بازدید 64202
جراحی زیبایی از نیکی کریمی تا پرستو صالحی

تسلیم برابر تغییر ذائقه مخاطب ایرانی یا احساس خطر؟! + فیلم

این کشمکش‌ها که طبیعتاً دغدغه بخشی از جامعه کنونی را نیز شامل می‌شود، به هر دلیل فرآیندی مثبت برای سینمای ایران است که حضور در سینما را صرفاً با تکیه بر مزیت زیبایی، آن هم از نوع غیرطبیعی دشوار‌تر از پیش می‌سازد و این اتفاق مبارک را به هر شکل ممکن باید دامن زد، چرا که در یک سینمای سالم بازیگر دارای فن بازیگری اما بدون چهره زیبا بر بازیگر زیبا اما فاقد کمترین فن بازیگری ارجحیت دارد!
کد خبر: ۳۵۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲ 21 October 2013
سلسله واکنش‌هایی که در  یک هفته اخیر از سوی بازیگران درباره عمل‌های جراحی زیبایی رسانه‌ای شده، این پرسش را پیش می‌کشد که آیا بازیگران در برابر ذائقه‌ مخاطبان ایرانی ـ که با سینما قهر کرده‌اند ـ تسلیم شده‌اند یا فضای سینما برای بازیگران حرفه‌ای زن، آنچنان ناامن شده که در پی قرار دادن چنین ممیزی‌هایی برآمده‌اند؟

به گزارش «تابناک»، به این نام‌ها اندکی دقت کنید: لیلا حاتمی، امین حیایی، سحر جعفری، امید زندگانی، شبنم قلی خانی، صبا کمالی، برزو ارجمند، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی، فلور نظری، آرام جعفری، نیوشا ضیغمی، کتایون ریاحی، شیلا خداداد، سیما تیرانداز، لادن طباطبایی، بهنوش بختیاری، عاطفه رضوی، هانیه توسلی، الناز شاکردوست، کمند امیر‌سلیمانی، افسانه بایگان، نگار فروزنده، تینا آخوندتبار.

اینها تنها بخش بسیار کوچکی از بازیگرانی است که در خبر‌ها آمده بینی‌شان را عمل کرده‌اند و برخی‌ از آنان‌ بسیار فرا‌تر از این رفته و جراحی‌های زیبایی فراوانی داشته‌اند و طبیعی است که زیاد درباره این ماجرا سخن نگویند و به همین نسبت، بعید است دیگر همکاران این بازیگران نیز کلام تندی درباره چنین جراحی‌های اینچنینی بر زبان بیاورند یا جمله‌ای معترضه‌ای را‌‌ رها کنند که خطاب به این بازیگران باشد؛ اما با این حال، نمی‌توان در این زمینه چندان مطمئن بود.

نیکی کریمی اعتراض خود را نسبت به برخی از بازیگران ایرانی و علاقه آن‌ها به عمل‌های زیبایی نشان کرد. وی در این باره نوشته است: «ماه گذشته زیاد سینما رفتم و فیلم دیدم و چیزی که خیلی توجهم را جلب کرد، متاسفانه بازار داغ لب‌ها و چانه‌ها و گونه‌های تزریق شده و کاشته شده و خلاصه انواع و اقسام عمل‌ها و تزریق‌ها برای رسیدن به زیبایی و کمال مطلوب بود.

بعد از دیدن فیلم «گذشته» و دیدن سیمای ساده برنیس بژو با خودم فکر کردم واقعا چه بر سر این جامعه آمده؟ بازیگری که فیلمش برنده اسکار است و اینقدر شانس کار در اروپا و هالیوود را دارد و تازه شاید رقابت گسترده‌ای پیش رو دارد با این سیمای ساده در فیلم‌ها حاضر می‌شود اما بازیگران ما برای زیبا دیده شدن (به زعم خودشان) در تنها گستره پیش رو یعنی سینمای ایران دست به هر کاری می‌زنند که تازه نتیجه‌اش قیافه‌ای مصنوعی و غیرعادی و غیرقابل باور است. واقعا آیا زیبایی‌شناسی جامعه ما تغییر کرده و مردم ما از قیافه‌های مصنوعی خوش‌شان می‌آید یا من نمی‌دانم این همه تلاش برای چیست؟
».

تسلیم برابر تغییر ذائقه مخاطب ایرانی یا احساس خطر؟!


این نقد‌ها در دورانی از سوی نیکی کریمی مطرح می‌شود که دیگر عمل جراحی زیبایی بازیگران ایرانی، کار تازه‌ای به شمار نمی‌رود و همین مسأله این تعبیر را پیش آورد که فضا تا آنجا رو به وخامت گذاشته که بازیگران زن دارای رزومه سینمای ایران نیز از این اتفاق احساس خطر کرده‌اند، چرا که چهره‌های جذاب با چند عمل زیبایی، کم اشکال‌تر می‌شوند و آنچه بر پرده سینما‌ها افتاده، چنین تداعی می‌سازد که بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردانان نیز ترجیح می‌دهند به جای آن که هزینه کلان برای جذب بازیگران زن پرسابقه بدهند، سراغ این بازیگران خوش چهره و مملو از عمل جراحی بروند که بعضاً به تهیه کننده و کارگردان سرویس‌هایی نظیر مشارکت مالی نیز می‌دهند.

در این میان تنها نیکی کریمی نبوده که در چند روز اخیر از آنچه بر سینمای ایران می‌گذرد، انتقاد ‌و وضع بازیگران ایرانی را با بازیگران ساده اروپا مقایسه کرد، بلکه پرستو صالحی نیز از زوایه‌ای دیگر و در جایگاه بازیگری که ‌جراحی‌های زیبایی کرده و به نوعی قربانی چنین عمل‌هایی شده در مقام نقد ظاهر شد و در تلویزیون درباره عوارضی که تزریق ژل به بدنش داشته، سخن گفت که در نوع خود ‌بسیار جالب بود، زیرا‌ نشان می‌دهد بازیگران زن به عنوان دخیل‌ترین قشر در این ماجرا، دریافته‌اند که مردم دیگر برای دیدن چهره‌های عروسکی حاضر به خرید بلیت پنج هزار تومانی سینما نیستند.

حال در این شرایط که چنین فضایی نسبت به زیبایی غیرطبیعی بازیگران سینما شکل گرفته، نیوشا ضیغمی با همسرش اقدام به تاسیس کلینیک زیبایی کرده و در این باره گفته است: «یک کلینیک زیبایی و سلامت پوست تإسیس کرده بودم که متإسفانه به دلیل بی‌درایتی و عدم مسئولیت‌پذیری پزشکی که در این کلینیک با ما همکاری داشت، ترجیح دادم این مرکز را تعطیل کنم. از این پزشک هم در مراجع قانونی ‌شکایت کردم و هنوز هم پیگیر شکایتم هستم. در هر صورت به دلایل اتفاقاتی که افتاد، آن مرکز تعطیل شد و بعد از وقفه‌ای که در این میان ایجاد شد، تصمیم گرفتم کلینیک جدیدی ‌راه اندازی کنم. فکر می‌کنم سلامت پوست، مو و بدن در کنار زیبایی مسأله مهمی است که باید به آن توجه داشت. ما در این کلینیک بیشتر به مسائل مربوط به سلامت پوست، مو و بدن می‌پردازیم و همه کار‌ها زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود‌».

این کشمکش‌ها که طبیعتاً دغدغه بخشی از جامعه کنونی را نیز شامل می‌شود، به هر دلیل‌ باشد، ‌فرآیندی مثبت برای سینمای ایران است که حضور در سینما را صرفاً با تکیه بر مزیت زیبایی، آن هم از آن نوع غیرطبیعی دشوار‌تر از پیش می‌سازد و این اتفاق مبارک را به هر شکل ممکن باید دامن زد، چرا که در یک سینمای سالم بازیگر دارای فن بازیگر اما فاقد چهره زیبا بر بازیگر زیبا اما فاقد کمترین فن بازیگری ارجحیت دارد.

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۵۰
چرا اين بزرگواران باور ندارند كه همينطوري كه هستند براي مردم دوست داشتني تر مي باشند؟
خوب مشتریان اینها آدمهای مثل دهنمکی وشرفیانند دیگه چه انتظاری از اینا می توان داشت.
چرا عليدوستي رو كامل ندانختي تابي جون
من که تو خیابان راه میرم فکر میکنم همه با هم خواهر هستن!!! اخه همه خانوما مثل هم شدن با این عمل ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چشماتو درویش کن عمو! خوب نیست آدم به هر کی از کنارش رد میشه نگاه کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
چند وقت پیش من و دستم داشتیم بحث میکردیم چرا خانم ها مثل هم شده اند!!!!شاید همه دنبال مدل باربی هستند
تصویری که از شاکردوست در این متن قرار دادین بیشتر به مهتاب کرامتی شبیه هست تا به شاکر دوست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
افرین به تیزبینیت
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
دوستان با چه دقتی نگاه میکنن...
به نظر ميرسد كه خود خانم نيكي كريمي هم از اين غافله عقب نمانده و كارهايي را روي صورت خود انجام داده اند!
اهل سينما هستم. با خانواده.

پس از تماشاي فيلم حوض نقاشي ايستاده چند دقيقه دست زديم و حاضر بوديم بليطش را گران تر هم تهيه كنيم.

نه براي چهره ملوس پسرك فيلم، بلكه براي فيلم نامه زيبا و بازي زيبا و محتواي زيبا.

خانم هاي بازيگر كلا راه رو دارن اشتباه ميرن.
قول ميدم خودشون هم ميدونن، اما خودشون بيشتر اون راه رو دوست دارن تا اين راه.
نه تنها در سینما که امروز در هر کوچه و خیابونی که قدم میزنی چهره جوون های ایرانی کاملا مصنوعی و پژمرده است، و انگار که همگی از یک کارخونه عروسک سازی با یک طرح بیرون اومدیم!!
بیچاره بینندگان ایرانی که مجبورند برخی قیافه های عملی این بازیگران را تحمل کنند. فقط بازیگران نیستند. عده ای از مجریان تلویزیونی هم عملی هستند و واقعا دیدن بینی های بدشکل و عملی ایشان غیرقابل تحمل شده. شاید به همین خاطر است که عده ای رادیو را بر تلویزیون ترجیح میدهند
خدا بده بركت /تا هاليود هست كي ميره سينما دماغ عملي ببنيه / قربون بازيگراي قديم
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
والا به خدا.شما مثلا ببین سینمای ایران بازیگرای زن مثل خانم ثریا قاسمی یا خانم گوهرخیر اندیش را داره. اینا دماغشون رو عمل کردن؟ گونه کاشتن؟ لبشون پروتزیه؟ نه عزیزم بازیگری را به بهترین نوعش بلد بودن.به خاطر همین هم همیشه ازشون به عنوان بهترین ها یاد میشه.اما بازیگر زن امروز سینمای ایران باید یه موجود دماغ عملکرده باشه که همیشه یا در حال ناز و عشوه هس یا داره گریه میکنه و ... این چه هنری داره؟ همین الان شما بازی مریم امیرجلالی و ریما رامین فر رو با بقیه مقایسه کنید؟ ایا اینا دست تو صورتشون بردن که اینقدر مورد پسند جامعه هست بازیشون؟
میشه بگین دکتر جراح بینی لیلا اوتادی کی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
:)))
راست می گه تابناک... بی زحمت دکترا رو هم معرفی کنین ما انتخابامون آسون تر شه
این تصاویر قبل از عمل هستند یا بعد از عمل؟
هر دوتاش باید می بود تا مقایسه کنیم
کلا به نظر این حقیر ( شهروند درجه سه) درب 3 تا صنعت دولتی را باید در ایران گل گرفت:
1- خودروسازی
2- فوتبال
3- سینما
هزاران میلیارد تومان هزینه ای که بابت اینها از جیب ملت انجام می شود را جهت توسعه توریسم و حمایت های اجتماعی از انسان های نیازمند مصرف نمود. بابت اشتغال حداکثر 100 هزارنفر در این صنایع(!!) ملیونها ایرانی نیازمند به زیرخط فقر فرستاده شده اند.با برگشت این پولها به چرخه سالم اقتصاد، بزرگترین قدم دولت تدبیر وامید برداشته خواهد شدومیزان ...اقتصادی هم به شدت کاهش پیداخواهدکرد.
پاسخ ها
برره
| France |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آي گفتي هرچي پول بي زبون وبيت المال توجيب اين اقشار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
گل گفتی... دقیقا
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
واقعا.گل گفتی
برادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
این حرف تو رو باید با طلای ناب بنویسند و بزنن سر در پاستور و بهارستان.
بیگی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
درست ترین حرفی که تا حالا شنیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
آورین!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
خیلی قشنگ و ناب گفتی ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
حرف حق
توروخدا در کار خصوصی دیگران دخالت نکنید
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اینا دیگران نیستند.مثلا الگوهای رفتاری جامعه هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
بدبخت جامعه ای که الگوهایش اینها باشند
سلام.
نبوداعتمادبنفس وهمینطورچشم وهم چشمی خیلی تاثیرداره،متاسفانه نه تنها گاهی جنبه ی زیبایی نداره،بعضی وقتهاهم اینقدرزشت میشن که ازکرده خودشون پشیمون میشن واینجاس که یا یه عمل دیگه ،یا افسردگی!!!
پوووووووووووووووووووووووووووول اضافه دارن!!!!!
اتفاقا بینی عمل نشده گاهی موجب محبوبیت می شود. مثل آقای مهران رجبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
اونم نمی تونه بدون اون بینی نفس بکشه وگرنه ...
نه بازیگران ایرانی خوب بازی می کنند و نه داستان فیلم ها زیباست. فیلم اکشن هم که فقط استاد مهدی می ساخت که ان هم بی خیال شد. من هم به جاش فیلم امریکایی نگاه می کنم که پر از جلوه های ویژه و داستان زیبا داره از طرفی هم زبانم خوب می شه.
سلام
وجدانن قدر سلامتی تون رو بندانید و خودتون رو زیر تیغ عمل های جراحی نبرید..
من پسر هستم به خاطر بیماری که داشتم(نه زیبایی) به متخصص بیماری های پوست مراجعه کردم.
الان 15 ماه گذشته هنوز حساسیت مصرف دارو ها تو بدنم هست وخوب نشدم.
خواهشن مقایسه کنید ببنید آیا ارزش دارد به فرض به خاطر زیبا شدن - سلامتی خودتون به خطر بندازید؟
حرف مردم رو بیخیال برای خودتون زندگی کنید..
میوه های تغییر ژنتیکی در کشورهای پیشرفته بسیار ارزان تر از میوه های طبیعی هستند این در حالی است که در ایران همه به دنبال مصنوعی نشان دادن خود هستند همه دوست دارند خود را عروسک نشان دهند همه دوست دارند خود را زیبا نشان دهند هدف از این زیبا نشان دادن خود چیست؟
پس همه عملی شدن نه !!!!
فکر کنید یه شخصی که خیلی ثروتمند و زیباست بیاید به سایرین بگوید چرا می خواهید پولدار و زیبا باشید بی خیال شوید.
در کل، من دخالت در امور شخصی دیگران را درست نمی دانم هرکسی صلاح خودش را بهتر از دیگران می داند. البته حالا که این موضوع رسانه ای شده بد نیست هنرپیشه های محبوب کشورمان بیشتر راجع به این موضوع تامل کنند.
باید همه دست بزاریم روی این سینما و فاتحه براش بخونیم .سینمای ایران به 50 سال قبل برگشته همون سینمای چشم و ابروی معروف .
هیچ‌کس به این مسأله توجه نکرده که از بازیگران زن تنها چهره‌شان دیده می‌شود بنابراین بازیگرها هم تمام هم و غم‌شان را روی این قسمت از بدن می‌ذارن. خود خانم کریمی از برنیس بژو مثال زده چرا نگفته که اون موی خانم بژو چه‌قدر کاراکتر داده به چهره‌ی ایشون. منظورم صرفن زیبایی نیست منظورم دقیقن کاراکتری است که تمام بازیگران می‌فهمند منظورم چیه. ...
این مساله خیلی داره رو اعصابمون راه میره چرا دخترای خارجی کشور های پیشرفته اکثرشون ساده هستن اما توی ایران اولن دماغا همه شبیه هم شده به تبع قیافه خانم ها همه شبیه هم شده بعد خیلی زیاد آرایش میکنن خیلیییییییییی زیااااد فرهنگ کشور داره به بیراهه میره
پاسخ ها
طاهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
منم دقیقا همین نگرانی را در مورد دختر خودم که هفت سالشه دارم و شبانه روز دارم از زیبایی و خوب بودنش تعریف و تمجید میکنم تا این زیبایی خدادادی ملکه ذهنش بشه و در جوانی دچار عدم اعتماد به نفس نباشه اگر ما پدر و مادرا از کوچکی دخترا و پسرامون رو به زیبایی و خوبی تحسین و تعریف کنیم اونها در بزرگی احساس خوب بودن و زیبایی میکنندو نیازی به این کارها نیست
اینا که انگار بینی سوزوندن تا اینکه عملی باشه. کسی دیگه سینما میره تابناک عاااااااااااااااااااااااااایا؟
خانم لیلا حاتمی بینی شان را عمل مکرده اند.
من يكي از طرفداران خانم هديه تهراني هستم.چند روز پيش فيلم پل چوبي رو ديدم كه ايشون هم توي اون فيلم نقش آفريني كرده بود.باديدين چهره جديد ايشون كه بيني خودشون رو مثلا عمل زيبائي كرده بود خيلي توي ذوقم خورد...چهره قبليش خيلي بهتر بود.
به نظر من کارشون بیشتر بخاطر رقابته تا چیزای دیگه
من فکر می کنم کسی اگر مثلا ازبینی نازیبایی که داره احساس ناراحتی میکنه هیچ اشکالی نداره که ظاهرش رو با یک عمل جراحی تغییر بده. در خصوص هنرپیشه ها، اونا هم از بقیه مردم مستثنی نیستن. آزادن اگر احساس ناراحتی می کنن ظاهرشون رو تغییر بدن.
الانن خانم کریمی از چی انتقاد کرده؟ خودش که داخل این لیست قرار دارده!!!!!!!!!!!!
هانیه توسلی که عمل بینی ش رو تایید نکرد، لیلا حاتمی و شبنم قلی خانی هم که بینی طبیعی دارند ، شایعه نسازید.
در کشورهای خارجی علاوه بر شکل صورت ، نوع پوشش ، شکل و رنگ مو و تناسب جزء زیبایی هنرپیشه می باشد ولی در سینمای ایران فقط تمرکز روی صورت است بنابراین طبیعی است که بازیگر به سراغ زیبایی صورت برود
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی