بازدید 6938

جراحتهای ناشناخته برای پزشکان در غزه

کد خبر: ۳۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸ 19 January 2009
به گفته یک پزشک نروژی مستقر در غزه، رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر خود از سلاحهای جدیدی استفاده می کند که حتی برای پزشکان هم ناشناخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، این پزشک نروژی که "اریک فوسه" نام داشته و به عنوان متخصص قلب در بیمارستان "شفا" ی غزه به مدت 11 روز در امر مداوی مجروحان فلسطینی فعالیت می کرد با بیان این مطلب در مصاحبه ای تلفنی با روزنامه هاآرتص در ادامه گفت : اسرائیل در حمله به غزه از سلاحهایی استفاده می کند که حتی برای پزشکانی که سابقه کار در مناطق جنگی را دارند ناشناخته است.

به گفته این پزشک نروژی اغلب مجروحان حملات وحشیانه صهیونیستها به غزه در اثر اصابت گلوله های ضد نفری که در اثر انفجار بمبهای متعارف حاصل شده بودند آسیب دیده اند.

فوسه که رئیس یکی از بخشهای بیمارستانی در اسلو محسوب می شود و سابقه فعالیت در افغانستان در زمان حمله اتحاد جماهیر شوری به این کشور و چندین بار حضور در لبنان و بویژه جنگ 33 روزه را دارد در ادامه گفت : این برای اولین بار بود که استفاده از چنین سلاح هایی را در جنگ به چشم خودم می دیدم.

این سلاح ها بعد از انفجار اغلب بخشهای پائین بدن همانند پاها را هدف قرار می دهند. و بعد از اثابت به بدن موجب سوختگی، به وجود آمدن سوراخهای کوچک در سطح پوست و سطوح داخلی بدن می شوند.

به گفته فوسه بخشی از این جراحات ناشی از موجهایی است که در هنگام برخورد موشک به زمین حاصل می شود. که یکی از نمونه های آن بمبهای ساخته شده از فلزهایی با چگالی بسیار بالا یا DIM است و بر اساس گفته های کارشناسان گروه های حقوق بشر، اسرائیل در حمله به غزه از بمبهای DIM استفاده می کند.

فوسه از تاریخ 31 دسامبر تا 10 ژانویه به همراه یک پزشک نروژی دیگر به نام "مدز گیلبرت" در غزه حضور داشت و در بازگشت به نروژ گزارشی را به دولت کشورش ارائه کرد که در آن ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی متهم شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار