بازدید 12147

امشب آسمان شهاب باران می شود

کد خبر: ۳۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴ 12 August 2013
مدرس نجوم رصدخانه آموزشی زعفرانیه گفت: بارش شهابی برساوشی امشب به اوج خود می رسد. بیشترین شهاب های بارش برساوشی از ساعت 21:45 تا 23:45 امشب دیده می شوند.

ˈکاظم کوکرمˈ در گفت و گو با ایرنا گفت: اگر امشب بعد از تاریک شدن هوا در جایی بدون نوراضافی ( آلودگی نوری ) قرار بگیریم و کوه و ابر مانعی برای مشاهده آسمان ایجاد نکنند می توان عبور 100 شهاب را در هر ساعت مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بارش شهاب ها در ساعت بر اساس رصدهای سال های گذشته پیش بینی می شود اما سازمان بین المللی شهاب اعلام کرده است که امسال بیشترین تعداد شهاب های بارش برساوشی را امشب از ساعت 21:45 تا 23:45 خواهیم داشت .

کوکرم در مورد مشاهده بارش شهابی در ایران گفت : در تهران و شهرهای بزرگ ایران به دلیل وجود آلودگی های نوری ( نور زیاد شهرها ) تنها می توان شاهد بارش شهاب های پرنور بود به طوری که شاید در یک ساعت بتوان هفت تا هشت شهاب مشاهده کرد.

این مدرس نجوم گفت: بارش شهابی برساوشی معروف ترین بارش شهابی سال است زیرا تنها در فصل تابستان اتفاق می افتد و به علت مساعد بودن شرایط آب و هوایی مردم زمان بیشتری را می توانند در زیر آسمان بگذرانند.

کوکرم توضیح داد : بارش های شهابی نتیجه گذر زمین از میان ذرات به جای مانده از دنباله دار سویف تاتل هستند. مسیر گذر این دنباله دار به دور خورشید به نحوی است که در شب های 21 و 22 مرداد زمین می تواند از دل ذرات به جای مانده این دنباله دار گذر کند.

وی ادامه داد: ذرات به جا مانده از دنباله دار سویف تاتل همگی به اندازه یک ریگ هستند اما زمانی که با جو زمین برخورد می کنند می سوزند و از بین روند و بخشی از مولکول های جو زمین را یونیزه کنند به همین دلیل ما سوختن آنها را به شکل گذر شهاب در زمین می توانیم مشاهده کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر