بازدید 4566

پیوستن به قانون کپی رایت جهانی اورژانسی است

کد خبر: ۳۳۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴ 19 July 2013
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه پیوستن به قانون کپی رایت جهانی اورژانسی است، افزود: کشورما با ید به قانون جهانی کپی رایت بپیوند تا بتوانیم از حق هنرمندانمان در ابعاد خارجی و داخلی دفاع کنیم.

علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، افزود: متاسفانه برخی از تالیفات، کتاب‌ها و آثارهنرمندان ایرانی در خارج کشور با سوءاستفاده به نام کشورهای دیگر ثبت می‌شود که این امر لطمات جبران ناپذیری را برای هنرمندان و نویسندگان کشورمان به همراه دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در جامعه هنری ما، هنرمندان، نخبگان واساتید دانشگاه با مشقات فراوان آثار را تولید می‌کنند اما به علت نبود نظارت کافی بر اجرای قانون کپی رایت  در کشور زحمات این افراد یک شبه از بین می رود.

وی ادامه داد: در مورد رعایت قانون کپی‌رایت، باید علاوه برای اتخاذ راهکارهای قانونی فرهنگ‌سازی نیز در بدنه جامعه انجام شود زیرا افراد باید احساس مسئولیت کنند که افرادی که اثری را تالیف می کنند باید درآمد مادی نیز داشته باشند.

سلیمی با تاکید بر اینکه قانون کپی‌رایت در کشورمان به خوبی تعریف  نشده است، افزود: کشورمان سالیانه آثار هنری بیشماری را تولید می‌کند ولی متاسفانه با وجود حجم گسترده تالیفات هنری و فرهنگی، ما هنوز به عضویت سازمان جهانی کپی رایت درنیامده ایم.

وی ادامه داد: پیوستن ایران به سازمان جهانی کپی رایت می‌تواند نویسندگان را تشویق کند تا آثاری ماندگار را آماده و به چاپ برسانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشورمان تجلی گاه حضور بسیاری از دانشمندان و هنرمندان در جهان  معاصر است، افزود: افزایش شاخص علمی کشور با عضویت در قانون جهانی کپی رایت ارتباط مستقیم دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها