بازدید 5418

قوه قضائيه به پرونده 1000 ميلياردی ورود خواهد كرد؟

کد خبر: ۳۴۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷ 10 September 2013
به موجب اصل 174 قانون اساسي ، قوه قضائيه با هدف نظارت بر حسن جريان امور و اجراي صحيح قوانين در دستگاههاي اداري از طريق سازمان بازرسي كل كشور اقدام مي كند.
 
به گزارش عصرخبر، البته وقتي در كنار وظايف سازمان بازرسي كل كشور سخنان صريح آيت الله املي لاريجاني رئيس قوه قضائيه را مبني اين كه ' در رسيدگي به پرونده هاي قضايي خط قرمزي وجود ندارد ' را ورق مي زنيم به اين نتيجه مي رسيم كه دستگاه قضا در برخورد با فساد تعارفي با كسي ندارد.
 
يكي از سازمان هايي كه در سنوات گذشته محل تاخت و تاز برخي منفعت طلبان بوده سازمان تامين اجتماعي مي باشد سازماني كه با جمعيت 35  ميليوني تحت پوشش خود غول اقتصادي كشور يعني شستا را نيز در خود دارد.سابقه اين سازمان درخصوص تحقيق و تفحص هاي صورت گرفته از آن و شستا بيانگر اين موضوع مهم است كه تا كنون مجلس نتوانسته است به وظايف نظارتي خود در اين سازمان به درستي و آن گونه كه مود انتظار جامعه به خصوص كارگران به عنوان صاحبان اصلي تامين اجتماعي مي باشد عمل كند كه اين مهم وظيفه قوه قضائيه و سازمان بازرسي كل كشور در رسيدگي به جرايم احتمالي صورت گرفته درگذشته سازمان تامين اجتماعي را دو چندان مي كند.
 
هر چند پرونده چند هزار برگي تخلفات شستا با 1000 ميليارد تومان تخلف (به گفته سليمان جعفر زاده رييس كميسيون اجتماعي مجلس هشتم و رييس هيات تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعي در مجلس هشتم) به نتيجه  ملموسي نرسيده است اما گويا حداقل در سايت مجلس( خبرگزاري خانه ملت ) ' نتيجه تحقيق و تفحص از شستا يك مطالبه جدي است '. (به نقل از فاطمه آليا نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اجتماعي مجلس در مورخ 17 شهريور 1392 )، مطالبه اي كه نتيجه آنرا گذشت زمان بيشتر مشخص خواهد كرد.
 
در اين جا به ناصر سراج رييس جديد سازمان بازرسي كل كشور مواردي از 8 سال گذشته تامين اجتماعي ياد آوري مي شود كه مي تواند براي اين قاضي كارگشته سرنخي باشد تا متخلفين به دستان عدالت قضايي سپرده شوند:
 
1- تبليغات شركت نفتی الف (وابسته به شستا) در ميادين فوتبال به چه نحوي بوده است؟
2- پرونده خريد ملك موسسه عالي پژوهش تامين اجتماعي و ملك شعبه 24 تهران چيست؟
3- آپارتمان ها و املاك موسسه املاك و مستغلات تامين اجتماعي به خصوص املاك واقع در خيابان فرشته و شمس آباد با چه شرايطي و در اختيار چه افرادي است؟
4- موضوع شركت سيميا... و فرا... چيست؟
5- پرونده خريد نرم افزار گلوبال و سفرهاي خارجي مدير عامل وقت شركت خدمات ماشيني چيست؟
6- پرونده چند ميلياردي كارت هوشمند تامين اجتماعي چيست؟
 
اين در حالي است كه ناصر سراج رييس جديد سازمان بازرسي كل كشور در مراسم معارفه خود اظهار داشته بود' اگر سازمان بازرسي كل كشور به وظيفه خود به درستي عمل كند مردم احساس امنيت مي كنند به همين جهت براي آسيب شناسي و سلامت دستگاهها بايد از تمام امكانات وظرفيت هاي اين سازمان استفاده شود' كه اين سخنان اميد به اجراي عدالت را در اذهان متبلور مي كند.
 
در همين زمينه محمد حسن آصفري عضو كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با خبرنگار عصر خبر با تاكيد بر تعلق سازمان تامين اجتماعي و شستا به جامعه كارگري كشور اظهار داشت: تخلفات با گذشت زمان فراموش نخواهند شد و ما  چنين چيزي نداريم زيرا گذشت زمان دليل بر گذشت تخلف نيست.
 
نماينده مردم اراك در خانه ملت تاكيد كرد: مجلس از جايگاه نظارتي خود پيگير مسايل و تخلفات گذشته در سازمان تامين اجتماعي و شستا خواهد بود.
 
وي با بيان اين كه در صورت نياز از وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در خصوص مسايل گذشته تامين اجتماعي سوال نيز خواهد شد، گفت: شستا و سازمان تامين اجتماعي از نظر درآمد با دولت رقابت مي كند و چنانچه مديريت درست و نظارت قانوني و موثر در اين سازمان باشد به طور قطع مجموعه سود آوري مناسبي خواهد داشت و به تبع آن افراد تحت پوشش تامين اجتماعي نيز از زندگي بهتري بهره مند خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی