بازدید 2747

پرداخت مساوی عادلانه نیست

کد خبر: ۳۵۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵ 18 October 2013
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت یارانه به همه اقشار جامعه اثربخشی این قانون را از بین می برد، گفت: از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه صنعت و تولید منتفع می‌شود و دولت از فشار فعلی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت به مردم کمی خارج می‌شود.

رحیم زارع، با بیان اینکه پرداخت یارانه به همه دهک های درآمدی اثر بخشی قانون را از بین برده و از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه صنعت و تولید منتفع می‌شود و دولت از فشار فعلی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای پرداخت به مردم کمی خارج می‌شود، گفت: باید به رونق تولید کمک کرد و منابعی که از حذف یارانه دهک های پردرآمد به دست می آید را به سمت تولید سوق داد که در نهایت منجر به کاهش بیکاری و معضلات اجتماعی می شود.

نماینده مردم  آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌های ایجاد عدالت و توزیع متوازن خدمات است، افزود: حذف یارانه  سه دهک پردرآمد با عدالت سازگار تر است و باعث می شود اثر بخشی و کارایی طرح هدفمندسازی یارانه بیشتر شود .

وی درادامه درباره پیشنهاد کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی برای جبران کسری بودجه، گفت: با توجه به اینکه به دولت باید حق داد که آثار سوء اقتصادی درآمدهای غیر قابل وصول کم شود از این رو مجبوریم با کاهش 6 درصدی موافقت کنیم .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: این پیشنهاد شاید در شرایط عادی و ثبات اقتصادی پیشنهاد خوبی نباشد اما درجال حاضر مجبوریم چرا که اگر دولت را در وضع فعلی کمک نکنیم مجبور است با تزریق پول پرفشار به تورم دامن بزند.

نماینده مردم  آباده و بوانات  در مجلس با بیان اینکه تحریم ها و مشکلات نقدینگی پروژه های عمرانی را با مشکل مواجه کرده به نحوی که از 38 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال قبل 8 هزار میلیارد تومان محقق شد، افزود: در بند 1-27 ماده واحده بودجه فروش اموال و سهام 370 هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده بود که در حال حاضر  در اصلاحیه  کاهش آن به 50هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است که کمیسیون با آن مخالف است و معتقد است که با هلدینگ خلیج فارس می توان کسری ها را جبران کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی