بازدید 7848

نمایش فیلم «ماهی و گربه» در «لیبسون»

کد خبر: ۳۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ 08 November 2013
فیلم «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری در بخش مسابقه جشنواره‌ی «لیسبون» پرتغال به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، فیلم «ماهی و گربه» ساخته‌ی شهرام مکری به بخش مسابقه جشنواره‌ی «لیسبون واستوریل» پرتغال راه پیدا کرد و قرار است این فیلم در 3 نوبت برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره و علاقه‌مندان به سینما نمایش داده شود.

فیلم «ماهی و گربه» آخرین ساخته‌ی شهرام مکری پس از حضور در چهار جشنواره بین‌المللی این بار و در پنجمین حضور خود به بخش مسابقه جشنواره «لیسبون و استوریل» پرتغال راه یافته است و این جشنواره از امروز 17 آبان ماه کار خود را با نمایش فیلم «ونوس درپوست خز» ساخته رومن پولانسکی شروع می‌کند.

این فیلم که از محصولات «کانون ایران نوین» است،قرار است در سه نوبت طی روزهای پانزده و شانزده نوامبر(بیست وچهار وبیست وپنج آبان) دراین جشنواره به نمایش دربیاید.

فستیوال «لیسبون» پنجمین حضور بین‌المللی فیلم «ماهی وگربه» است.این فیلم در اولین حضور جهانی خود در بخش «افق‌ها» هفتادمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و جایزه خلاقیت جشنواره را دریافت کرد و پس از آن درمرکز فیلم «آرکوبالینو» میلان ایتالیا به نمایش درآمد.

هجدهمین جشنواره فیلم «بوسان» درکره جنوبی سومین حضور جهانی این فیلم بود و بخش مسابقه جشنواره‌ سائوپولو، چهارمین حضورش و از امروز «ماهی وگربه» به همراه یازده فیلم دیگر در بخش رقابتی فیلم «لیسبون» رقابت می‌کنند.

فیلم «ماهی و گربه» توسط محمد اطبایی عرضه و بازاریابی بین‌المللی می‌شود و سپهر سیفی تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد.

«ماهی و گربه» در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای پس از یک ماه تمرین درمکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد. این فیلم ماجرای گروهی از

دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضوردر یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند. فیلمبرداری این فیلم که برای یک پلان سکانس کامل طراحی شده به مدیریت محمود کلاری انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی کانون ایران نوین، سیزدهمین جشنواره فیلم لیسبون امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای نمایش فیلم‌های مختلفی از سراسر دنیا دارد. مرور آثار جیمزگری،وونگ کاروای والکساندر سوخورف از آن جمله‌اند که این نمایش‌ها با حضور کارگردانان وجلسات گفتگو همراه خواهد بود.

همچنین از ژولیت بینوش در برنامه ویژه‌ای تقدیر می‌شود و او در جلساتی درباره نحوه کار و بازیگریش صحبت خواهد کرد.

در بخش خارج از مسابقه جشنواره هم 22 فیلم از جمله «گذشته» ساخته اصغر فرهادی،«آبی گرم‌ترین رنگ است» ساخته عبدل لطیف کشیشه و درون لوین دیویس از برادران کوئن نمایش داده خواهند شد.

از نکات قابل توجه این جشنواره، حضور شخصیت‌های غیر سینمایی مانند پل‌استر(رمان نویس مشهور آمریکایی) آرتو لیندسی(گیتاریست وخواننده مشهور

آمریکایی-برزیلی) و دیگو ماسون(پسر آندره ماسون ،نقاش مشهور و رهبرارکستر سمفونیک برلین) در میان اعضا هیات داوران است.

جشنواره‌ی «لیسبون» روز 27 آبان با اهدا سه جایزه در بخش اصلی و یک جایزه در بخش فیلم کوتاه به کار خود پایان خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار