بازدید 5607

ابداع شیوه جدید درمانی برای مقابله با ایدز

کد خبر: ۳۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۲ 19 January 2009

محققان مرکز پزشکی «هوپ» در انگلستان با استفاده از بهبود دادن سلول‏های سیستم ایمنی بدن و پیوند آن به مغز استخوان فرد شیوه ای جدید را در جلوگیری و درمان بیماری ایدز ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان اعلام کردند با استفاده از شیوه جدید با کمک سلول‏های بنیادین که سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس HIV ایمن می‏سازد موفق به ارایه درمانی مؤثر در برابر بیماری ایدز شده‏اند.

بر پایه نتایج مطالعات محققان مرکز پزشکی هوپ، این تکنیک با استفاده از پوشش دادن سه ژن که پراکنده شده ویروس HIV در بدن را محدود می‏کند، اجرا می‏شود. سپس این ژنها در آزمایشگاه به سلول‏های سیستم ایمنی بدن القا شده و این سلولها در نهایت به مغز استخوان فرد پیوند زده می‏شوند.

زمانی که این سلولها به مغز استخوان فرد پیوند زده می‏شوند، سلولهای بالغ ایمنی تولید خواهد کرد که در سراسر بدن پخش شده و به کمک این ژنها بدن را در برابر بیماری ایدز محافظت می‏کند.

در نخستین دوره آزمایش انسانی این شیوه، متخصصان سلولهای ضد ایدز را به عنوان بخشی از درمان سرطان لنفاوی به مغز استخوان 5 بیمار مبتلا به ایدز پیوند زده و دیدند که میزان کمی از این سلولها در بدن رشد کرده و سلولهای جدیدی را به وجود آورده‏اند که در برابر ایدز و ویروس HIV مقاوم هستند.

با دیدن این نتیجه امید بخش، محققان در تلاشند تأثیر این شیوه درمانی را روی زدودن کامل این بیماری از بدن مبتلایان مورد بررسی قرار دهند.

بنا بر گزارش دیلی تلگراف، به گفته محققان مؤسسه پزشکی هوپ، این شیوه هم اکنون یک شیوه کاملا آزمایشی است که به تدریج تکامل یافته و قابل تجویز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار