برای برخی از نمایندگان مجلس
برای جدا کردن بخشی از هرمزگان از رهبر انقلاب هزینه نکنید!
مسأله مهم دیگر بیتوجهی به هزینههایی است که چنین ادعاهایی برای کل نظام دارد. اگر چنین القا کنیم که رهبری در امری منطقهای که اتفاقاً مورد اختلاف است ورود کردهاند، از دو حالت بیرون نیست؛ یا مصوبه اجرایی میشود یا نمیشود که در هر دو صورت، نظر یکی از طرفین در مقابل رهبری تصور شده؛ این همان چیزی است که رسانههای بیگانه، سعی در القای آن و تضعیف رابطه ولایی بین مردم و رهبری دارند.
پس از رایزنی نمایندگان هرمزگان و تهیه نامهای به رئیسجمهور برای لغو مصوبه الحاق بخشی از هرمزگان به فارس که به امضای ۱۸۶ نماینده مجلس شورای اسلامی نیز رسید، یکی از نمایندگان مجلس که بیشترین تلاش را برای گرفتن این مصوبه داشته، تلاش کرد نظر نمایندگان مجلس را تغییر دهند.
ارائه استدلالات و سعی در تغییر نظر نمایندگان، حق هر نمایندهای است، اما مهم این است که این امر از چه راهی و به چه قیمتی باشد. برنگزیدن راه درست و توجه نکردن به هزینههایی که به اصل نظام و ارکان آن وارد میشود، نمایندگان مجلس را از وظیفهٔ اصلی خود که همان صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران است دور میکند.
به گزارش «تابناک»، روز گذشته این نماینده، برگهای را میان نمایندگان مجلس پخش کرد که در آن، تلاش شده بود توجه نمایندگان به جنبههای مثبت این مصوبه جلب شود. توزیع این برگه بین نمایندگان از دو جنبه مورد اعتراض هیأت رئیسه مجلس قرار گرفت و بنا به شنیدهها ایشان رسماً توبیخ شدند.
جنبه نه چندان مهم مسأله این بود که بنا بر آییننامه مجلس، هر برگهای که میخواهد در مجلس و بین نمایندگان پخش شود، باید پیشتر یکی از اعضای هیأترئیسه اجازه آن را داده باشد. این روال در مورد برگه مذکور صورت نگرفت و بدون اجازه از هیإت رئیسه میان نمایندگان پخش شد.
اما مسأله مهم و اساسی توزیع خلاف قانون این برگه نبود، بلکه محتوای آن بود. در آغاز و پایان این نوشته، تلاش شده چنین القا شود که این طرح از سوی رهبری تأیید شده و رهبری شخصاً خواهان اجرایی شدن این طرح هستند. در واقع سعی شده مخالفان این طرح را جبههای در مقابل رهبری توصیف کند.
این موضوع را میتوان از دو جنبه بررسی کرد؛ نخست بررسی واقعیت ادعایی که شده و دوم هزینههایی که این کار برای نظام دارد. همان گونه که نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی، چندین بار بیان کردهاند، دفتر مقام معظم رهبری چنین ادعایی را تکذیب نموده و به صراحت بیان داشتهاند که رهبری در چنین مسائل و اختلافات منطقهای ورود نمیکند.
مسأله مهم دیگر بیتوجهی به هزینههایی است که چنین ادعاهایی برای کل نظام دارد. اگر چنین القا کنیم که رهبری در امری منطقهای که اتفاقاً مورد اختلاف است ورود کردهاند، از دو حالت بیرون نیست؛ یا مصوبه اجرایی میشود یا نمیشود که در هر دو صورت، نظر یکی از طرفین در مقابل رهبری تصور شده؛ این همان چیزی است که رسانههای بیگانه، سعی در القای آن و تضعیف رابطه ولایی بین مردم و رهبری دارند، به ویژه هنگامی که امری مخالفان انبوهی داشته باشد، القای این که رهبری خواستار اجرایی شدن آن است، لطمه زیادی به جایگاه رهبری خواهد زد.
بنابراین، انتظاری که از نمایندگان مجلس میرود، این است که برای رسیدن به اهداف خود در چهارچوبهای تعیین شده حرکت کنند و نسبت به هزینههایی که میکنند تا به اهداف خود برسند، بیشتر حساس باشند.
متن برگه توزیع شده در مجلس:
موضوع ساحلی شدن فارس، دارای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هیأت محترم دولت است و هم در شورای عالی امنیت ملی و دولت با ساختار قبلی و هم در شورای عالی امنیت ملی و دولت با ساختار جدید مورد تإیید قرار گرفته و پس از تإیید رهبری توسط رئیس شورای عالی امنیت ملی و معاون اول رئیسجمهور به وزارت کشور ابلاغ و این وزارتخانه برای اجرا به استانداریهای فارس و هرمزگان ابلاغ نموده است.
۱ ـ مصوبه مذکور دارای پشتوانه سالها کار کارشناسی و تحلیلهای امنیتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است و انگ غیرکارشناسی بودن این مصوبه، اتهام به اقدامات شورای عالی امنیت ملی و هیأت محترم دولت در ساختارهای قبلی و فعلی است.
۲ ـ ساحل ملحق شده به فارس، بخشی از ساحل جدا شده از فارس در سال ۱۳۴۲ است و عرض آن تنها ۶ کیلومتر است که در مقابل ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل هرمزگان عدد بسیار ناچیزی است.
۳ ـ قرار گرفتن فارس در کنار سایر استانهای ساحلی برای تأمین امنیت بیشتر سواحل دریاهای جنوب، تسریع در توسعه مناطق محروم جنوب کشور، کاهش فشار بر منابع آبی داخل کشور از طریق سوق دادن طرحهای صنعتی آب بر استانهای همجوار با ساحل جنوب به سمت این مناطق، تمایل مردم ساکن در مناطق مذکور برای بازگشت به فارس، تعریف کریدور دیگر تجاری برای پوشش بخشهای دیگر از کشور در مسیر ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس، با مسمّی شدن نام خلیج فارس، افزایش معابر ورودی به دریاهای آزاد برای تعقیب اهداف استراتژیک نظام و هم راستا شدن سفرهای اداری و اقتصادی مردم ساکن در محدوده الحاقی، بخشی از دلایل متقن ساحلی شدن فارس است.
۴ ـ تغییر در مرزهای استانها یک امر طبیعی و منطبق بر منافع ملی است؛ از جدا شدن ۵۰ هزار هکتار از زمینهای مرغوب فارس و الحاق به استان کرمان کمتر از سه ماه نمیگذرد؛ این در حالی است که محدوده منتزع شده هرمزگان و الحاقی به استان فارس تنها ۱۰۰ کیلومتر مربع است! لذا اگر بنا بر مخالفت با مصوبات دولت باشد، مردم فارس نسبت به هرمزگان در اعتراض مستحق ترند.
۵ ـ در روزهای اخیر شبکههای معاند بیبیسی، شبکه صدای آمریکا (voa)، من و تو و … در حال نسخهپیچی برای مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به تإیید مقام معظم رهبری رسیده است، میباشند و با پخش گزارشهای ویژه و سراسر کذب، به دنبال تحریک احساسات پاک مردم استان هرمزگان هستند. لذا هوشیاری بیش از پیش نیروهای دلسوز انقلاب امری ضروری و لازم به نظر میرسد.