بازدید 118841

افشای نامه محرمانه ایران به آمریکا درباره سوریه

ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از سوی دولت این کشور، موضوعی است که دستمایه اصلی دولتمردان آمریکایی برای طرح حمله به این کشور قرار گرفته است، حال آن‌ ‌که ایران و روسیه تأکید دارند، این حمله از سوی گروه‌های شورشی انجام گرفته است. نامه‌ای که توسط «کریستین ساینس مانیتور» افشا شده، جنبه‌های تازه‌ای از این موضوع را روشن می‌کند.
کد خبر: ۳۴۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۳ 10 September 2013
افشای نامه محرمانه ایران به آمریکا درباره سوریه
ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از سوی دولت این کشور، موضوعی است که دستمایه اصلی دولتمردان آمریکایی برای طرح حمله به این کشور قرار گرفته است، حال آن‌ ‌که ایران و روسیه تأکید دارند، این حمله از سوی گروه‌های شورشی انجام گرفته است. نامه‌ای که توسط «کریستین ساینس مانیتور» افشا شده، جنبه‌های تازه‌ای از این موضوع را روشن می‌کند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» از افشای نامه‌ای خبر داده که بیش از یک سال پیش از سوی ایران برای آمریکا فرستاده و در آن، نسبت به احتمال استفاده گروه‌های شورشی سوری از سلاح شیمیایی هشدار داده شده است.

به نوشته این روزنامه، ایران در این نامه‌‌ که بهار امسال ارسال شده، به واشنگتن هشدار داده که گروه‌های شورشی سوری توانسته‌اند به سلاح‌های شیمیایی این کشور دست پیدا کنند و از آمریکا خواسته شده، هشداری فوری و جدی در این زمینه به این گروه‌ها بدهد.

در این نامه، ایران اشاره کرده که در صورت هر گونه استفاده شورشیان از سلاح شیمیایی، آمریکا نیز در حکم ‌«حامی» این گروه‌ها در این زمینه مسئول خواهد بود. مانیتور می‌نویسد پیش از این نامه نیز در تاریخ هجدهم ژوئیه و اول دسامبر ۲۰۱۲، پیام‌هایی با مضامین مشابه از سوی ایران برای آمریکا فرستاده شده است.

در نامه سوم که به دست مانیتور رسیده، آمده است: «اخبار نگران کننده‌ای درباره آمادگی نیروهای ستیزه‌جو در سوریه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی منتشر شده است. در صورت هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای ستیزه‌جو، ایران علاوه بر عناصر وابسته به این گروه‌ها، کشورهای حامی آنان، از جمله دولت آمریکا را نیز مسئول می‌داند».

وزارت خارجه آمریکا به پرسش مانیتور درباره این نامه پاسخی نداده است.

به هر حال، انتشار متن این نامه، مهر تأییدی بر سخنان مقامات ارشد ایرانی، از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشور است که در روزهای اخیر، بار‌ها اشاره کرده بودند که ایران چند ماه پیش، نسبت به احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به آمریکا هشدار داده، حال آن که آمریکا بدون توجه به این موضوع و بدون ارائه هیچ مدرک مستند، دولت سوریه را در این زمینه مسئول می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۸
انتشار یافته: ۱۳
روی این موضوع باید خیلی تاکید شود تا معلوم شود چه کشوری حامی انسانیت و چه کشوری حامی شرارت و سبعیت است.
اگه امریکا راست میگه و طرفدار حقوق بشره صبر کنه تا جواب از سازمان ملل صادر بشه و اگر مخالفین اسد از مواد شیمیایی استفاده کرده بودن به مخالفان حمله کند
خود وزیر امور خارجه که گفت نامه زدیم و هشدار دادیم.
قابل توجه آن اشخاصی که بدون هیچ دلیل منطق اظهارات کذب آمریکا را قبول میکنند واسد رامتهم میکردند. در صورتی که ارتش اسد درحال پیروزی نهایی بود ارتشی که پیروز است هیچ موقع از سلاح شیمیایی استفاده نمیکند. متاسفانه امریکا قبله آمال بعضی ها هست هر جنایتی انجام بدهد .ویا هر لاطایلاتی بگوید با اغماض قبول میکنند
آفرین به تیزهوشی دولتمردان ایرانی!
حالا که این نامه محرمانه افشا شده بهتره آقای ظریف آن را در صفحه فیس بوکشان قرار دهند. این کار دو منفعت دارد. اول اینکه وقتی چنین سندی در فیس بوک گذاشته شود به سرعت در تمام دنیا پخش می شود و دولت آمریکا هم نمی تواند جلوی آن را بگیرد. دوم اینکه دوستان به جنبه مثبت فیس بوک لا اقل پی خواهند برد .
با كشوري مثل آمريكا كه هم متهم، هم شاكي هم قاضي وهم قانون و مجري قانون ، را حق خود مي داند ، چطور بايد رفتار كرد ؟؟؟/
یعنی بابا بزرگ کره زمین امریکا شده .
احسنت اینو میگن دیپلماسی هوشمندانه حالا از امریکا و اروپا طلبکار هم هستیم .
درود بر آقاق ظریف..که زبان گویای ایرانیان است
چون گروهایه شورشی از سلاح شیمیایی استفاده کردند هم پیمانان سوریه باید این موضوع را به شورای امنیت ببرن واجازه دخالت نظامی و حمله به شورشیان مسلح را بگیرن تا این گروهها مجددا دست به این اقدامات ضد بشری نزنند نه اینکه فقط زحمت بکشن این حملات را محکوم کنن یا اینکه بگن امریکا تو مسئولی !!!!
این خبر مهر تاییدی بر فریبکاری آمریکا جهت تشویش اذهان عمومی برای مقصر جلوه دادن بشار اسد بجهت حمله نظامی است.
معلوم میشه آمریکا قصدش از حمله فقط جایگزین کردن بشار اسد با یه مهره آمریکایی است.
افرین برشما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس