بازدید 8805

اصرار علی دايي برای بازگشت ایمون زایدبه پرسپولیس!

کد خبر: ۳۴۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳ 10 September 2013
هر چند مذاکره های قرمزها برای بازگشت ایمون زاید هنوز جدی نشده است ولی در این میان اصرار دایی را نمی توان نادیده گرفت.

ایران ورزشی؛ ركورد 109 گله علي دايي ده سال را پشت سر گذاشته و آمارها ديروز خبر دادند كه او از نظر ميانگين گل زده در هر بازي هم رتبه نهم در فوتبال جهان را دارد.
 
بزرگترين حسرت امروز همين مربي اما گل نزني مهاجمان پرسپوليس است. مهاجماني كه از ميان گلزن‌ترين‌هاي ليگ برتر و ليگ يك گلچين شدند تا چاره‌اي باشند براي خط حمله بي‌خطر پرسپوليس. آنها هم اما به جاي پر كردن كمبودها، شدند مثل همان گل‌نزن‌هاي فصل پيش و پيش از آن. حاصل همه تلاش‌هاي آنها در اين 8 بازي بيش از 7 گل نبوده. 7 گلي كه البته بيش از دو سوم آن را بازيكنان غير مهاجم زده‌اند و بقيه‌اش سهم ديگران بوده.
 
بي‌جهت نيست كه هر چه طبقات باشگاه را بيشتر بالا و پايين مي‌كنيم، نام ايمون زايد را هم بيشتر مي‌شنويم. همان مهاجم دورگه‌اي كه در نيمه اول حضورش در پرسپوليس 12 گل در ليگ برتر و ليگ قهرمانان زد و بعد هم آنقدر بي‌انضباطي كرد كه باشگاه مجبور شد، ردش كند.
 
زايد حالا دوباره مورد توجه پرسپوليسي‌ها قرار گرفته. آن هم در حالي كه از قرارداد دو ساله‌اش با شارموك فقط 4 هفته گذشته.
 
ايمون زايد چند هفته بعد از ترك پرسپوليس، راه بندرعباس را در پيش گرفت تا فصل دوازدهم را با تيم آلومينيوم هرمزگان به پايان برساند. پاياني كه دلخواه تيم جنوبي نبود و زايد را هم از فوتبال ايران دور كرد.
 
در ادامه امضاي اين مهاجم ايرلندي- ليبيايي پاي برگه قرارداد باشگاه شارموك روورز ايرلند نشست و او رفت تا دو سال براي تيمي از كشور خودش بازي كند. تيمي كه با 17 قهرماني، در ليگ برتر ايرلند ركورددار است.
 
در 4 هفته اول از اين دو سال هم زايد فقط يك گل زده تا از سه رقيب هموطنش چند گام عقب‌تر باشد. دليل تمايلش براي بازگشت به پرسپوليس هم شايد همين است. اينكه به اندازه ديگر مهاجمان شارموك فرصت بازي نداشته و خاطره بازي‌هايش در ايران هم با همان هت‌تريك رويايي در دربي به ياد همه مانده.
 
ايمون زايد در تازه‌ترين مصاحبه‌اش با سايت‌هاي خبري ايران كه همه‌اش برمي‌گشت به روزهاي پيش از دربي، گفته بود در نيم‌فصل دوم دوباره او را با پيراهن پرسپوليس خواهيم ديد. در واقع با اين حرف، او پاسخ پيشنهاد پرسپوليسي‌ها را داده بود. پيشنهادي كه بعد از باخت هفته ششم برابر نفت از باشگاه پرسپوليس به مدير برنامه ايراني زايد مخابره شده و جوابي نگرفته بود.
 
مديربرنامه‌هاي اين بازيكن ايرلندي- ليبيايي البته هنوز قرمزپوش شدن دوباره ايمون زايد را تاييد نكرده: «مديران باشگاه پرسپوليس پالس‌هاي مثبتي فرستاده‌اند و صحبت‌هايي هم داشته‌ايم ولي هنوز چيزي جدي نشده. البته خودِ زايد هم بدش نمي‌آيد به پرسپوليس برگردد ولي چنين پروسه‌اي هنوز به طور جدي كليد نخورده. اول اينكه او با شارموك قرارداد دو ساله دارد و مهم‌تر از آن، شرايط مالي پرسپوليس است كه قرار شده درباره‌اش مذاكره كنيم.»
 
پرسپوليس اما زايد را مي‌خواهد؛ حتي اگر مجبور باشد تا آخر فصل او را از تيم ايرلندي قرض بگيرد. علي دايي هم اصرار دارد كه اين اتفاق بيفتد. او دو فصل پيش هم وقتي نخستين نمايش اين بازيكن را در بازي پرسپوليس و ذوب‌آهن ديد، گفت كه زايد بهترين مهاجم خارجي است كه فوتبال ايران به خودش ديده و حالا هم تصورش اين است كه خط حمله پرسپوليس با چنين مهاجمي دوباره رونق مي‌گيرد. اتفاقا جاي او را هم در ليست 4 نفره خارجي‌هاي‌شان - كه تنها نيلسون و ماركو را در خود دارد - خالي گذاشته‌ و مذاكره‌ها را شروع كرده‌اند تا به نيم‌فصل نرسيده، ايمون زايد را به تهران بكشانند. هر چند كه هنوز پاي حرف‌هاي شارموك رووز ننشسته‌اند كه ببينند حاضر به از دست اين بازيكن هست يا نه و اگر هست، در ازاي چه مبلغي! و اينكه آيا هوادار خير ديگري هم هست كه براي هديه كردن ايمون زايد به پرسپوليس، دست به جيب شود؟
 
پرسپوليس البته بايد غيبت‌هاي گاه و بيگاه ايمون زايد را هم به جان بخرد چرا كه او حالا يكي از بازيكنان تركيب يازده نفره تيم‌ملي ليبي هم هست و در اين چند ماه بارها از شارموك گذشت تا در اردوهاي تيم‌ملي ليبي شركت كند. زايد دومين گل ملي‌اش را در بازي دوستانه سه‌شنبه هفته پيش برابر گينه زد و ليبي را از شكست نجات داد و در بازي ديشب برابر كامرون در مقدماتي جام جهاني هم براي پنجمين بار با پيراهن تيم‌ملي ليبي به ميدان رفت.
 
پرسپوليسي‌ها جاي اين گلزن دو رگه را در ليست 4 نفره خارجي‌هاي‌شان- كه تنها نيلسون و ماركو را در خود دارد- خالي گذاشته‌ و مذاكره‌ها را شروع كرده‌اند تا به نيم‌فصل نرسيده، ايمون زايد را به تهران بكشانند. هر چند كه هنوز پاي حرف‌هاي شارموك رووز ننشسته‌اند كه ببينند حاضر به از دست اين بازيكن هست يا نه و اگر هست، در ازاي چه مبلغي! و اينكه آيا هوادار خير ديگري هم هست كه براي هديه كردن ايمون زايد به پرسپوليس، دست به جيب شود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست