بازدید 34407
۲

ساخت استراتژیک‌ترین پهپاد ایرانی + تصاویر

کد خبر: ۳۴۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷ 27 September 2013
سرلشکر جعفری از طراحی و ساخت استراتژیک‌ترین پرنده بدون سرنشین ایران در سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی، با بیان اینکه طراحی و ساخت پهپاد بمب افکن بدون سرنشین شاهد 129 توانمندی بسیار خوبی را برای مراقبت از مرزهای گسترده میهن اسلامی چه در مقابله با اشرار و چه در مقابله با هر نوع ناامنی برای ما به ارمغان آورده است، گفت: این فن آوری هوشمند، دقیق و ارزان می‌تواند کار هزاران سرباز، پاسگاه و ساختارهای مختلف مرزبانی را که با سختی‌ها و آسیب‌پذیری‌های زیادی مواجه‌اند راحت کند و امنیت مرزها را بدست گیرد.



وی با تأکید بر اینکه پهپاد بمب افکن ایرانی شاهد 129 از ایده تا تولید کاملاً ایرانی- سپاهی است، گفت: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی، استراتژیک ترین پرنده بدون سرنشین ایران اسلامی را ساختند و رونمایی از‌ آن دهان حیرت ابرقدرت ها را بازخواهد گذاشت.

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه سربازان گمنام علم و فناوری توانستند ظرف یکسال این پرنده بدون سرنشین را از یک پهپاد شناسایی و مراقبتی به یک پهپاد رزمی تبدیل کنند، گفت: تکنولوژی شاهد 129 که در نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده یک پهپاد در حد فناوری روز جهان است و ما توانستیم انحصار آن را از دست آمریکا خارج کنیم.

فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه کارهای علمی و مهندسی معکوس روی پهپاد آمریکایی RQ 170 به پایان رسیده و دانشمندان ایران اسلامی بخش‌های زیادی از این پهپاد آمریکایی را بصورت بومی طراحی کردند و ساختند، گفت: در آینده نزدیک، خبرهای خوشی را از ساخت RQ 170 ایرانی خواهیم شنید.

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

این پهپاد جنگنده که از فناوری بومی و کاملاً ایرانی برخوردار است می تواند سربازی قدرتمند برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران اسلامی باشد.

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

از آنجا که هزینه هر ساعت پرواز برای جنگنده های رزمی 10 هزار دلار است این پهپاد می تواند با هزینه 100 هزار تومانی در هر ساعت بر آسمان ایران بدرخشد.

«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی ، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

دستور تولید انبوه «شاهد 129» با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل ساخت این پهپاد صادر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲
درود و خسته نباشید میگیم به تمامی مهندسین و دانشمندان عزیزی که در حفظ این مرز و بوم تلاش می کنند...
و اعدو لهم ماستطعتم من قوه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار