بازدید 13044
برای برخی از نمایندگان مجلس

برای جدا کردن بخشی از هرمزگان از رهبر انقلاب هزینه نکنید!

مسأله مهم دیگر بی‌توجهی به هزینه‌هایی است که چنین ادعاهایی برای کل نظام دارد. اگر چنین القا کنیم که رهبری در امری منطقه‌ای که اتفاقاً مورد اختلاف است ورود کرده‌اند، از دو حالت بیرون نیست؛ یا مصوبه اجرایی می‌شود یا نمی‌شود که در هر دو صورت، نظر یکی از طرفین در مقابل رهبری تصور شده؛ این‌‌ همان چیزی است که رسانه‌های بیگانه، سعی در القای آن و تضعیف رابطه ولایی بین مردم و رهبری دارند.
کد خبر: ۳۵۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ 23 October 2013
برای جدا کردن بخشی از هرمزگان از رهبر انقلاب هزینه نکنید!
پس از رایزنی نمایندگان هرمزگان و تهیه نامه‌ای به رئیس‌جمهور برای لغو مصوبه الحاق بخشی از هرمزگان به فارس که به امضای ۱۸۶ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز رسید، یکی از نمایندگان مجلس که بیشترین تلاش را برای گرفتن این مصوبه داشته، تلاش کرد نظر نمایندگان مجلس را تغییر دهند.

ارائه استدلالات و سعی در تغییر نظر نمایندگان، حق هر نماینده‌ای است، اما مهم این است که این امر از چه راهی و به چه قیمتی باشد. برنگزیدن راه درست و توجه نکردن به هزینه‌هایی که به اصل نظام و ارکان آن وارد می‌شود، نمایندگان مجلس را از وظیفهٔ اصلی خود که‌‌ همان صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران است دور می‌کند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته این نماینده، برگه‌ای را میان نمایندگان مجلس پخش کرد که در آن، تلاش شده بود توجه نمایندگان به جنبه‌های مثبت این مصوبه جلب شود. توزیع این برگه بین نمایندگان از دو جنبه مورد اعتراض هیأت رئیسه مجلس قرار گرفت و بنا به شنیده‌ها ایشان رسماً توبیخ شدند.

جنبه نه چندان مهم مسأله این بود که بنا بر آیین‌نامه مجلس، هر برگه‌ای که می‌خواهد در مجلس و بین نمایندگان پخش شود، باید پیشتر یکی از اعضای هیأت‌رئیسه اجازه آن را داده باشد. این روال در مورد برگه مذکور صورت نگرفت و بدون ‌اجازه از هیإت رئیسه میان نمایندگان پخش شد.

اما مسأله مهم و اساسی توزیع خلاف قانون این برگه نبود، بلکه محتوای آن بود. در آغاز و پایان ‌این نوشته، تلاش شده ‌چنین القا شود که این طرح از سوی رهبری‌ تأیید شده و رهبری شخصاً خواهان اجرایی شدن این طرح هستند. در واقع سعی شده ‌مخالفان این طرح را جبهه‌ای در مقابل رهبری توصیف کند.

این موضوع را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست بررسی واقعیت ادعایی که شده و دوم هزینه‌هایی که این کار برای نظام دارد. همان گونه که نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی، چندین بار بیان کرده‌اند، دفتر مقام معظم رهبری چنین ادعایی را تکذیب نموده و به صراحت بیان داشته‌اند که رهبری در چنین مسائل و اختلافات منطقه‌ای ورود نمی‌کند.

مسأله مهم دیگر بی‌توجهی به هزینه‌هایی است که چنین ادعاهایی برای کل نظام دارد. اگر چنین القا کنیم که رهبری در امری منطقه‌ای که اتفاقاً مورد اختلاف است ورود کرده‌اند، از دو حالت بیرون نیست؛ یا مصوبه اجرایی می‌شود یا نمی‌شود که در هر دو صورت، نظر یکی از طرفین در مقابل رهبری تصور شده؛ این‌‌ همان چیزی است که رسانه‌های بیگانه، سعی در القای آن و تضعیف رابطه ولایی بین مردم و رهبری دارند، به ویژه هنگامی که امری مخالفان انبوهی داشته باشد، القای این که رهبری خواستار اجرایی شدن آن است، لطمه زیادی ‌به جایگاه رهبری خواهد زد.

بنابراین، انتظاری که از نمایندگان مجلس می‌رود، این است که برای رسیدن به اهداف خود در چهارچوب‌های تعیین شده حرکت کنند و نسبت به هزینه‌هایی که می‌کنند تا به اهداف خود برسند، بیشتر حساس باشند.

متن برگه توزیع شده در مجلس:

موضوع ساحلی شدن فارس، دارای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هیأت محترم دولت است و هم در شورای عالی امنیت ملی و دولت با ساختار قبلی‌ و هم در شورای عالی امنیت ملی و دولت با ساختار جدید مورد تإیید قرار گرفته و پس از تإیید رهبری توسط رئیس شورای عالی امنیت ملی و معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ و این وزارتخانه برای اجرا به استانداری‌های فارس و هرمزگان ابلاغ نموده است.

۱ ـ
مصوبه مذکور دارای پشتوانه سال‌ها کار کار‌شناسی و تحلیل‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است و انگ غیرکار‌شناسی بودن این مصوبه، اتهام به اقدامات شورای عالی امنیت ملی و هیأت محترم دولت در ساختارهای قبلی و فعلی است.

۲ ـ
ساحل ملحق شده به فارس، بخشی از ساحل جدا شده از فارس در سال ۱۳۴۲ است و عرض آن تنها ۶ کیلومتر است که در مقابل ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل هرمزگان عدد بسیار ناچیزی است.

۳ ـ
قرار گرفتن فارس در کنار سایر استان‌های ساحلی برای تأمین امنیت بیشتر سواحل دریاهای جنوب، تسریع در توسعه مناطق محروم جنوب کشور، کاهش فشار بر منابع آبی داخل کشور از طریق سوق دادن طرح‌های صنعتی آب بر استان‌های همجوار با ساحل جنوب به سمت این مناطق، تمایل مردم ساکن در مناطق مذکور برای بازگشت به فارس، تعریف کریدور دیگر تجاری برای پوشش بخش‌های دیگر از کشور در مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس، با مسمّی شدن نام خلیج فارس، افزایش معابر ورودی به دریاهای آزاد برای تعقیب اهداف استراتژیک نظام و هم راستا شدن سفرهای اداری و اقتصادی مردم ساکن در محدوده الحاقی، بخشی از دلایل متقن ساحلی شدن فارس است.

۴ ـ
تغییر در مرزهای استان‌ها یک امر طبیعی و منطبق بر منافع ملی است؛ از جدا شدن ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب فارس و الحاق به استان کرمان کمتر از سه ماه نمی‌گذرد؛ این در حالی است که محدوده منتزع شده هرمزگان و الحاقی به استان فارس تنها ۱۰۰ کیلومتر مربع است! لذا اگر بنا بر مخالفت با مصوبات دولت باشد، مردم فارس نسبت به هرمزگان در اعتراض مستحق ترند.

۵ ـ
در روزهای اخیر شبکه‌های معاند بی‌بی‌سی، شبکه صدای آمریکا (voa)، من و تو و … در حال نسخه‌پیچی برای مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به تإیید مقام معظم رهبری رسیده است، می‌باشند و با پخش گزارش‌های ویژه و سراسر کذب، به دنبال تحریک احساسات پاک مردم استان هرمزگان هستند. لذا هوشیاری بیش از پیش نیروهای دلسوز انقلاب امری ضروری و لازم به نظر می‌رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳۰
انتشار یافته: ۳۹
وقتی ی کاری از اول اشتباه بوده با دلایل صحیح نمیتوان کار اشتباه اول را توجیه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
اي كاش دلايل صحيح بود!
هرمزگان نه یک وجب بیشتر نه یک وجب کمتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
به عنوان يك استان فارسي با شما موافقم دولت بهتر است ان بخش از استان فارس كه به كرمان داده هم پس بدهد
من ساکن اصفهان هستم. به نظر من این ایده خیلی خوبیه .ایراد این قضیه چیه ؟ این که به نفع منافع کشوره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ایراد این ،محرومیت بیشتر مردم هرمزگان
زاغ بدبخت (استان فارسي هميشه)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
يعني اگر با 6 كيلومتر براي استان هرمزگان محروميت ايجاد مي شود آخي كاكا دلم واست رفت
جوجه را آخر پاییز میشمارند. تعصبات قومی و ناسیونالیستی به چه درد می خورد؟؟ اگر روی این چند کیلومتر تعب داشتید چرا این قدر محرومیت ؟؟؟ بهتر است حرف نهایی را مردم این مناطق یزنند.از مردم همین مناطق نظر سنجی کنید. ببینید نظر خودشون چی هستش .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
شما بهتره به وضع روستاهایی برسید که خیلی وضعشون خرابتره...
اجرايي شدن اين مصوبه چقدر منفعت شخصي براي بعضي ها داره كه حاضر ميشن به هر دري بزنن كه اين كار صورت بگيره وگرنه كسي كه هدفش خدمت به مردمه دليلي نداره بخواد به زور اين كار رو انجام بده ...
سر تا پاي اين مقاله سعي براين داشت كه اين طرح رو توجيه كنه . به فرض كه الحاق اين بخش از هرمزگان مي تونه امنيت ملي رو ارتقا بده ؛ حضرات مث اينكه يادشون رفته هرمزگان هم بخشي از ايران عزيزمونه و در دوران جنگ يك تنه مايحتاج ضروري كشور از همين كريدور تامين و ترابري مي شد . ضمن اينكه مردم اون مناطق هم مخالفن و اصلا چه ضرورتي برا اجراي اين مصوبه هست . وقتي مردم يك منطقه ميگن نه چرا اصرار مگه ما برا مردم كار نمي كنيم
پاسخ ها
هرمز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
احسنت به شما.
هرمزگان نه یک وجب کمتر، نه یک وجب بیشتر ...
چه شده كه استان فارس اينهمه به درياي خليج فارس اهميت ميده و برايش مهم شده سالهاست استاني كه ميخواهد كمي خود را بزرگ جلوه دهد مي خواهد يك وجب از خاك هرمزگان را بگيرد ما مردم هرمزگان يك صدا ميگوييم هرمزگان نه يك وجب بيشتر نه يك وجب كمتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
چرا استان فارس به خلیج فارس راه نداشته باشه ؟
مقداد
| Sweden |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
چرا استان لرستان به خلیج فارس راه نداشته باشه؟ها
وقتی مرکز استان به بعضی از شهرستانهای دور تر از استان رسیدگی نمی کند وفقط مرکز استان را می بیند و اطراف ان را این مسایل پیدا می شود مثلا در استان مرکزی هیچ به شهرستان زرندیه مخصوصا به راهای ارتباطی ان توجهی نمی شود وهر روز چندین نفر براثر تصادف در این شهرستان از بین میرود شما بیایید وضعیت راهای استان همجوار را با این شهرستان مقایسه کنید
تابناك جان به ما مربوط نميشود كه استان فارس را تكه پاره كنند ما هرمزگانيها اجازه اين كار را به هيچ استاني نميدهيم اگر قرار است استاني ديگر نفعي ببرد خود استان هرمزگان و مردمان شريف آن مستحقترند بخاطر همين شما نيازي نيست ميزان استحقاق حقوق استانها را بسنجيد
چقدر الکی شلوغش میکنید .... حالا اون چندتا روستا خیلی وضعشون خوب بوده تا حالا !!!! خیلی پیشرفته بودن !!! خیلی کار و کارخانه و شغل و درامد داشتن !!!! شاید وقتی جدا بشه ..وقتی بشه تنها روستاهای همجوار دریا توی یک استان .....شاید باعث سرمایه گذاری و پیشرفت بشه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
استان فارس وضعش خيلي خوبه كه نصفشون اومدن بندرعباس مشغول به كارن ؟!!
اگه وضعشون خوب بود كه همونجا مي موندن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
دوست عزيز از كجا مي دونيد كه اون روستاها وضعشون خوب بوده يا نه؟! مگر اينكه اهل اونجا باشيد كه نيستيد چون اهالي اونجا مخالف اينكار بودند. پس واسه تب مردم بدون تخصص نسخه نپيچيد لطفا.
این حرفها یعنی چی مگه همشون ایران نیستن؟ مگه وقتی کرج از تهران جداشد کسی حرفی زد یل اتفاق خاصی افتاد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
در مورد كرج دلايل قانع كننده بود و منافع شخصي توش نبود
می بایست فارس که از دریا جدا شده و با استان شدن بوشهر و هرمزگان اتفاق افتاده دوباره به دریا وصل شود . ما مردم فارس حمایت می کنیم .
خاک پارسیان سرمه چشم ما هرمزگانی ها است. هرمزگان تجزیه نخواهد شد.
من اهل جنوب استان فارس هستم
فكر نمي كنم با الحاق بخشي از استان هرمزگان به فارس مشكلي از مردم استان فارس حل بشه . مگه هر استاني قانون خاص خودش رو براي رونق اقتصادي داره هر كاري كه استان فارس بتونه انجام بده استان هرمزگان نيز مي تونه انجام بده مگه اختيارات استانداران در اين زمينه با هم فرق داره در ثاني وقتي فاصله بين روستاهاي مورد اشاره تا مركز استان بيش از 500 كيلومتر باشه چگونه باعث آبادي اون مناطق مي شه . مسئولين استان فارس بهتره همون طرح هاي نيمه تموم مانند مترو شيراز ( بيش از 12 سال )رو تموم كنن تا دنبال وصل شدن استان فارس به ساحل باشند
لطفا نظر من و نمايش بدبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
احسنت بر اين برادر عزيز فارسي كه هم منطقي صبحت كردي و هم حق رو گفتي.هم وطنان ما در فارس برادران ما هرمزگتنيها هستند نزاريد رابطه مون خراب بشه
تابناک از شما بعیده که داری حرف غیر کارشناسی میزنی. طرح الحاق این چند روستا به فارس مزایای بیشماری برا کشور دارد. لطفا با غرض مطلب ننویس.
حالا مگه مسئولین استان فارس نمتونن با هماهنگی با مسئولین استان هرمزگان نسبت به ایجاد وتوسعه بندرگاه اقدام کنن حتما باید تقسیمات مرزی صورت بگیره.در ضمن جدا شدن بخشی از خاک هرمزگان و الحاق اون به فارس که به معنی جدا شدن از خاک ایران نیست که اینقدر مردم شریف هرمزگان حساسیت از خودشون نشون میدن.
اینجا هرمزگان است ما هرمزگانها اجازه همچین کاری را نخواهیم داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
مسئولين كشور در سكوت مردم فارس بخشهايي از معادن استان را به كرمان دادند و سالها پيش ابرقو را يزد . ايا اهالي استان فارس تاكنون سروصدا راه انداخته اند.
بنظر من این کار الحاق در این شرایط واقعا بی معنی است.من خودم از اهالی خرامه فارس هستم.وقتی که بی طرفانه نگاه می کنم می بینم که شاید طرح خوبی برای فارس باشه ولی با مصالح کشور منافات داره.
فقط ایران
تابناک تشکر- تشکر
تنها سایت پرطرفدار ی که از مردم هرمزگان دفاع کرد شما بودی متاسفم از رسانه های داخل کشور که حاضر نشدن حتی تحلیلی و تصویر کوچکی از اعتراضات مردم هرمزگان به تصویر بکشند .
شما اگر یکسری به محلات بندرعباس بزنی هیچ کس با این طرح موافق نیست
برای اینده نزدیک خطوط لوله اب میبا یست
از دریا جهت نقاط دیگر حمل بشه بهتر است استان هافارس و کرمان مقعیت ایجاب میکنه به دریا وصل باشه منافع ان برای هر سه استان است
بهتره که قبل از هر صحبتی یه خورده آدم تحقیق کنه
اولا که تا قبل از سال 1349 هیچ اثری از هرمزگان نیست
در نقشه تقسیمات کشوری سال 1316 هرمزگان کنونی بخشی از فارس و کرمان بوده
بندریا خودشون بهتر میدونن که شهر بندر عباس فعلی رو هلندی ها ساختن و بندر سورو که بدست ساسانیان (والیان فارس) ساخته شده الان شده بندر باهنر
چند سال پیش شهرستان ابرکوه از فارس به یزد داده شد بدون هیچ اعتراضی چون به نفع مردم اون منطقه بود
مردم منطقه کوشکنار و گاوبندی بیشتر نیازهاشون رو از استان فارس تامین میکنن و این اتصال باعث رونق اقتصادی واسشون میشه تا اینکه توی بن بست هرمزگان و بوشهر کنار دریا بیکار باشن و محتاج به کارگری توی شیخ نشینها
استان هرمزگان هم اگه هنری داره یه فکری به حال مردم جاسک و هرمز و خمیر و بستک بکنه که از محروم ترین نقاط ایران هستن با این همه استعداد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
احسنت که حق گفتی
این طرح کلا اشکال دارذ یعنی چی قسمتی از یک استان رو به یک استان دیگه ببخشیم
چطوره استان کرمان رو هم ساحلی کنند؟؟؟!!!هرمزگان نه یک وجب کمتر،،،نه یک وجب بیشتر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست