بازدید 2970

ورزش صدا و سيما زير ذره بين

کد خبر: ۳۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۲ 19 January 2009
شنبه شب (بيست و هشتم دي) آقاي مزدک ميرزايي که مسابقه فوتبال ميان بولتون و منچستر يونايتد را گزارش مي کردند، گفتند ورزشگاه بولتون (ريباک) 28723 نفر گنجايش تماشاگر دارد. توجه بفرماييد که با چه دقتي.

به نوشته اعتماد، شنيدن اين رقم، همزمان شد با گزارشي که در همين شب، ابتدا در اخبار ورزش شبکه يک (وسط دو نيمه فوتبال) و سپس در اخبار ورزشي شبکه 6 (ساعت

30/21) شنيدم و آن اينکه اجلاسي در ايران تشکيل شده است به همت يونسکو با هدف «ارتقاي ورزش هاي بومي- محلي». آقاي مجيدي که نماينده دائم ايران در يونسکو هستند، فرمودند در اين اجلاس «بيش از 15 کشور حضور دارند»، «بيش از 15 کشور» يعني چه؟ 16؟ 200؟ هزار؟ و...

چرا دقيق حرف نمي زنيم؟ و خبرنگار شبکه 6 تلويزيون هم همين جمله مبهم را در ساعت 30/21 بر زبان آورد که «بيش از 15 کشور...» آدم حيران مي ماند که چرا گوينده تلويزيون ما با دقت کامل مي داند که ورزشگاه ريباک گنجايش چند نفر تماشاچي دارد، با دقت صد در صد (و اين خيلي هم خوب است) ولي همکارش در «15» مانده است که نمي داند چند کشور در اجلاس يونسکو بوده اند. و اين در آرشيوهاي ما مي ماند و سال ها بعد اگر کسي بخواهد در اين مورد تحقيق کند، گيج و گول مي ماند که «بيش از 15 کشور» يعني چه؟، همين بي دقتي را در گنجايش ورزشگاه آزادي شاهد هستيم. اين ورزشگاه هنگامي که براي بازي هاي آسيايي تهران ساخته شد گفتند يکصد هزار نفر گنجايش دارد. خدا مي داند. ولي در سال هاي اخير، در دوره مديريت آقاي مهرعليزاده، در اين ورزشگاه صندلي گذاشتند.

وقتي صندلي مي گذاريم يعني گنجايش کم مي شود. تا جايي که من به ياد دارم امروز 86 هزار نفر در اين ورزشگاه گنجايش تماشاچي داريم، ولي همکاران صدا و سيما با سماجت کامل باز هم مي گويند فلان مسابقه با يکصد هزار نفر تماشاچي يا 95 هزار نفر برگزار شد. دوستان عزيز صدا و سيما، همان طور که براي ورزشگاه ريباک انگليس دقيق مي فرماييد 28723 نفر در مورد اين ورزشگاهي که بيخ گوش مان است هم عدد دقيق بفرماييد. در اين مملکت يک نفر پيدا نمي شود که صندلي ها را بشمارد و سکوهاي سيماني را متر کند؟

چطور ممکن است براي مسابقه پيروزي (پرسپوليس) و استقلال فقط 65 هزار برگ بليت بفروشند ولي 95 هزار نفر در ورزشگاه باشند؟ مي خواهيد بگوييد 30 هزار نفر بدون بليت مي آيند؟ (پليس، حراست، دوستان، قهرمانان و...) آيا اينها 30 هزار نفر مي شوند؟ نه، علت اين است که اين ورزشگاه فقط 86 هزار نفر گنجايش دارد، پر هم نمي شود. پر هم شود، نمي شود يکصد هزار نفر. درست اين است که ما به همان اندازه که در مورد باشگاه بولتون حساس هستيم (و خيلي خوب است) در مورد ورزشگاه خودمان هم حساس و دقيق باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل