بازدید 4894

آتش سوزي گسترده يک هتل آپارتمان درحال احداث

کد خبر: ۳۴۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰ 22 September 2013

 حريق گسترده اي که صبح روز گذشته در انبار بزرگ تجهيزات و لوازم ساختماني يک هتل آپارتمان در حال احداث رخ داد، خسارات مالي زيادي بر جا گذاشت و چند تن از آتش نشانان و کارکنان پروژه ساختماني آرمان، مصدوم شدند.

به گزارش خراسان، صبح روز گذشته کارگران پروژه يک هتل آپارتمان و مرکز تجاري تفريحي در حال کار بودند که ناگهان شعله هاي آتش از طبقه ۲- زبانه کشيد. کارگران و افراد حاضر در محل ابتدا سعي کردند با کپسول هاي اطفاي حريق، شعله هاي آتش را مهار کنند اما طي مدت کوتاهي، دامنه حريق گسترده شد.

عقربه هاي ساعت حدود ۱۰صبح را نشان مي داد که آتش سوزي ساختماني در نزديکي حرم مطهر به نيروهاي آتش نشان اعلام شد و اولين گروه آتش نشاني از ايستگاه بولواروحدت عازم محل وقوع حادثه شدند. اين در حالي بود که به دليل گستردگي حريق و احتمال سرايت آن به مراکز تجاري مجاور، بلافاصله نيروهاي آتش نشاني از ايستگاه هاي ديگر مشهد آژيرکشان خود را به محل حادثه رساندند.

آتش نشانان با تخريب يکي از ديوارهاي پشت هتل در حال ساخت، از دو سو عمليات مهار را در حالي آغاز کردند که نيروهاي پروژه ساختماني و ديگر مراکز امدادي نيز به ياري آنان شتافتند.

خيابان نواب صفوي (محل وقوع حادثه) از سمت حرم مطهر و پنجراه مسدود شد و نيروهاي کلانتري نواب صفوي نيز به تأمين امنيت محل پرداختند. دود غليظي از کناره هاي ساختمان سراسر خيابان را فرا گرفته بود به طوري که تعدادي از شهروندان به خاطر دودگرفتگي از محل فرار مي کردند. به دليل وجود مواد قابل اشتعال مانند گازوئيل، لوله هاي پي وي سي، کابل، چسب و ... شعله هاي آتش هر لحظه بيشتر زبانه مي کشيد. کارگراني که در طبقات ديگر هتل مشغول کار بودند با شنيدن خبر وقوع آتش سوزي از طبقات مختلف ساختمان ۱۲طبقه خارج شدند.

يکي از کارگران اين پروژه به خراسان گفت: ما در طبقه ۳- در حال سنگفرش کردن کف ساختمان بوديم که ناگهان فرياد زدند انبار ساختمان آتش گرفته است و ما بلافاصله از محل خارج شديم.

وي افزود: دليل آتش سوزي را نمي دانم اما آتش از طبقه ۲- که انبار پروژه است شروع شد.

يکي ديگر از کارکنان پروژه ساختماني هم گفت: ابتدا سعي کرديم شعله هاي آتش را خاموش کنيم که ۲تن از همکارانمان هم مصدوم شدند اما طولي نکشيد که شعله هاي آتش گسترده تر شد و همه از محل خارج شديم.

گزارش خراسان حاکي است: ساعت 12:30، اولين گروه عمليات آتش نشاني از داخل ساختمان بيرون آمدند و بلافاصله بطري هاي آب را روي سر و صورت خود ريختند تا نفسي تازه کنند.

سجادي يکي از مأموران آتش نشاني که با چشم هاي سرخ و خسته در حال شستن صورت خود بود، به خراسان گفت: هنوز ديگر همکارانمان در حال اطفا و لکه گيري هستند و عمليات آتش نشاني ادامه دارد. اين در حالي بود که ۲تن ديگر از آتش نشانان با تجهيزات ايمني قصد داشتند وارد طبقه ۲- شوند تا از اين که کسي داخل اين طبقه گير نيفتاده است، اطمينان حاصل کنند. در همين حال مدير حوزه ۳آتش نشاني مشهد به خراسان گفت: ماجراي آتش سوزي کمي ديرتر به آتش نشاني اعلام شد اما در عين حال عمليات مهار و اطفاي حريق تا ساعت 11 و کاوش تا ساعت 3:30 عصر به طول انجاميد. وي افزود: علت بروز حادثه در دست بررسي است.

ابوالفضل تيموري اضافه کرد: شعله هاي آتش که از طبقه ۲- و از انبار لوازم و تجهيزات ساختماني شروع شده بود، به طبقه ۱- نيز سرايت کرد. وي گفت: به دليل وجود مواد سريع الاشتعال مانند مخازن ۵هزار ليتري گازوئيل، تينر، چسب، کابل و لوله هاي پي وي سي هر لحظه احتمال سرايت آتش به مکان هاي تجاري مجاور وجود داشت اما نيروهاي آتش نشاني موفق به مهار حريق شدند. اين در حالي بود که دود به طبقات ديگر ساختمان نيز سرايت کرده بود و موجب شد که حدود ۷تن از کارکنان پروژه و آتش نشانان مصدوم شوند.

وي با بيان اين که دودهاي غليظ و سمي که در اين گونه آتش سوزي ها وجود دارد بسيار خطرناک است، اضافه کرد: در اين پروژه قبلا نيز حوادث مشابهي رخ داده است، به همين دليل نيز حدود ۴۰دستگاه خودروي آتش نشاني با همکاري ديگر سازمان هاي امدادي در عمليات اطفاي حريق شرکت داشتند.

طاهرزاده کارشناس مسئول حوادث و مديريت بحران دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز گفت: در اين حادثه 7 تن مصدوم شدند که يک تن آن ها براي مداوا به بيمارستان امام رضا (ع) منتقل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار