بازدید 9872

کردهای سوریه دولت خودمختار تشکیل دادند

کد خبر: ۳۵۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹ 13 November 2013
پس از پیشروی‌های چشم‌گیر در رویارویی با گروه‌های تکفیری، کردهای سوریه با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، در این بیانیه آمده است: کردهای شمال شرق سوریه پس از رایزنی‌هایی که در شهر کردنشین قامشلی صورت گرفت و با گذشت چهار ماه از اعلام تصمیمشان برای تشکیل دولت انتقالی، دولتی غیرنظامی و انتقالی تشکیل دادند.

در بیانیه مذکور همچنین اعلام شده که مناطق کردنشین در سوریه به سه منطقه تقسیم می‌شود که هریک از این مناطق خود یک شورای محلی ویژه و نمایندگانی در شورای کل خواهند داشت.

براساس بیانیه مذکور در نشستی که طی چند روز گذشته در شهر قامشلی برگزار شد، طرح دولت انتقالی که حزب اتحاد دموکراتیک، بزرگترین حزب کردهای سوریه ارائه داده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این بیانیه تاکید شده که ماموریت دولت انتقالی تدوین قوانین انتخابات محلی و فراهم سازی مقدمات برای برگزاری انتخابات سراسری و تدوین قانون اساسی است.

همچنین اداره مسائل سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی مناطق کردنشین سوریه نیز از دیگر وظایف دولت انتقالی است.

از زمان خروج نیروهای نظام سوریه از مناطق کردنشین شمال این کشور در اواسط سال 2012 کردها اداره این مناطق را برعهده گرفته‌اند.

کردهای سوریه در درگیری‌هایی که با گروه‌های تکفیری در شمال این کشور داشتند، توانستند بخش‌های زیادی از مناطق شمالی این کشور را به کنترل خود درآورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار