بازدید 8526

انتقاد يك نماينده به لاريجاني

کد خبر: ۳۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱ 29 July 2013
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بی توجهی هیات رئیسه نسبت به عدم تعیین تکلیف سوال از وزرا و تحقیق و تفحص ها اظهار داشت: ما تفسیر آقای لاریجانی را مبنی بر اینکه چون پایان کار دولت است تحقیق و تفحص ها اهمیتی ندارد را قبول نداریم.

به گزارش مهر، محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بیان تذکری در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تذکر من در خصوص رعایت مواد ۲۰۸، ۲۰۹ و۲۱۰ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توسط هیات رئیسه است.

وی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی در خصوص سوال و تحقیق و تفحص آیین نامه مشخص کرده است که چه اقدامی باید انجام بگیرد. حدود یک ماه است که از هیات رئیسه پیگیری می کنیم تا تحقیق و تفحص از شرکت مس در دستور کار قرار بگیرد و هفته گذشته آقای منادی در این خصوص گفت من کار را انجام داده ام، در دستور کار هم قرار گرفته اما در لحظه آخر حذف شده است.

نماینده مردم کرمان اظهار داشت: این کار به چه دلیل اتفاق افتاده است. آیا هیات رئیسه به نمایندگان تعهد داده است که بر اساس آیین نامه عمل کند یا اینکه به شکل دیگر عمل می شود؟ آقای رئیس! حدود ۴ ماه است که از تصویب تحقیق و تفحص می گذرد و سه ماه است که بنده در کمیسیون این موضع را پیگیری می کنم و حدود یک ماه است که در هیات رئیسه است و هر هفته به ما می گویند هفته دیگر در دستور قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یک تفسیری آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مطرح کردند مبنی بر اینکه چون پایان کار دولت دهم است ما زیاد به تحقیق و تفحص اهمیت نمی دهیم؛ ما این تفسیر را قبول نداریم تفسیر را آیین نامه انجام می دهد و در این خصوص آیین نامه دقیقاً توضیح داده است که اگر سوال شما از وزیر مرتبط باشد با خصوصیات فردی و ویژگی فردی وزیر، بعد از تغییر دولت این سوال با نظر کمیسیون منتفی می شود و در این خصوص ما نمی توانیم شخصاً و راساً تصمیم گیری کنیم.

پورابراهیمی با بیان این که تحقیق و تفحص از بانک مرکزی علیرغم اینکه در صحن مجلس نیز به تصویب رسیده است، بلاتکلیف مانده، گفت: تحقیق و تفحص از شرکت مس نیز در کمیسیون تصویب شده اما به صحن آورده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: من ۵ سوال از ۵ وزیر داشتم، یکی از وزیر امور خارجه در خصوص دیپلماسی اقتصادی کشور، که حدود ۴-۵ ماه به خاطر این موضوع به کمیسیون امنیت ملی رفتم و علیرغم تصریح آیین نامه که باید حداکثر بعد از ۱۵ روز پاسخ داده شود و تصریح مبنی بر اینکه اگر وزیر برای پاسخگویی نیامد سوال باید در صحن مطرح شود و کمیسیون امنیت ملی این سوال را تا به امروز نگه داشته است اگر هم ارجاع داده عملاً ً انگار هیچ اتفاقی نیافتاده و بعد از ۵ ماه خاصیت سوال از بین رفته است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در تاریخ ۹۱.۱۱.۲۵ سوال از وزیر راه و شهرسازی، ۹۱.۱۱.۲۵ از وزیر نفت، ۹۲.۲.۲۳ از وزیر صنعت و معدن، ۹۱.۱۱.۲۴ از وزیر کشور انجام گرفته اما هیچکدام از این سوال ها علیرغم پیگیری های مکرر تعیین تکلیف نشده است و من از شما آقای ابوترابی خواهش می کنم به وظایفی که به عنوان عضو هیات رئیسه دارید عمل کرده ، پیگیر این موضوعات باشید و حداقل تحقیق و تفحص از شرکت مس را در دستور کار قرار دهید.

در پایان ابوترابی خطاب به پورابراهیمی گفت: پیگیر این موضوعات هستیم و گزارش آن را خدمت شما می دهیم اما در خصوص سوال ها باید بگویم که ما یک تراکمی در ارتباط با سوال ها داریم و همین امر موجب شده است تا نتوانیم طبق آیین نامه عمل کنیم. بحث تحقیق و تفحص را هم همین الان با دوستان مطرح کردم تا در دستور کار قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی