بازدید 5852

روسيه: بوشهر تا آخر 2008 راه نمي‌افتد

با وجود آن‌كه بنا بر توافقات انجام شده با طرف روسي، قرار بر اين بوده است که سوخت نيروگاه هسته‌اي بوشهر، شش ماه پيش از راه‌اندازي به ايران فرستاده شود، روسيه امروز اعلام كرد كه تا پايان سال 2008، اين نيروگاه تكميل نخواهد شد.
کد خبر: ۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۷ 20 December 2007
با وجود آن‌كه بنا بر توافقات انجام شده با طرف روسي، قرار بر اين بوده است که سوخت نيروگاه هسته‌اي بوشهر، شش ماه پيش از راه‌اندازي به ايران فرستاده شود، روسيه امروز اعلام كرد كه تا پايان سال 2008، اين نيروگاه تكميل نخواهد شد. اين در حالي است كه روس‌ها هميشه در توجيه ارسال نشدن سوخت هسته‌اي به ايران مطرح مي‌‌كردند که بيش از شش ماه زمان تا بهره‌برداري نيروگاه بوشهر، لازم است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از خبرگزاري‌هاي روسي، «سرگئي شاماتکو»، رئيس کمپاني دولتي «اتم استروي اکسپورت» روسيه که هم‌اكنون براي بازديد از نيروگاه هسته‌اي چين در استان «ليانگ کانک» اين كشور است، اعلام کرد: من قول مي‌دهم درباره زمانبندي برنامه راه‌اندازي نيروگاه اتمي بوشهر، تجديدنظر كنند، اما آنچه هم‌اكنون قطعا مي‌توانم بيان كنم، اين است که اين نيروگاه تا اواخر سال 2008، آماده راه‌اندازي نمي‌شود.

روس‌ها همچنين اعلام نمودند: محموله بعدي سوخت در ماه فوريه سال 2008 به ايران فرستاده خواهد شد كه البته با نظارت آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي انجام مي‌شود.

سوخت به کار گرفته شده در اين نيروگاه، در يک قرارداد ديگر، آن هم پس از خارج شدن از لوله‌هاي سوخت به روسيه بازگشت داده مي‌شود تا در آنجا بازفرآوري و پلوتونيوم آن استخراج شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
هرکه نان از عمل خویش خورد، منت از حاتم طائی نبرد!
آخر تا به کی این خفت را باید تحمل کرد؟
اگر با اعتماد به نفس خودمان اقدام میکردیم مسلما تا بحال آنرا به اتمام رسانده بودیم. هنوز هم دیر نشده فورا از روسیه بخواهیم یا مطابق قرداد عمل کند ویا قرار داد را ملغی شده تلقی و مطابق قرداد خسارت مالی وارده را بعلاوه مبالغ دریافتی مسترد دارد و خودمان با اعتقادبه توانائی دانشمندان متعهدمان دنبال قضییه رابگیریم. آنوقت خواهید دید که روسها و هم پیمانان غربیی ایشان يک ماهه سر وته قضییه را هم مي آورند.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری