بازدید 17871

وعده‌ دوباره برای تولید پارچه چادر مشکی

کد خبر: ۳۵۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱ 05 November 2013
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از رشد 13 درصدی صادرات صنایع نساجی و پوشاک طی شش ماهه سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال 1391 خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله مردانی با اشاره به پیگیری‌هایی که در راستای حمایت از تولید پارچه چادر مشکی در کشور انجام شده است، افزود: تولید پارچه چادر مشکی طی سالیان گذشته در اولویت سرمایه‌گذاری و حمایت‌های این وزارتخانه بوده است و تمامی متقاضیان جهت تولید این محصول صنعتی- فرهنگی در چارچوب ضوابط مربوطه از حمایت‌های لازم برخوردار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر شرکت یزدباف در استان یزد ماهانه حدود 20 هزار متر تولید چادر مشکی در مقیاس صنعتی را در دستور کار خود دارد.

وی گفت: طرح حجاب شهرکرد نیز به ارزش تقریبی 20 میلیون یورو که حدود دو ماه پیش گشایش اعتبار شده و امید آن می‌رود یک سال پس از ورود ماشین‌آلات، پارچه چادر مشکی در مقیاس 10 میلیون متر در داخل کشور را تولید و وروانه بازار کند.

به گفته مردانی سه شرکت دیگر نیز دارای سابقه تولید در این زمینه هستند اما با توجه به برخی مشکلات در حال حاضر در این راستا تولید ندارند. البته شرکت‌های متعدد دیگری نیز امکان تولید دارند که در صورت وجود صرفه اقتصادی نسبت به سایر محصولات امکان تغییر خط تولید جهت تولید پارچه چادر مشکی را خواهند داشت.

در سال‌های گذشته نیز مسئولان مختلف وزارت صنایع و معادن سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت تازه تاسیس همواره وعده تولید داخلی پارچه چادر مشکی را دادند که این وعده‌ها هیچ‌کدام به معنای واقعی تحقق نیافت.

در مقطعی حتی اعلام شد که لایحه‌ای به منظور حمایت ویژه از تولید داخلی پارچه چادر مشکی توسط وزارت صنعت تدوین شده که سرنوشت این لایحه نیز مبهم باقی مانده است.

در حال حاضر عمده بازار پارچه چادر مشکی ایران از طریق واردات محصولات تولیدی شرق آسیا تامین می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان