بازدید 8043

موزه پروفسور سميعي در سعدآباد

کد خبر: ۳۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۷ 19 January 2009
به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي موزه پروفسور سميعي، پزشك و جراح سرشناس ايراني در كاخ موزه نگارستان مجموعه تاريخي، فرهنگي سعدآباد راه‏اندازی مي‌شود.

به گزارش فارس، سيدرضا موسوي، مديركل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، با تأكيد بر جايگاه برجسته پروفسور مجيد سميعي در عرصه پزشكي ايران و جهان اظهار داشت: پيشينه درخشان سرزمين ايران در زمينه پزشكي و دستاوردهاي بزرگی كه در اين حوزه جامعه بشري عرضه كرده‌ايم، ايجاب مي‌كند كه در راستاي حفظ و معرفي آن به جهانيان تلاش كنيم.

وي افزود: بر مبناي همين نگاه، سازمان ميراث فرهنگي اقدام به راه‌اندازي موزه‌اي به نام يكي از نوابغ پزشكي معاصر كرده است.

موسوي افزود: فاز نخست راه‌اندازي اين موزه شامل پژوهش، جمع‌آوري و ارایه افتخارات پروفسور سميعي در عرصه‌هاي ملي و جهاني است كه مدال‌ها، عناوين و مدارك علمي ايشان را نيز در بر مي‌گيرد.

وي گفت: هم اكنون يك كميته پژوهشي از جراحان و پزشكان متخصص براي فاز نخست موزه تشكيل شده است كه اميدوار رضايي به عنوان نماينده استاد سميعي در اين كميته حضور دارد.

مديركل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري، با اشاره به زندگي‌نامه علمي پروفسور سميعي در اين موزه اظهار داشت: فعاليت‌هاي آموزشي، كتاب‌ها و مقالات، عمل‌هاي جراحي و فرازهاي شاخص زندگي علمي استاد سميعي در اين موزه به صورت نوشتاری و مصور به نمايش درخواهد آمد.

ابداع نخستين جراحي ميكروسكوپي مغز، ابداع جراحي قائده جمجمه، تأليف و انتشار بيش از دویست مقاله و سیزده كتاب در حوزه تخصصي مغر و اعصاب، از جمله موارد شاخص در كارنامه علمي پروفسور سميعي است. وي همچنين در سال 1385 به عنوان چهره ماندگار علمي ايران در عرصه علوم پزشكي معرفي شد.

هم‏اکنون پروفسور سميعي، رياست فدراسيون جهاني جراحان اعصاب و رياست بيمارستان علوم عصبي هانوفر آلمان را بر عهده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی