقط خدا كنه مردم به پيغام مقام معظم رهبري توجه داشته باشن كه گفت اين تجربه خوبي براي مردم ماست هدف اونها عقب موندگي ماست و حتي ما اگه كل كارمونو تعطيل كنيم باز هم حاضر به برداشتن تحريمها نيستن
باسلام
اگر اسرائیل شروط غیرقابل تحقق یعنی عدم تضمین حقوق مشروع هسته ای ایران را مطرح می کند خوب است ایران نیز در گفتگو با 5+1 یکی از شرایط نیل به توافق را لزوم برچیدن تاسسات هسته ای نظامی اسرائیل و رفع نگرانی امنیتی از این ناحیه را مبنای کار خود قرار دهد.
30 ساله داریم سینه میزنیم ولی هنوز درس عبرت نگرفتیم از واقعه عاشورا
بابا جان به این غربیا بفهمونین که ما تن به ذلت و خواری نمیدیم حتی اگه به قیمت جونمون تموم شه
به خدای احد و واحد قسم اگه این مطلبو غربیا بفهمن همون روز به غلط کردن میوفتن
این دیگه چه مسخره بازیه-ایه که در آخر جلسه و بعد از به توافق رسیدن ناگهانی طرح رو تغییر بدن؟!؟؟؟
بعد منتظرن ایران هم موافقت و استقبال کنه؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار