بازدید 2135

سازمان تربيت بدني منتقد نمي‌خواهد

کد خبر: ۳۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱ 19 January 2009
سال هاست دیدن برنامه 90 عادت شده. چه آن موقع که شنبه ها پخش می شد و چه حال که به دلیل برگزار نشدن بازی های لیگ در روزهای پنج شنبه و جمعه برنامه فردوسی پور به دوشنبه ها موکول شده است.

به گزارش ایپنا، جنجال، حاشیه، شفاف سازی و خیلی از فاکتورهای دیگر باعث شده طی 10 سال برنامه 90 به پر مخاطب ترین برنامه در سیما تبدیل شود. این برنامه اما هرگز گرد و خاک یکی دو هفته اخیرش را به پا نکرده بود. ماجر برنامه ای شروع شد که فردوسی پور به عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ برتر گیر داده بود که چرا به ذوب آهن برای حضور در کویت مرخصی داده است.

عادل در آن برنامه به طعنه از انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان فدراسیون برتر AFC انتقاد کرد و عزیز محمدی با جمله:«شما به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تیکه می اندازید.» فردوسی پور را مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده بود. برنامه بعدی نوبت محمد آخوندی، سخنگوی سازمان تربیت بدنی و عضو هیات مدیره پرسپولیس. در این برنامه هم فردوسی پور از آخوندی راجع به نحوه برکناری یا استعفای مصطفوی می پرسید و آخوندی جواب ها را دور می زد. آخر تلفن هم سخنگوی سازمان به فردوسی پور یادآوری کرد این مردم ایران بودند که به ریاست جمهوری رای دادند. او با این جمله عملا فردوسی پور را برابر ریاست جمهوری قرار داد حال آن که مجری 90 تنها از هیات مدیره پرسپولیس می پرسید و از سازمان انتقاد می کرد. نه از نظام و حکومت.

این قضیه بالا گرفت تا مردم اتفاق جدیدی در کنفرانس مطبوعاتی افشین پیروانی بعد از بازی پرسپولیس برابر فولاد دیدند. پیروانی به خبرنگاران گفت:«اگر میکروفون برنامه 90 روی میز باشد من حرف نمی زنم.» با ابلا‌غيه رسمي فدراسيون فوتبال، همه اعضاي اين فدراسيون، روساي كميته‌ها و نيز اعضاي هيات‌هاي استاني، مكلف شدند كه از اين پس فقط با اجازه رئيس و نايب‌رئيس فدراسيون با برنامه‌هاي تلويزيوني گفت‌وگو كنند.

يك روز پيش از اين ابلا‌غيه، در ورزشگاه حافظيه شيراز، مسوولا‌ن برگزاري بازي برق - استقلا‌ل از ورود دوربين برنامه 90 به زمين جلوگيري كردند. طبق گزارش ايسنا، امير قلعه‌نويي و برخي بازيكنان تيم استقلا‌ل هم از گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي اين برنامه خودداري كرده‌اند با اين توضيح كه به آنها چنين دستوري داده شده است.

جنگ عملا آغاز شده. یک سو سازمان تربیت بدنی است و سوی دیگر عادل فردوسی پور. کسی که البته از سوی سازمان صدا و سیما حمایت می شود. حمایت ها را البته نباید محدود به صدا و سیما دانست. دو هفته ای می شود که انواع وبلاگ ها راه افتاده اند و با نظرسنجی از عادل فردوسی پور حمایت می کنند.

دیروز این داستان وارد فاز جدیدتری هم شد. تمامی خبرگزاری های ایران سراغ تمامی اهل فوتبال و رسانه ایران رفتند و راجع به برنامه 90 سوال کردند. نتیجه هم جالب بود. وابستگان سازمان اعم از اهالی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک گرفته تا بقیه موافقان از عادل و 90 انتقاد کردند و بر عکس، کارشناسان فوتبال، مربیان باشگاه ها، پیشکسوتان و آن ها که بی طرف تر به نظر می رسیدند رفتارهای سازمان را مورد انتقاد قرار دادند.

با این شرایط، بازی 90 برابر سازمان، امشب جذاب تر از همیشه آغاز می شود. شاید این مهم ترین برنامه 90 در طول 10 سال سابقه اش باشد. جایی که مردم می توانند با شرکت در نظرسنجی و بالا بردن تعداد شرکت کنندگان حمایتشان را از این برنامه و دست اندرکارانش نشان دهند یا با تحریم این برنامه همسو با بینانیه روز شنبه سازمان گام بردارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی