بازدید 29495
نامه آیت‌الله العظمي سبحانی به رئیس مجلس شورای اسلامی:

مسأله ارث زوجه و تساوی دیه زن و مرد در صلاحیت مجلس نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه قانونی را تصویب كردند که بر پايه آن زنان پس از فوت همسر از زمین و عرصه ملک شوهر می‌توانند ارث ببرند.
کد خبر: ۳۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۸ 28 January 2009
آیت‌الله العظمي سبحاني از مراجع تقلید قم، در نامه سرگشاده‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی گفته‌اند: مسأله ارث زوجه از زمین و یا تساوی دیه زن و مرد از مسائل فقهی است که باید در آن به فقها مراجعه کرد و از صلاحیت مجلس به طور کامل بیرون است.
 
به گزارش خبرنگار «تابناک» و به نقل از منابع داخلی مجلس شورای اسلامی، ایشان در بخش دیگری از نامه آورده‌اند تحدید ارث زوجه از مسائل شرعی است که باید در آن فقیهان نظر دهند، آنگاه مجلس برای اجرای این حکم برنامه‌ریزی کند.

آیت‌الله سبحانی افزوده‌اند: همان‌گونه که تفکیک قوای سه‌گانه از اصول اساسی ماست، تفکیک این دو قلمرو نیز اینچنین است. آنچه بر عهده مراجع تقلید گذاشته شده است، غیر از وظیفه‌ای است که بر عهده نمایندگان مجلس است.
 
در تماس خبرنگار «تابناک» با دفتر آیت‌الله سبحانی در قم، دفتر ایشان از تأیید و یا تکذیب این نامه خودداری نمودند.

يادآور مي‌شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه قانونی را تصویب كردند که بر پايه آن زنان پس از فوت همسر از زمین و عرصه ملک شوهر می‌توانند ارث ببرند.

نمايندگان در جلسه علني روز يكشنبه به طرح اصلاح موادي از قانون مدني درباره سهم‌الارث زنان از همسران متوفي خود كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود را بررسي كردند و آن را به تصويب نهايي رساندند.

نمايندگان با اصلاح ماده 946 قانون مدني مصوب 1307 مقرر كردند: زوج از تمام اموال زوجه ارث ببرد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج، يك هشتم از عين اموال منقول و يك هشتم از قيمت اموال غيرمنقول اعم از عرصه و اعيان ارث مي‌برد.

همچنين در صورتي كه زوج هيچ فرزندي نداشته باشد، سهم زوجه يك چهارم از همه اموال به ترتيب گفته‌شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی