بازدید 23205
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

بازتاب شهادت شماری از مرزبانان ایرانی در درگیری با اشرار مسلح و پاسخ ایران به این کار تروریستی، تأکید اخضر ابراهیمی بر ضرورت حضور ایران در نشست صلح سوریه در ژنو، برنامه سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه و ادعاهای یک مقام اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۵۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 27 October 2013
بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان
بازتاب شهادت شماری از مرزبانان ایرانی در درگیری با اشرار مسلح و پاسخ ایران به این کار تروریستی، تأکید اخضر ابراهیمی بر ضرورت حضور ایران در نشست صلح سوریه در ژنو، برنامه سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه و ادعاهای یک مقام اسرائیلی درباره برنامه هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

به گزارش «تابناک»، موضوع به شهادت رسیدن شماری از نیروهای مرزبانی کشورمان توسط اشرار مسلح، مهم‌ترین خبری است که بازتاب بسیار گسترده‌ای در میان مطبوعات جهان داشته است.

«ژاپن تایمز» از جمله آخرین مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، مهاجمان در نزدیکی مرز پاکستان چهارده مرزبان ایرانی را کشته و پنج تن دیگر را زخمی کرده‌اند. این روزنامه به نقل از منابع داخلی ایران می‌نویسد، هنوز مشخص نیست که مهاجمان، قاچاقچیان مواد مخدر بوده‌اند و یا از گروه‌های مسلح معاند!

ژاپن تایمز اشاره می‌کند که ایران در یکی از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر از افغانستان واقع شده و همچنین برخی گروه‌های مسلح بلوچ نیز در این منطقه فعالیت می‌کنند.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

اما پاسخ ایران به این کار اشرار مسلح نیز به نوبه خود در بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است. خبرگزاری «ترند» در این زمینه ضمن انتشار خبر اعدام شانزده تروریست در زاهدان، به نقل از دادستان عمومی این شهر می‌نویسد اعدام این افراد پاسخی به اقدام اخیر اشرار در به شهادت رساندن مرزبانان ایرانی بوده است. ترند نیز آماری از واقعه اخیر درگیری میان اشرار و مرزبانان ‌منتشر کرده و می‌نویسد، در نتیجه این واقعه، هفده تن از مرزبانان کشته، پنج تن زخمی و چهار تن دیگر نیز به گروگان گرفته شده‌اند. ترند به نقل از این منبع قضایی ایرانی می‌نویسد، تمهیدات مناسبی در مقابل این گونه حملات تروریستی اندیشیده شده است.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

موضع نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه درباره حضور ایران در مذاکرات صلح این کشور، از دیگر موضوعات مورد توجه مطبوعات بین‌المللی است. سایت شبکه خبری «الجزیره» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از اخضر ابراهیمی می‌نویسد، حضور ایران در مذاکرات صلح ژنو، «طبیعی و ضروری» است. با این حال، وی تأکید کرده که هنوز هیچ دعوت‌نامه‌ای برای هیچ یک از شرکت کنندگان در این نشست فرستاده نشده است. در طرف مقابل، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته در صورتی که جمهوری اسلامی ایران به نشست «ژنو ۲» دعوت شود، برای کمک به یافتن راهکاری دیپلماتیک در این نشست شرکت خواهد کرد.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

در مطلب دیگری مربوط به حوزه سیاست خارجی ایران، خبرگزاری کویت از سفر وزیر خارجه ایران به ترکیه در هفته آینده خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد تا درباره طیفی از موضوعات منطقه‌ای با مقامات ترکیه به گفت‌و‌گو بپردازد.

بنا بر اعلامیه‌های رسمی، ظریف در این سفر که شنبه آینده انجام خواهد گرفت، نخست در استانبول با احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه دیدار خواهد و سپس برای دیدار با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور به آنکارا خواهد رفت. ظریف و داوداوغلو به تازگی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند.

بازتاب خبر شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان

در پایان، روزنامه «جروزالم پست» اظهارات یک مقام اسرائیلی را بازتاب داده که ادعاهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است. به نوشته این روزنامه، این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده، از ایالات متحده درخواست کرده دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کند و هشدار داده که اگر ایران بخواهد، می‌تواند تا چند هفته مواد لازم برای ساخت یک بمب را تهیه کند. وی همچنین بحث‌ها درباره توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران را «بی‌معنا» خوانده و گفته این بحث‌ها‌ با هدف منحرف کردن اذهان از «ضرورت توقف کامل فعالیت‌های غنی سازی ایران» صورت می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۲۸
این تروریستهای احمق ازطرف عربستان جهودی وقطروپاکستان پشتیبانی می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
در تأئيد فرمايشات جنابعالي مقامات امنيتي كشور واقفند كه بندر بن سلطان رئيس اطلاعات عربستان اين روزها به خاطر ناكامي در سوريه و دخالت حزب الله، هم در لبنان و هم در مرز ايران فعاليتهايي داره انجام ميده
خداییش ظلم هست به سربازان

تروریست میاد با اسلحه ... و اسلحه های به روز و قوی
سرباز ما باید با کلاشینکف مدل 1947 مقابل اونها وایسه که دوتا خشاب باهاش خالی کنی داغ میکنه میمونه.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
معلومه اطلاعاتت راجع به کلاشینکف خیلی دقیقه!!!!
عزیز، شما دوبار کلاش دستت نگرفتی انگار...
سربازی، خوب باش.
اطلاعاتت ضعیف و نامعتبره
دكتر حميد شفيع زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
والا راست مي گويد نه جليقه ضد گلوله نه تفنگ حسابي نه پشتيباني هواي .اقا پس اين هواپيماي بي سرنشين به چه دردي مي خورد بايد در آنجا نيرو ي واكنش سريع با پشتيباني هواي داشته باشيم چرا ما براي جان سربازانمان ارزش قائل نيستيم چه كسي بايد جواب گوي اين افتضاح نظامي باشد اخه چرا چه كسي جواب پدر ومادر آنها را خواهد داد
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
تا وقتی که زر و زور دست آمریکا و همپیمانانشه، که برای زیر پا گذاشتن حقوق حداقلی یک ملت داره این همه فشار میاره، تجهیز کردن همه ی سربازان مرزی کار بسیار سخت و هزینه بری هست، اما امیدوارم با تدابیر دولت تدبیر و امید هر چه سریعتر این مسائل حل بشه تا دیگه شاهد پرپر شدن عزیزانمون تو مرزها نباشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
آقای ایرانی بهتر بود اصل مطلب رو می گرفتی ...
حالا که رفتی سر جزییات باز بهتره که اطلاعاتت رو رو کنی تا ماهم استفاده کنیم ...
با سلام مي بايست پهپادهاي ايراني در داخل خاك پاكستان به رهگيري اين اشرار به پردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
من هم به همین فکر می کردم که چرا ایران که مدعی است در زمینه پهپاد پیشرفت زیادی داشته، چرا مثل همه دنیا از این پهپادها جهت کنترل مرزها استفاده نمی کند؟
غلامرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
باید مثل پهبادهای آمریکایی تو پایگاهاشون درنطفه خفه شون کنیم.
منحرفين دنيا بدانندكه ايران باتوجه به باورهاي ديني خودسعي نخواهدداشت كه به سوي ساخت سلاح هسته اي منحرف شودآنهاييكه هميشه عليه ايران به تبليغات مشغولندبراي پنهان كردن فعاليتهاي هسته اي خودبه ايران گيرداده اندوامادرخصوص سوريه ماايرانيان اعتقادمان براي صلح درسوريه طرح وبرنامه سوري سوري است ودرخصوص شهادت مرزبانانان غيورايراني پاكستان رامسئول اين برنامه هاميدانيم چون اين اشرارازپاكستان واردايران ميشوند لذا لازم است پاكستان به اين امرتوجه جدي داشته باشد
پاسخ ها
ایراندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دوست ناشناس عزیز هنوز پاکستان در ادامه امنیت خودش مونده تا اینکه بتونه جلو تروریست ها را در مرز ایران بگیره هر روز در پاکستان درگیری خوشنت بار و ترور ادامه داره و مسئولین را ترور می کنند نمی توانند تروریست ها را دستگیر کنند
مطمئن باشید این کار بیشتر برمیگرده به اسرائیل و عربستان
میخوان با این کارشون بگن امریکاییها همدست هستن نمیگم نیستن اما این قضیه مشخصه که کار این دو تا ناجنسه!(آمریکا در این زمان نمیاد از این کارها بکنه که مذاکرات رو خراب کنه)
با سلام
این افراد مطمئن باشند که کشتن سربازان بی گناه که از مرزهای کشور ما حراست می کنند به اهداف شوم خود می رسند بسی در اشتباه اند .
این شهیدان باید خیابانها و میدانها به نامشان شوند چون از مرزها که ناموس هر کشوری ایست حفاظت می کرده اند.
عربستان مطمئن باشد اگر پایش را بیشتر از گلیمش دراز کند عوابق آن را خواهد دید .
مرگ بر تکفیری و سلفی بی دین و عقل و انسانیت ......
اگر ما مردم ایران بخواهیم یک شبه سفره شما بی دینان ، بی خدا را جمع خواهیم کرد
اين همه قواي نظامي جمع کرديم براي چي؟ بزنيد اشرار و با خاک يکسان کنيد نزاريد سر بلند کنند
کم کم باید نظارت بر مرز هارو مکانیزه کرد . با دوربینهای مخفی . هزینه اولیه داره ولی کنترل رو بسیار بالا می بره !!!!
امیدوارم که هرچه زودتر این جنایتکاران که باعث شده اند نام و عزت مرزداران بلوچ در اذهان منفی جلوه دهد دستگیر شوند و به سزای عملشان برسند.
واقعا برای سیستم امنیتی کشور متاسفام اگر خود پاکستان حمله می کرد می خواستید چیکار کنید واقعا که
پاکستان نبایید تروریستها را تو خاکش راه بده
سلام به نظر من نیروی انتظامی از امکانات خوبی بهره نمی برد در جاهایی که حساسیت زیاد و درگیری به دفعات رخ می دهدعلاوه بر آنها از ارتش و سپاه هم استفاده شود مثل غرب کشور
استفاده از هواپیماهای بدون سر نشین ضروری است.
باید پهباد بفرستیم تو تمام مرزها که وقتی این تروریست های افغان و پاکستانی و عرب خواستن تکون بخورن بزنیم و از زمین محو کنیمشون
ای شهیدان ، عشق مدیون شماست / هرچه ما داریم از خون شماست
ای شقایق ها و ای آلاله ها / دیدگانم دشت مفتون شماست . . .
شهادت عزیزانرا به محضر امام زمان ونایب برحق اش مقام معظم رهبری وخانواده عزیزان سفرکرده تسلیت عرض نموده واز مقامات محترم درخواست پیگیری عاجزانه داریم
سلاحهای خودکار ... دقیقا در نقطه صفر مرزی ... با حساسیت دویست متری در هر کیلومتر پنج عدد در هزار کیلومتر پنج هزار عدد در پنچ هزار کیلومتر بیست و پنج هزار عدد ... این سلاحها اگر قیمت هرکدام را ده میلیون تومن در نظر بگیریم ... دویست و پنجاه میلیارد تومن هزینه خواهد داشت ... این سلاحهای هوشمند را در نقطه صفر مرزی از هر دویست متر قرار میدهیم ... و هرگونه جنبنده ای را در فاصله دویست متری خود از بین خواهد برد ... به نظر بنده این کار یک همت میخواهد و عملی است ... در قسمت جنوب غربی ایران سیصد میلیون دلار با احتساب دکل و فونداسیون و ... خرج کنند دیگر هیچ قاچاقچی ای وارد مرزهای کشور نخواهد شد ... اما مساله اینجاست که همتی در این زمینه وجود ندارد ...
دیگه اشرار که نمیتونن با روبوکاپ جنگنده ای عقل تو کله اش نیست مواجه بشن ... خطای این کار نزدیک به صفر است ... البته برای اینکه این دستگاه دچار اشتباه نشود هم میتوان نیز کارهای ضروری انجام گیرد
چرا مرز را مین گذاری نمیکنن و راههای امن تعیین نمیکنن
اين آدمكشهاي وهابي توسط آل سعود اجير شده اند و علت آنهم شكستشان در سوريه و موفقيت آقاي روحاني پرزيدنت ايران در تنش زدايي با غرب و آمريكا بوده است دشمن شماره يك ايران آل سعود بوده و تمام اغتشاشات مذهبي و قوميتي زير سر آنها مي باشد
باید از وجود پتانسیل سپاه در امن کردن مرزهای شرقی استفاده کرد تا مثل مرزهای غربی آرام شود
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی